Gå til indhold

Billede
- - - - -

Sousse i Tunesien

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 steff1964

steff1964

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 500 Beskeder:

Skrevet 02 april 2009 - 09:29

Sommerens rejse går til Sousse. Vi har tidligere været i Tyrkiet, Egypten så muslimske lande er ikke uvant for os. men da det er første gang vi skal prøve dette, kunne det da være sjovt at høre lidt fra andre... Hvordan er det med udflugter, kan man bestille lokalt.. Eller anbefales det at benytte rejseselskaberne! Hvad med priserne (har all inclusive) men vil dog godt ud og smage lidt lokalt. Kan man købe noget!! Og hvad i ellers syntes vi skal vide...:wave2:

#2 afroditte32

afroditte32

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.220 Beskeder:

Skrevet 05 april 2009 - 15:44

Sommerens rejse går til Sousse. Vi har tidligere været i Tyrkiet, Egypten så muslimske lande er ikke uvant for os. men da det er første gang vi skal prøve dette, kunne det da være sjovt at høre lidt fra andre... Hvordan er det med udflugter, kan man bestille lokalt.. Eller anbefales det at benytte rejseselskaberne! Hvad med priserne (har all inclusive) men vil dog godt ud og smage lidt lokalt. Kan man købe noget!! Og hvad i ellers syntes vi skal vide...:wave2:

Vi plejer jo også at være i Tyrkiet, men sidste år tog vi en tur til Tunesien/Hammameth i 2 uger i sep.

Et minus var, at vi var der i sep. hvor der er ramadan, og der var mega varmt da vi ankom.
Efter den 1. uge blev det temmelig køligt.

Vi var ikke ude og se så meget, men der er da dyreparken, og forlystelsesparken i Hammameth.

Priserne lokalt er meget billige, bla. keramik, kopi varer er billigt.

Ellers vil jeg ikke sige så meget om Tunesien, jeg må indrømme jeg nok i år vender tilbage til Tyrkiet. :-)

God tur ..

#3 paint

paint

Platinium Member

• Medlemmer
  • 15.944 Beskeder:
  • LocationGåsegade 1 Andeby

Skrevet 05 april 2009 - 17:54

Man kan ikke sammenligne Hammameth med Sousse, som er en langt større by – med tilsvarende større udbud af seværdigheder mv.

Medinaen i Sousse er ret stor og livet i medinaen, er en oplevelse i sig selv.Man skal naturligvis, som i alle andre arabiske medinaer, være lidt hårdhudet og i stand til at sige fra, men er man det
er det en oplevelse. Det bedste råd overfor påtrægende sælgere er, at sige nej og herefter ignorere dem.

Der er masser af restauranter i Sousse. Tunesisk mad, består for en stor del af lammekød, også den traditionelle Cous Cous. Man skal regne med ca. 40 kr for en ret, på en almindelig restaurant.

Hvis man vil på udflugt, kan man tage toget til Tunis – det koster ca. 50 kr (tog-turen varer en times tid). Tunis er en storby med ca. 2 mio indbyggere, så der er en del at se.

Ellers er der det gamle romeske amfi-teater El Jem, som var romerrigets 3 største bygning, med plads til 45.000 tilskuere. Det er en udflugt værd.

Alle rejsebureauer har vist ”ørkensafari” på programmet. Hvis man er på stedet mere end en uge, ville jeg anbefale at tage på den to-dages ørkensafari, med overatning. Man får set en hel del af Tunesien på dén tur, bl.a ”Starwars byen”, hvor dele af ”Star Wars” blev optaget – hulebyen kaldes den vist også. Og herudover får man sig en ridetur på kamel i Sahara ørkenen.

Og sidst, men ikke mindst, kør aldrig i Taxa i Sousse (det gælder også hestevogne) uden, at prisen er aftalt først, eller det er en Taxa med taxameter. Det er i øvrigt ret billigt at køre i Taxa, især hvis man er god til at prutte om prisen. Et lille fif kan være at spørge i hotellets reception, hvor meget man ca. skal betale for en tur, et bestemt sted hen.

Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

“When you think everything is someone else’s fault, you will suffer a lot."

#4 steff1964

steff1964

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 500 Beskeder:

Skrevet 06 april 2009 - 14:53

Tak for de gode input. ja vi glæder os meget. Og har netop valgt Sousse fordi vi tror at der her er lidt mere at foretage sig end at bade og nyde solen. Og når man har rejst i de muslimske lande, er man forberedt på at de er nogle banditter. Men det er måske det der trækker os. Ved det ikke.. vi syntes at Tyrkliet og Egypten er fantastiske, og vil derfor nu prøve Tunesien. Og se hvad det kan give os.

Nogel siger at ramadanen har stor påvirkning andre siger ikek så meget. vi har i år valgt at have all incl. så vi skal nok få lidt at spise og drikke. Og ellers tager vi den oplevelse med:glad:

#5 paint

paint

Platinium Member

• Medlemmer
  • 15.944 Beskeder:
  • LocationGåsegade 1 Andeby

Skrevet 06 april 2009 - 17:22

Ramadanen har ingen indflydelse på turisterne. Restauranter og cafè’er har åbent som normalt.

Der er vist noget med, at der er lukket for salg af spiritus i sprutbutikken (”Magasin General”, hedder den vistl), men en hel del af både restauranter og café’er, sælger både øl og vin til gæsterne, og på hotellerne er der intet at mærke til ramadanen.

Ganske vist er Tunesien, noget mere muslimsk-præget end Tyrkiet, men man har ingen problemer med, at turister ikke er muslimer og har en anden livsstil.

Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

“When you think everything is someone else’s fault, you will suffer a lot."

#6 Atrice

Atrice

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.455 Beskeder:

Skrevet 09 april 2009 - 14:59

Vi (kæresten og jeg) var 2 uger i Sousse sidste år, og havde hørt mange blandede ting om Tunesien. Nogle sagde det var deres værste ferie nogensinde, andre at det var helt fantastisk. Jeg er med på sidste vogn, vi havde en god ferie :)

af ture vi var på, var der naturligvis 2-dages turen til Sahara (hvilket er et MUST, det var helt klart den tur jeg var allergladest for at vi tog på). Derudover var vi på tur til Kartago, hvilket jeg også var glad for, da jeg er arkæolog og ret glad for ruiner og gammel historie :P var også i medinaen i Sousse et par gange, men jeg er altså ikke så meget til alt det prutte-om-prisen... men vi oplevede meget og maden dernede var lækker :)
once a pirate, always a pirate :cool:

Adam Lambert :worship:
Matt Berry :lun:

#7 steff1964

steff1964

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 500 Beskeder:

Skrevet 09 april 2009 - 21:56

Hvor er det dejligt at få sådan en positiv beskrivelse. Vi glæder os meget. Og lader os ikke skræmme af, at der er nogen der har grimme oplevelser. men det er rart at høre lidt om andres opfattelser.

#8 sunshineee

sunshineee

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 5 Beskeder:

Skrevet 27 april 2009 - 14:01

Som andre skriver er de ørkensafarier faktisk rigtig gode, vi var selv dernede i en uge, og synes egentlig det var dejligt med denne tur midt på ugen - synes virkelig det kan anbefales :) Synes personligt at Tunesien var meget bedre end Tyrkiet, men mest ford Tyrkeiet de senere år har mistet lidt af sin charme..