Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvor mange drikkevarer

• Venligst log ind for at besvare
11 svar på dette emne

#1 ghoff

ghoff

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 684 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2009 - 10:16

Til jer der selv skal stå for drikkevarerne til festen, hvor meget regner I med at købe pr. person?

Vi skal holde festen på en restaurant, men vi skal selv have alle drikkevarer med (undtagen kaffe og the). Hvor meget hvidvin, rødvin, øl og sodavand ville I planlægge med?

Vi regner også med at købe lidt til kaffen (Bailey, cognac eller lignende).

Er så bange for ikke at købe nok :genert:

#2 Jill84

Jill84

Helgen

• Medlemmer
  • 8.843 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2009 - 11:15

har i en familie der drikker meget??
Har i børn med ??

#3 SonataA

SonataA

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.126 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2009 - 17:10

Ellers så lav en aftale med det sted i køber drikkevarene, at det der ikke bliver drukket kan leveres tilbage. Så kan du bare købe stort ind ;)
Elsk din næste! og er han høj, flot og farlig kan det jo ikke være så svært

#4 Ischa84

Ischa84

Erfaren

• Medlemmer
  • 293 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2009 - 17:21

Mine forældre køber alle drikkevare til festen, da vi også skal have drikkevare med selv. Men jeg aner ikke hvor meget de køber.

Men som SonnataA også skriver, så findes der rigtig mange steder, ja selv netto, hvor man kan lave en aftale med dem, om at man køber lad os sige 50 kasser øl, og det der ikke bliver drukket lever i så tilbage og får jeres penge retur.
Det kan man gøre rigtig mange steder, tror også det gælder med sprut! Så prøv at forhør jer de steder i syntes i vil handle, og så lav en aftale...

men syntes jeg har hørt at man skal regne med ca. ½flaske rødvin og hvidvin pr.person. Ellers kan man vel høre en vinhandler, de må næsten vide det!

Held og lykke med det hele.

#5 Kanga

Kanga

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.982 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2009 - 17:52

Jeg mener man siger ½ fl. hvidvin og 1 fl. rødvin pr. person.
Så selvf lidt øl og vand til de der ikke drikker vin.

Var i øvrigt til kobberbryllup engang, hvor parret havde gemt rødvinen fra deres bryllup. Den fik vi til osten. Uha, det smagte godt. Ved ikke om man kan gøre det med hvilken som helst vin.

Kanga
:lun: Konrad 26.07.2012 :lun:

#6 mrschristensen87

mrschristensen87

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.310 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2009 - 20:56

Vi beregnede ½ flaske rød vin par. mand. 1 flaske hvidvin pr. mand. Dertil købte vi ca. 20 kasse dåse øl, 10 kasser dåse sodavand. så tilregnede vi 1 stk. "lille en" til kaffen. Ehrm og så købte vi 15 flasker sprut. Næsten alt blev drukket - undtagen rødvinen - men det drikker vi heller ikke så meget af :)

NB: Vi bor tæt på grænsen, og købte derfor det hele i Tyskland.

#7 ghoff

ghoff

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 684 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2009 - 22:24

Vi kører til Tyskland og køber det - vi bliver tæt på 100 mennesker så det kan godt betale sig.

Jeg tror ikke der bliver drukket ret meget hvidvin - de fleste af dem der skal med, er mere rødvinsmennesker :)

Vi snakkede med stedet hvor det skal holdes i dag, og de sagde 1 flaske og 1 flaske hvidvin pr. 3 mand.
Vi køber lidt udover det, så vi er helt sikre på der er nok.

Synes faktisk det er sværere med øl og sodavand.
Der skal ikke børn med til festen.

#8 Diana524

Diana524

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 653 Beskeder:

Skrevet 27 januar 2009 - 11:37

Vi snakkede med stedet hvor det skal holdes i dag, og de sagde 1 flaske og 1 flaske hvidvin pr. 3 mand.
Vi køber lidt udover det, så vi er helt sikre på der er nok.

Synes faktisk det er sværere med øl og sodavand.
Der skal ikke børn med til festen.

Jeg synes godt nok ikke, at 1/3 flaske vin pr person er ret meget:shock:
Det holder måske med hvidvinen, men med rødvin ville jeg beregne 1 flaske pr person.
Omkring øl og vand vil jeg give dig ret i, at det er svært, men hvis i kun beregner 1/3 flaske rødvin pr person, så skal i da nok regne med en hel del øl, ellers risikerer i jo, at jeres gæster går tørstige fra festen:-D
Ikke at jeg mener, at man skal drikke sig fra sans og samling, men hvis man regner lidt på, hvor mange timer gæsterne er der, så vil der jo blive drukket en del i løbet af festen.

#9 ghoff

ghoff

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 684 Beskeder:

Skrevet 27 januar 2009 - 13:25

Jeg synes godt nok ikke, at 1/3 flaske vin pr person er ret meget:shock:
Det holder måske med hvidvinen, men med rødvin ville jeg beregne 1 flaske pr person.
Omkring øl og vand vil jeg give dig ret i, at det er svært, men hvis i kun beregner 1/3 flaske rødvin pr person, så skal i da nok regne med en hel del øl, ellers risikerer i jo, at jeres gæster går tørstige fra festen:-D
Ikke at jeg mener, at man skal drikke sig fra sans og samling, men hvis man regner lidt på, hvor mange timer gæsterne er der, så vil der jo blive drukket en del i løbet af festen.

Jeg manglede lige et par ord, da jeg skrev det andet. Vi regner med 1 hel flaske rødvin pr. mand!
Kan godt forstå din :shock:

#10 livica

livica

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.690 Beskeder:

Skrevet 27 januar 2009 - 22:38

Min erfaring som tjener er, at man skal beregne ca. en flaske per mand fra velkomst til man forlader bordet. Det er så inkl. 1 genstand (champagne) til velkomst, hvidvin og rødvin under middagen. Dertil kommer så x antal vand og øl alt efter selskabet.

Livica