Gå til indhold

Billede
- - - - -

Zyrtec tabletter og træthed

• Låst emne Emnet er låst
15 svar på dette emne

#1 ShamanyPurple

ShamanyPurple

Soul Warrior

• Medlemmer
  • 26.110 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2009 - 19:30

Jeg tog en tablet i morges, nok mere formiddag, og gik fuldstændig i gulvet efter en lille time. Jeg sov og sov og sov, og er stadig halv groggy af det.

Hvad er det der sker? Hvorfor reagerer jeg med træthed? Er det noget i mit blod?

Ja, jeg har læst sedlen, men det jeg forstår er at det er en af bivirkningerne. Har i også prøvet det?

#2 Modesty

Modesty

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.557 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2009 - 19:32

Jep, men de hed noget andet. Følte mig som en zombie i dagevis.

Det var faktisk rigtigt ubehageligt. Tror endda jeg lavede en tråd herinde.
Man må aldrig blande politik ind i danskhed.

Citat: Pia Kjærsgård.
Cokey er ikke særligt god til dam.

#3 Modesty

Modesty

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.557 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2009 - 19:33

http://dindebat.dk/k...ng_584370.html?

#4 ShamanyPurple

ShamanyPurple

Soul Warrior

• Medlemmer
  • 26.110 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2009 - 19:39

Åh, så er det ikke kun mig :genert:

Men iiih...det er sgu da to onder op mod hinanden så :rulle:

Hvad gør man?

#5 Modesty

Modesty

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.557 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2009 - 19:45

Åh, så er det ikke kun mig :genert:

Men iiih...det er sgu da to onder op mod hinanden så :rulle:

Hvad gør man?

Prøver et andet mærke, tror jeg. Jeg ved ikke, om det er det virksomme stof, der gør os døsige, eller om det er hjælpestofferne. Hvis det er hjælpestofferne, kan det måske hjælpe at spørge apoteket, om de kan foreslå en substitut.

Jeg har i øvrigt kun haft den voldsomme effekt én gang. Derefter tog jeg kun pillen, lige inden jeg skulle sove. Og så mærkede jeg ikke rigtigt noget til døsigheden.

#6 ShamanyPurple

ShamanyPurple

Soul Warrior

• Medlemmer
  • 26.110 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2009 - 19:50

Tak Modesty :kys:

Jeg havde jo prøvet Benadryl tidligere, og synes nemlig ikke at de "sparkede røv" så at sige, så jeg ville prøve Zyrtec i stedet for. Og de sparkede da i den grad røv, at jeg blev slået ud i første runde :lol:

Tror det bliver til en ½ fremover så og den bliver taget inden jeg skal i seng.

#7 La_Alondra

La_Alondra

Erfaren

• Medlemmer
  • 189 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2009 - 19:53

Antihistaminer kan have den effekt, fordi histamin blandt andet fungerer som et af hjernens signalstoffer. Når man blokerer for histaminens virkning i hjernen, så kan man blive døsig.
De såkaldte non-sederende antihistaminer, som Zyrtec hører til, er dem der i ringe grad er i stand til at passere fra blodet over i hjernen. Det er dog forskelligt fra person til person hvordan denne passage er for de enkelte stoffer. Måske kan du prøve et af de andre "non-sederende" antihistaminer, og se om der er forskel?

#8 ShamanyPurple

ShamanyPurple

Soul Warrior

• Medlemmer
  • 26.110 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2009 - 20:00

Antihistaminer kan have den effekt, fordi histamin blandt andet fungerer som et af hjernens signalstoffer. Når man blokerer for histaminens virkning i hjernen, så kan man blive døsig.
De såkaldte non-sederende antihistaminer, som Zyrtec hører til, er dem der i ringe grad er i stand til at passere fra blodet over i hjernen. Det er dog forskelligt fra person til person hvordan denne passage er for de enkelte stoffer. Måske kan du prøve et af de andre "non-sederende" antihistaminer, og se om der er forskel?

Tak, og jeg læser lige dit indlæg i morgen, når jeg ikke er så "svag i leddene" længere :lol:

#9 La_Alondra

La_Alondra

Erfaren

• Medlemmer
  • 189 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2009 - 20:17

Tak, og jeg læser lige dit indlæg i morgen, når jeg ikke er så "svag i leddene" længere :lol:

Okay :) Håber det er til at forstå hvad jeg mener, det gik vist lidt stærkt :genert:

Af alternativer som indeholder forskellige andre antihistaminer er for eksempel Mildin (Loratidin), Kestine (Ebastin) og Benadryl (Acrivastin). Det er ikke sikkert at de vil virke mindre sløvende på dig, men det kan da være forsøget værd.

#10 Elektra_dk

Elektra_dk

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.134 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2009 - 21:55

Jeg kan anbefale Alnok. De er billige og ikke sløvende.