Gå til indhold

Billede
- - - - -

Nyt hjemmelavet katte kradsetræ

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 Knifemare

Knifemare

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 1 Beskeder:

Skrevet 15 februar 2009 - 19:55

Hej alle sammen, da vores gamle (købte) katte kradsebrædt er ved at falde fra hinanden, så nu er det ved at være tid til at skifte det ud.

Og denne gang vil vi bygge det helt selv, så vi får det ligesom vi gerne vil have det. Men....

Vi kan ikke finde træ til stolper i nogle byggemarkeder, som er lige så store som dem der er på de normale.

Så ville høre om der var nogle der havde en idé om hvor man kunne finde sådan nogle. Eller kender et sted, hvor man kan fælde et fra en skov (mod betaling self.)

Håber i kan hjælpe
Mvh Diana & Daniel

#2 Fenja

Fenja

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.322 Beskeder:

Skrevet 15 februar 2009 - 20:39

Jeg lavede engang selv et træ, og fældede et hyldetræ i et krat. Tror stammen var 10 cm i diameter i bunden, og havde et par gode forgreninger til siddeplader.
Hyld er ofte 'bare' ukrudt, så måske bliver det ikke så svært at få sådan et, og katte er oftest glade for duften af dem.

#3 Miss_you

Miss_you

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.094 Beskeder:

Skrevet 16 februar 2009 - 00:29

Jeg mener ikke du kan have rigtige træer stående inde i stuen, de bliver ikke så rare, når de udtørrer, vores hjemmelavede klatretræ blev lavet med rør, der har været rullet gulvtæpper udenom, dem kan du hente gratis hos tæppeforhandlerne, de smider dem bare ud alligevel.

Bagefter, når du har skåret dem til i højden, kommer du sisal udenom, det er det kattene skal kradse i.

Så kan du sammensætte rørene som du vil, i forskellig højde og lave f.eks. sekskantede huler beklædt med blødt stof imellem rørene.

Det er noget i den stil vores er lavet og den er meget attraktiv.
Verdens bedste hunde og katte. Bor hos mig.. :)

#4 Bare_Mig_Milla

Bare_Mig_Milla

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.440 Beskeder:

Skrevet 16 februar 2009 - 12:42

Vi har selv et hjemmet byggt et, dog er det bare kun stammen nu med en top plade på. Stammen blev købt i en tømmerhal i tidernes morgen, jeg tror ikke vi gav meget mere end 100 ,- for en på over 210 cm.

Vi har beklædt den med sådan noget man laver bil måtter af, tror jeg det er.

Det er bare super smart at lave det selv. - Held og lykke med projektet. :)

Du vil altid være i mit hjerte. Du er allerede savnet, min elskede Pusser!!! :trist:

Billedetråd her inde også. :D

R.I.P Armani... :trist:

Lækker Emporio Armani læder pung til salg, klik her.

#5 jha1401

jha1401

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.537 Beskeder:

Skrevet 16 februar 2009 - 17:33

Jeg lavede engang selv et træ, og fældede et hyldetræ i et krat. Tror stammen var 10 cm i diameter i bunden, og havde et par gode forgreninger til siddeplader.
Hyld er ofte 'bare' ukrudt, så måske bliver det ikke så svært at få sådan et, og katte er oftest glade for duften af dem.

glade for duften. ja, det tør siges.:)
når jeg drikker en kop hyldesaft, har jeg problemer med at holde den ene af mine katte væk. han stikker gerne hele hovedet ned i koppen hvis han kan komme til det:lol:
jeg er blevet farmand:banan::banan::banan:
Amalie så dagens lys d.14.06.2009 kl.14.33:love::love::love:

”The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams” -Eleanor Roosevelt

#6 Pussikat82

Pussikat82

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.612 Beskeder:

Skrevet 16 februar 2009 - 18:51

Vi har selv et hjemmet byggt et, dog er det bare kun stammen nu med en top plade på. Stammen blev købt i en tømmerhal i tidernes morgen, jeg tror ikke vi gav meget mere end 100 ,- for en på over 210 cm.

Vi har beklædt den med sådan noget man laver bil måtter af, tror jeg det er.

Det er bare super smart at lave det selv. - Held og lykke med projektet. :)

Gider du ikke prøve at tage et billede af den? Den gad jeg da godt se, hvordan ser ud :D

Vi har kun vores almindelige gulv til loft kradsetræ og et indre, men hver gang kattene kommer ud, skal Mille hen og kradse kløer i foden på vores fuglehus (eller naboens :blush: hun er dog ligeglad) af birketræ. Hun har efterhånden helt afbarket det forneden (vores eget), men hun er glad for det, så hun får lov. Det kostede heller ikke en bondegård at købe.

Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Homer_zps1781c488.gif

#7 Bare_Mig_Milla

Bare_Mig_Milla

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.440 Beskeder:

Skrevet 16 februar 2009 - 20:04

Gider du ikke prøve at tage et billede af den? Den gad jeg da godt se, hvordan ser ud :D

Vi har kun vores almindelige gulv til loft kradsetræ og et indre, men hver gang kattene kommer ud, skal Mille hen og kradse kløer i foden på vores fuglehus (eller naboens :blush: hun er dog ligeglad) af birketræ. Hun har efterhånden helt afbarket det forneden (vores eget), men hun er glad for det, så hun får lov. Det kostede heller ikke en bondegård at købe.

Her er et billede af den hjemmebyggede, som det er endt nu. Før havde vi en "rampe" ned, som førte over til et mindre kradsetræ. Men nu må de nøjes med dette, stakkels katte-misser. :lol:

Håber billedet er ok, det ser noget mørkt ud i toppen synes jeg.

Vedhæftet fil(er)

• Vedhæftet fil  krads.JPG   51,33KB   74 Antal downloads

Du vil altid være i mit hjerte. Du er allerede savnet, min elskede Pusser!!! :trist:

Billedetråd her inde også. :D

R.I.P Armani... :trist:

Lækker Emporio Armani læder pung til salg, klik her.

#8 Anufe

Anufe

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.529 Beskeder:

Skrevet 17 februar 2009 - 07:32

Jeg mindes at der for meget lang tid siden var en debatør, som havde brugt birketræ.
Efter min ringe hukommelse, så resultatet godt ud.