Gå til indhold

Billede
- - - - -

Ide til indslag til 40 års fødselsdag

• Låst emne Emnet er låst
5 svar på dette emne

#1 Gaissi

Gaissi

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 33.057 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2009 - 22:05

Min veninde bliver 40 her om 1½ måned. Vi er inviteret til fest, der kommer ca 40 mennesker og jeg vil gerne komme med et festligt indslag. Men jeg er fuldstændig ide forladt :genert:

Nogen, der har nogle gode ideer ?

Hun går meget op i at der er noget og er altid selv sød til at komme med forskellige indslag til andres fødselsdage. Så jeg skal næsten finde på et eller andet.

”Jeg kan godt leve uden dig,
men jeg vil helst ikke”

"At prale bringer måske ikke lykke, men intet menneske, som har fanget en stor fisk, går hjem ad en sidegade."

#2 decibell22

decibell22

Opgivet

• Medlemmer
  • 19.406 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2009 - 22:09

Hvad med et mindre "skuespil", hvor alle gæster har replikker? Altså, ikke rigtigt skuespil, men en højtlæsning af et handlingsforløb, hvor folk så på forhånd har fået deres replikker at vide, som de skal sige, hver gang deres rolle bliver nævnt. Vi hentede en ned fra nettet "Lady Rose", som er en historie med cowboys, indianere, kvæg osv.

Det var i hvert fald lattervækkende og underholdende til min fødselsdag. :)

Intet er for evigt en stilstand

#3 Gaissi

Gaissi

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 33.057 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2009 - 22:11

Hvad med et mindre "skuespil", hvor alle gæster har replikker? Altså, ikke rigtigt skuespil, men en højtlæsning af et handlingsforløb, hvor folk så på forhånd har fået deres replikker at vide, som de skal sige, hver gang deres rolle bliver nævnt. Vi hentede en ned fra nettet "Lady Rose", som er en historie med cowboys, indianere, kvæg osv.

Det var i hvert fald lattervækkende og underholdende til min fødselsdag. :)

Det var en mulighed, men hvor finder jeg den/dem :genert:

men jeg vil helst ikke”

"At prale bringer måske ikke lykke, men intet menneske, som har fanget en stor fisk, går hjem ad en sidegade."

#4 decibell22

decibell22

Opgivet

• Medlemmer
  • 19.406 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2009 - 22:14

http://home19.inet.t...st/LadyRose.htm

Der findes sikkert flere udgaver af Lady Rose, eller andre varianter. Man kan jo også tage en kort historie og lave nogle replikker til.

#5 Gaissi

Gaissi

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 33.057 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2009 - 22:20

http://home19.inet.t...st/LadyRose.htm

Der findes sikkert flere udgaver af Lady Rose, eller andre varianter. Man kan jo også tage en kort historie og lave nogle replikker til.

Kigger på den :devil: Men hvordan virker den, altså er den virkelig sjov? Det er jo lidt svært at forestille sig :genert:

men jeg vil helst ikke”

#6 decibell22

decibell22

Opgivet

• Medlemmer
  • 19.406 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2009 - 22:34

Jamen, der er en, der læser op, og så er rollerne fordelt på forhånd med de respektive replikker. Så starter historien (og det skal nok ikke være lige i starten, men vent lidt til folk har fået en smule af drikke), og hver gang f.eks. Lady Rose's navn nævnes, skal "Rose" komme med sin replik. Og så fortsætter det. Jeg ved, at der findes andre udgaver på nettet, hvor det bliver mere intenst og navnene nævnes tiere, så alle skal have tungen lige i munden for at kunne følge med. Men der blev grint meget hos os, og nogle glemte replikkerne, fordi de grinte af de andre. :-P