Gå til indhold

Billede
- - - - -

Helårsdæk, men hvilke?

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 Tandfeen26

Tandfeen26

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.833 Beskeder:

Skrevet 19 marts 2009 - 11:51

Jeg skal til at skifte dæk og har fået tilbud fra tre forskellige mekaniker/dækcentre på helårsdæk, men hvilke er de mest gode?

Goodyear, Hankook, Vredestein eller tyfoon?

Arbejd, som om du skulle leve evigt.
Elsk, som om du skulle dø i dag

:wave2: :wave2: :wave2: :wave2:

:banan: Celine Dion 5. juni 2008 - sikke en fed oplevelse:banan:

#2 FuckNavnet

FuckNavnet

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.998 Beskeder:

Skrevet 19 marts 2009 - 12:56

Helårsdæk er sjældent gode fordi de skal kunne virke under så forskellige forhold - varmt/koldt/vådt/tørt/is/sne. Og så er de som regel ret dyre.

Køb hellere et sæt sommerdæk til om sommeren og et sæt vinterdæk til om vinteren. I længden vil du spare penge fordi gode dæk til hver årstid er billigere pr. stk. end helårsdæk og så holder de dobbelt så længe for man kører kun på hvert sæt dæk halvdelen af året.

Hvis der er blod i dåsen - så brug måsen. :deer:

#3 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 19 marts 2009 - 14:46

Er enig med FuckNavnet, og da der næsten aldrig bliver lavet test af helårsdæk, ved jeg reelt ikke hvem der laver de bedste.

Rent generelt af de mærker du nævner så laver Goodyear de bedste dæk.
Men selv et mærke som Goodyear som altid er med i toppen når der bliver lavet dæktest, har mange forskellige typer dæk, hvor andre måske hører til i den dårlige ende.
Når jeg bliver diktator bliver hele bundtet skudt :)

#4 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.217 Beskeder:

Skrevet 19 marts 2009 - 16:31

Et helårsdæk er et "kompromis" - og det kommer der sjældent noget fornuftigt ud af .....

Helåsdæk bremser dårligere i tørt føre end et sommerdæk, og står dårligere fast end et vinterdæk når det er sne og slud ....

Med helårsdæk kører du faktisk rundt med et sæt dårlige dæk - uanset hvordan vejret er ....

Den bedste løsning er et sæt vinterhjul og et sæt sommerhjul ....

BASTA !!!
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#5 Ilhahn_Mansiz

Ilhahn_Mansiz

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.432 Beskeder:

Skrevet 19 marts 2009 - 20:35

Og der findes faktisk ikke helårsdæk, jo der er lavet et enkelt eller 2 sidst jeg blev opdateret. Men ellers er det et udtryk en sælger bruger når han kan mærke eller du selv nævner at det er helt umuligt at sælge 2 sæt dæk til dig. Så sælger han dig generalt et vinterdæk som helårs, men det sker også at det er et sommerdæk. :) Take it or leave it, og sig hvad i vil jeg har monteret rigtig mange "helårsdæk" for kunder - og det er ved flere forskellige firmaer.
Well I'm a mushroom-cloud-layin' motherfucker, motherfucker!
Jules Winnfield - Pulp Fiction

#6 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.217 Beskeder:

Skrevet 19 marts 2009 - 22:42

Jeg kører også på "helårsdæk" ... Ihvertfald er det de samme dæk der sidder på hele året :slem: Men jeg kører også kun 5 km om dagen i min bil - frem og tilbage på jobbet :fløjt: :fløjt: :fløjt:
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#7 robinbraae

robinbraae

Erfaren

• Medlemmer
  • 317 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2009 - 16:28

Vinterdæk er kun det bedste valg når der ligger sne på vejen. Ved vådt føre er de dårligere end sommerdæk. Så med mindre man bor langt ude på landet uden snerydning, er der vel ingen grund til at skifte til vinterdæk med de vintre vi har set i mange år.

#8 trommer47

trommer47

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.595 Beskeder:

Skrevet 23 marts 2009 - 10:02

Vinterdæk er kun det bedste valg når der ligger sne på vejen. Ved vådt føre er de dårligere end sommerdæk. Så med mindre man bor langt ude på landet uden snerydning, er der vel ingen grund til at skifte til vinterdæk med de vintre vi har set i mange år.

Ikke HELT rigtigt. Vinterdæk har lidt bedre vejgreb ved lave temperaturer fordi gummiblandingen er anderledes men jeg er enig med dig i konklusionen. Med de vintre vi har haft de sidste år er det svært at retfærdiggøre vinterdæk, hvis man ellers kan "tåle" at blive hjemme en eller to dage om året.
SÅ LA DA VÆR' ........

You’ll see it’s all a show, keep ‘em laughing as you go
Just remember that the last laugh is on you