Gå til indhold

Billede
- - - - -

Er der en dygtig socialrådgiver her?

• Låst emne Emnet er låst
35 svar på dette emne

#1 sasa7

sasa7

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.615 Beskeder:

Skrevet 10 april 2009 - 21:43

Ja, er der det?

For at gøre hele historien kort, så er jeg, eller måske var jeg HF studerende, og skulle blive student til sommer.
Jeg fik lavet en aftale med en udd.leder om at jeg kunne lave lektierne hjemme, og komme til timerne, når jeg kunne overskue det.
Jeg har pt. en spiseforstyrrelse og en slem depression.
Så langt så godt.

Pludselig kommer der en uforventet drejning, og en studievejleder afmelder mig fra skolen pga. fravær.
Her vil jeg sige, at jeg så føler at en aftale er blevet brydt, idet skolen har sagt til mig, at jeg IKKE BLIVER smidt ud, pga. depression, og at jeg slet ikke skulle bekymre mig osv osv...

MEN! det er ikke dét, tråden skal handle om.. tråden skal handle om min "kære" kommune..

Kommunen giver mig revalidering, og da de så hørte at en studievejleder har afmeldt mig - vil de jo gerne stoppe min revaliderings-ydelse (hvilket jo er klart, da det er sådan man gør ifølge loven)

Jeg har fortalt kommunen at jeg havde en aftale med en udd.leder og at der faktisk er blevet brudt en aftale, og dette bør jo undersøges osv osv..

Sagen er den, at jeg jo så "risikerer" at få kontanthjælp, MEN!...

Sagsbehandleren siger jeg kun må få 4000 kroner... men jeg har jo undersøgt inde på... en slags minister-side, hvor der står at man får 6100 et eller andet kroner for dem, der er under 25 år - før skat..

Jeg har så regnet lidt, og dvs. jeg så kun har 960 kroner til mig selv, medicin, mad, transport til en hel måned...
Forhåbentligt er jeg ikke alene om at mene at dette er ALT for lidt, og slet ikke noget, man kan overleve på..

Det jeg så vil spørge om, var om der er en social-rådgiver, der ved om man kan få en ydelse pga. sine diagnoser, eller om man kan få... flere penge, fordi man har nogle dyre regninger, eller lignende? Mine regninger kan ikke ændres (det er iøvrigt minus telefon og net)

Jeg er ret desperat, rent ud sagt, for jeg risikerer at allerede til maj, ikke have noget at leve for..
Jeg kunne naturligvis finde en billigere lejlighed, men det er jo ikke særligt let at finde noget, der er billigere end 3000 kroner....

Jeg kunne naturligvis arbejde, men FORDI jeg har en hård depression, så KAN jeg ikke arbejde, det er helt umuligt for mig, som stort set intet overskud har!
(for dem, der så måske tænker "hmm.. hvordan kan hun gå i skole, og ikke arbejde?" - jo jeg ville være selvstuderende, men så gik det hele galt)

Er der ikke nogen, der kan hjælpe mig lidt? Jeg står helt alene, og har slet ingen til at rådgive mig eller hjælpe mig og min sagsbehandler ved godt jeg ikke har nogle penge, og hun siger det er mit eget problem...

#2 Pelc

Pelc

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 37.364 Beskeder:

Skrevet 10 april 2009 - 22:37

En sygemelding vil være vejen frem for dig.

Men på kort sigt, kan du få hjælp til medicin osv. fra kommunen.
Med fare for at være sådan én, som råber pik og smækker med døren.

#3 sasa7

sasa7

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.615 Beskeder:

Skrevet 10 april 2009 - 22:48

En sygemelding vil være vejen frem for dig.

Men på kort sigt, kan du få hjælp til medicin osv. fra kommunen.

Jeg har søgt om hjælp til medicin, men jeg fik afslag fra kommunen...

Hvad går denne sygmelding ud på? der må vel være nogle krav, man skal opfylde?
(evt. link til info om dette, ville hjælpe)

#4 Kandra

Kandra

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.434 Beskeder:

Skrevet 10 april 2009 - 23:05

Er der ikke blevet lavet et kontrakt/en aftale, hvor begge parter skriver under på? Det vil være lidt mere nemmere, hvis man har bevis på skriftlig, ikke mundtlig.

Har du forklaret det til udd. lederen om det her, siden aftalen er blevet lavet sådan?

#5 Lomme

Lomme

Erfaren

• Medlemmer
  • 382 Beskeder:

Skrevet 11 april 2009 - 20:14

Jeg kender kun til, at man kan få forhøjet kontanthjælp, hvis man har en borderlinediagnose.

Ellers kan du prøve at ringe til ydelsesservice i din kommune og spørge ad:)

#6 sasa7

sasa7

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.615 Beskeder:

Skrevet 11 april 2009 - 22:07

Kandra:

Nu regnede jeg jo med at man kunne stole på hende, men nu har jeg vel lært en lektie.

Stephie:
Jeg har nok ikke borderline, vil jeg tro.
Jeg kan desværre ikke ringe, jeg er døv(stort set), og sagsbehandler påstår hårdtnakket at der IKKE findes nogle ydelser til nogen som helst med psykiske problemer...... Så der er nok ik noget hjælp at hente.

#7 Haras1983

Haras1983

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.267 Beskeder:

Skrevet 11 april 2009 - 22:43

du kan vel søge boligstøtte oveni. Derudover kender jeg desværre ikke noget til ekstra ydelser.
Sut til salg-Meget brugt, ca. 175 høj, småfed, grumsefarvede øjne, brunt kort hår- BILLIG!

#8 Lomme

Lomme

Erfaren

• Medlemmer
  • 382 Beskeder:

Skrevet 11 april 2009 - 22:56

Kandra:

Nu regnede jeg jo med at man kunne stole på hende, men nu har jeg vel lært en lektie.

Stephie:
Jeg har nok ikke borderline, vil jeg tro.
Jeg kan desværre ikke ringe, jeg er døv(stort set), og sagsbehandler påstår hårdtnakket at der IKKE findes nogle ydelser til nogen som helst med psykiske problemer...... Så der er nok ik noget hjælp at hente.

Der findes skam ydelser til nogen med psykiske lidelser - det er bare lige hvilke.
Umiddelbart ser det ud til, at det "kun" er, hvis man har en skizofren- eller borderlinediagnose man kan få kontanthjælpen forhøjet, hvis man er under 25.

DET BEVIRKEDE DOG DESVÆRRE IKKE (som ønsket) AT ALLE PSYKISK SYGE UNGE UNDER 25 ÅR KOM MED - MEN ALLE DE MED BORDERLINE DIAGNOSE VIL FREMOVER KUNNE GLÆDE SIG OVER AT FÅ VOKSENKONTANTHJÆLPSSATS FRA LOVFORSLAGET ER FÆRDIGBEHANDLET OG I AL FREMTID, SAMMEN MED OG PÅ LIGE FOD MED DE UNGE DER HAR EN SKIZOFREN DIAGNOSE! - SÅ DET BATTEDE NOGET AT PROTESTERE OG MØDE OP SOM FORENING!!

Edit: Hvad med at prøve at sende en mail til ydelsesservice i stedet så?

#9 DollsLiveForever

DollsLiveForever

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.718 Beskeder:

Skrevet 12 april 2009 - 09:19

Hvis du har søgt om medicinkort mens du har fået revalidering er afslaget baseret på en væsentlig højere intægt en den du vil have på kontanthjælp det samme med boligsikring, så hvis du kommer på kontanthjælp så søg igen om begge dele.
For hun er pyntet med en krone af salt yes yes :gruble:

#10 Kandra

Kandra

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.434 Beskeder:

Skrevet 12 april 2009 - 11:51

Næste gang, der skal laves et aftale, så bed om at få det på skriftlig, hvor begge parter skriver under.

Du kan også søge boligstøtte.

Hvad skal der så ske med dig? Har du hørt fra dem, hvor de siger, du ikke skal gå i skole mere eller har du tænkt dig på plan b?