Gå til indhold

Billede
- - - - -

Bilradio

• Låst emne Emnet er låst
20 svar på dette emne

#1 FrkLovely

FrkLovely

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.853 Beskeder:

Skrevet 11 maj 2009 - 12:10

Jeg vil gerne give min mor en ny bilradio. I forvejen sidder der en fra blaupunkt, men den æder cd´erne så man skal bruge værktøj for at få cd´en ud.

Men hvilken radio skal jeg købe? Den må ikke være for dyr, og skal bare kunne afspille cd og radio.

Monteringen ordner min kæreste

:love: Marie Marts 2012 :love:

April 2014 :wub:

#2 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.215 Beskeder:

Skrevet 11 maj 2009 - 12:57

Tit og ofte har feks. Harald Nyborg gode tilbud på SONY autoradio/CD - som muligvis er sidste års model - men som sikkert kan opfylde dit behov
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#3 FrkLovely

FrkLovely

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.853 Beskeder:

Skrevet 11 maj 2009 - 16:18

Tit og ofte har feks. Harald Nyborg gode tilbud på SONY autoradio/CD - som muligvis er sidste års model - men som sikkert kan opfylde dit behov

Der vil jeg prøve at kigge.
Jeg har søgt lidt på nettet og fundet et par stykker. Hvad betyder 4 x 40 watt? Altså har det noget med lyden og gøre og er 4 x 40 godt eller skidt?

#4 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.215 Beskeder:

Skrevet 11 maj 2009 - 18:06

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet et par stykker. Hvad betyder 4 x 40 watt? Altså har det noget med lyden og gøre og er 4 x 40 godt eller skidt?

Det hænger også sammen med hvilke højtalere du har i bilen, men de fleste vil vist stille sig tilfreds med 4X40 Watt ..... 4X40Watt er udgangseffekten ...

http://www.harald-ny...arenr=1772&n=10

Jeg har haft flere Sony Radio/CD afspillere siddende i mine tidligere biler - og har været ok tilfreds med dem - dog knækkede en af palerne til det aftagelige frontpanel på en af dem, men den havde også været af og på flere gange om dagen i 3-4 år ....
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

#5 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 12 maj 2009 - 00:34

Efter det som de kloge hoveder siger, kan det være rimelig ligegyldig hvad de skriver at en bilradio afgiver i effekt, da det er et lidt fiktiv tal, og langt de fleste afgiver det samme reelt.

Hvis man virkelig skal kunne spille højt, slæbe en stor subwoofer osv, så kræver det en seperat effektforstærker.

Men det korte af det lange er at det er rimelig ligegyldig, og at det er vigtigere at gå efter en mærkevare som Sony, og en radio som har de tilslutninger osv som man ønsker til feks. iPod, USB osv.

#6 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.215 Beskeder:

Skrevet 12 maj 2009 - 05:51

Men det korte af det lange er at det er rimelig ligegyldig, og at det er vigtigere at gå efter en mærkevare som Sony, og en radio som har de tilslutninger osv som man ønsker til feks. iPod, USB osv.

Og netop tilslutning til iPod og ISB er det der adskiller dette års modeller fra modeller der er fra feks. 2007/2008....

Derfor har SONY radioen fra Harald Nyborg ikke disse tilslutninger ...

Tilgændgæld vil jeg påstå at det stadig er en bedre radio/CD end de "No-name" produkter du køber hos feks. T.Hansen til samme eller højere pris .
T38- Reservedelspusher
-

#7 Moenbeer

Moenbeer

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.914 Beskeder:

Skrevet 12 maj 2009 - 10:02

Og netop tilslutning til iPod og ISB er det der adskiller dette års modeller fra modeller der er fra feks. 2007/2008....

Derfor har SONY radioen fra Harald Nyborg ikke disse tilslutninger ...

Tilgændgæld vil jeg påstå at det stadig er en bedre radio/CD end de "No-name" produkter du køber hos feks. T.Hansen til samme eller højere pris .

Min nuværende radio er fra Harske Nyborg.. Den har både USB og AUX port, og spiller MP3 etc. Den er dog ikke så glad for at min Ipod via USB. ( Men dur med Ipod Shuffel og USB sticks fint ) Så jeg har bare købt et mini-jack kabel til Ipod'en og kører den via AUX porten.
PANZER VOR!!!

#8 trommer47

trommer47

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.595 Beskeder:

Skrevet 12 maj 2009 - 14:16

Jeg har en 800kr's "Bilka model" og den spiller CD, Radio(selvfølgelig) og så er der USB og SD-ram stik i. En UDEMÆRKET radio. Der er alligevel så meget larm i min bil at det der med HI-FI ikke betyder alverden. :D

Jeg TVIVLER på at "en mor" har brug for tilslutning til IPOD. ;)
SÅ LA DA VÆR' ........

You’ll see it’s all a show, keep ‘em laughing as you go
Just remember that the last laugh is on you

#9 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 12 maj 2009 - 14:31

Jeg har en 800kr's "Bilka model" og den spiller CD, Radio(selvfølgelig) og så er der USB og SD-ram stik i. En UDEMÆRKET radio. Der er alligevel så meget larm i min bil at det der med HI-FI ikke betyder alverden. :D

Jeg TVIVLER på at "en mor" har brug for tilslutning til IPOD. ;)

Gennem tiderne har jeg prøvet at købe to ikke mærkevarer radioer, hvor problemet har været ud over at den ene gik i stykker, at de er dårligere til at modtage radio end mærkevarene.
Hvilket har været lidt af et problem, da jeg tit kører rundt i øde dele af landet, hvor der er langt mellem sendemasterne, og derfor dårlig radiomodtagelse.

Nu ved jeg ikke hvor gammel TS og hendes mor er, men hvis hun er i starten af tyverne er hendes mor måske i midten af 40'erne, hvor der da trods alt er nogle som er med på den nye teknologi, og hun er jo åbenbart ikke typen som barer hører radio, men også cd i bilen, så at hun skulle eje en bærbar musikafspiller af en slags er da ikke helt utænkeligt.

#10 FrkLovely

FrkLovely

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.853 Beskeder:

Skrevet 12 maj 2009 - 18:48

Gennem tiderne har jeg prøvet at købe to ikke mærkevarer radioer, hvor problemet har været ud over at den ene gik i stykker, at de er dårligere til at modtage radio end mærkevarene.
Hvilket har været lidt af et problem, da jeg tit kører rundt i øde dele af landet, hvor der er langt mellem sendemasterne, og derfor dårlig radiomodtagelse.

Nu ved jeg ikke hvor gammel TS og hendes mor er, men hvis hun er i starten af tyverne er hendes mor måske i midten af 40'erne, hvor der da trods alt er nogle som er med på den nye teknologi, og hun er jo åbenbart ikke typen som barer hører radio, men også cd i bilen, så at hun skulle eje en bærbar musikafspiller af en slags er da ikke helt utænkeligt.

Min mor bliver 46:)

Min mor har købt en ipod, men det er en gammel model, og hun bruger den aldrig, så det er ikke vigtigt med alt det her hifi-halløj:lol:
Dem jeg finder bliver nok alligevel for dyre(vil gerne under 600 kr., men det er vidst ikke muligt)
Jeg kiggede forbi huggeren idag, men han havde ingen hjemme. Han skulle ellers kun have 150 for en med cd.
Det skal lige siges at hun ikke har sagt hun ønsker sig en til fødselsdag, men hun har flere gange sagt at hun er træt af den gamle - forståeligt nok. Derfor er det ikke så vigtigt om den er ny eller brugt, bare den virker. Hvis det blev en brugt kunne hun bare få noget mere:)

EDIT: Det er en c3 hun kører rundt i, hvis det er afgørende for noget som helst