Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvordan fletter man tasker/punge af papir som disse??

• Låst emne Emnet er låst
4 svar på dette emne

#1 Idonno

Idonno

Erfaren

• Medlemmer
  • 380 Beskeder:

Skrevet 17 maj 2009 - 19:32

Min søster er faldet totalt for disse punge/tasker...
Så jeg tænkte det kunne være sjovt at lave dem selv - helt fra bunden, og præcis som man selv kan lide dem.

Posted Image
Her er en af mærket Ecoist, og jeg synes jeg har set dem rundt omkring - altså som flk selv har lavet....?

Men jeg har absolut ingen anelse om hvordan man gør - heller ikke hvordan man sætter en evt. lynlås fast...

Kan nogle foklare/beskrive det - eller henvise mig til en side med billeder eller en bog el. lign.?

På forhånd mange tak

#2 Uranolatri-

Uranolatri-

Guddommelig

• Medlemmer
  • 8.675 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2009 - 00:08

Det ligner den samme måde som når man fletter julehjerter......

Bare at man her har en række lange strimler der ligger skrå fra venstre og at man så fletter ind fra højer indtil det har den størrelse man ønsker...... det ser ud til at de er syet og hæftet i enderne for at få den spidse afslutning

Jeg tror du skal igang med at eksperimentere med en masse papir strimler til du kan teknikken.

Uranolatri-
Sie wollen nur unser Bestes - Aber das geben wir ihnen nicht!

The world is transforming into a prison planet!

#3 jegskalige

jegskalige

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.388 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2009 - 10:31

Hej.

Iiiih, altså. Jeg er HELT sikker på jeg har set en vejledning til at lave de tasker/punge et sted, men kan ikke finde det, trods ihærdig søgning på nettet.

Véd i hvert fald at de er efterbehandlet med en speciel lak, der gør dem resistente overfor vand.

Hvad med at støve hobbybøgerne og bladene på biblioteket igennem, måske er du heldig der.

Mvh. Carina
A home without a cat is just a house!

"Se, det er et ponyføl". Sagt af kæresten da han helt seriøst troede at ponyer er føl af heste.
:-D

#4 Idonno

Idonno

Erfaren

• Medlemmer
  • 380 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2009 - 16:22

Nu har vi været på biblioteket - og ledt i både bøger og blade. Vi kunne kun finde sådan noget alm. julehjertefletning, og det er ikke helt dét vi søger. Det ville ligesom blive for "tyndt"... Tror vi nok :-)

#5 althea84

althea84

Erfaren

• Medlemmer
  • 365 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2009 - 17:13

Er det overhoved papir det ligner mere metal/pap ala juicebrikker.