Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hjælp til Underholdende fremlæggelse ? :)

• Låst emne Emnet er låst
6 svar på dette emne

#1 Florida87

Florida87

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 25 Beskeder:

Skrevet 04 december 2008 - 16:22

Hej alle :)

Er lærerstuderende og skal tilbage og fremlægge om undervisningsdifferentiering - og ville høre om nogen havde en sjov og underholdende måde at fremlægge på? Mit kreative forslag er powerpoint og planche :)

På forhånd tak :P

- Hellene

#2 jackssickmind

jackssickmind

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.103 Beskeder:

Skrevet 05 december 2008 - 22:40

Hej alle :)

Er lærerstuderende og skal tilbage og fremlægge om undervisningsdifferentiering - og ville høre om nogen havde en sjov og underholdende måde at fremlægge på? Mit kreative forslag er powerpoint og planche :)

På forhånd tak :P

- Hellene

Powerpoint er sjældent sjovt eller kreativt hvis præsentanten læser direkte op fra sliden, eller planchen, og nærmest lader hovedet tonse frem og tilbage imellem lyttere og lærredet! Not good..

Sørg for at lave slides med nogle korte præcise tags, som du så uddyber as you go, og hvis du er så godt inde i dit stof, så fyr evt nogle ledende spørgsmål af, som observatørerne kan tænke lidt over, og lige inden en af dem ser ud til at ha lyst til at række hånden op, eller kommentere, så ta bladet fra munden af dem og afslør svaret, på den måde vil du ku fange nogle af dem, fordi de ville "lære igennem indsigt"....indsigt i facit du bringer. evt. lad nogle svare på et spørgsmål du ku stille i plenum...er svaret korrekt, giv det tilkende, og lad det lede dig til næste punkt. det kan gentages jævnligt, super opkvikker

Dertil skal din dispostition gi meningen, fra a-z, således hver tag/spørgsmål/punkt leder hen til næste tag/spørgsmål/punkt, hvilket vil give observatørene en fornemmelse af at de har færden af det næste der kommer, men alligevel ikke er sikre før de ser det på lærredet...det giver observatøren en fornemmelse af at deltage aktivt, på en passiv måde(de kommer jo ikk og bryder ind og fortsætte dine sætninger)

husk en kuglepen, eller noget du kan beskæftige dine hænder med, og sørg for at bevæge dig, men ikke for meget ind foran projektoren, men gerne ud i siden, og husk at give små pauser inden du fortsætter...monotome stillestående oplæsnings præsentationer er døden!

Hvis din præsentation er for let gennemskuelig,vil folk sidde og føle de bare venter på du er færdig, fordi det du fortæller om kan de faktisk bare læse af lærredet helt selv, DE skal ha brug for dig for at forstå det der står, men stadigvæk kunne fange ideen i dit materiale hvis du ikk var der...hvis det gav mening:deer:

bla bla bla bla.....
“Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”

#3 Florida87

Florida87

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 25 Beskeder:

Skrevet 06 december 2008 - 15:33

Det gav meget mening, det vil jeg have i baghovedet - Tusind tak :)

#4 spinthecircle

spinthecircle

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 780 Beskeder:

Skrevet 11 december 2008 - 02:03

Det her er underholdende (og også lige et fif til, hvad du ikke skal gøre i powerpoint):

6tGq3tH4qSw

Så er det jo også muligt at lege ret meget med powerpoint, så det ikke bare bliver tekst, men også billeder, lyd eller film.

#5 Florida87

Florida87

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 25 Beskeder:

Skrevet 15 december 2008 - 22:19

Det her er underholdende (og også lige et fif til, hvad du ikke skal gøre i powerpoint):

6tGq3tH4qSw

Så er det jo også muligt at lege ret meget med powerpoint, så det ikke bare bliver tekst, men også billeder, lyd eller film.

Genialt :D

#6 TallulahDox

TallulahDox

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 24 Beskeder:

Skrevet 10 januar 2009 - 16:42

Jeg er glad for rollespil ved fremlæggelser. Lad dit hold træde ind i en fiktion a la "nu er i en 1.klasse, jer herovre er rigtig gode til dansk og kan læse og skrive. Jer her i midten kan lidt, og jer herovre til venstre kan ca. ingenting" lav en demonstration af en undervisning hvor du bruger UV-diff.
Sjovt og interaktivt. Jeg har ofte brugt det i fremlæggelser.

Generelt synes jeg at interaktivitet er kodeordet. Lad holdet mærke, føle og opleve det du skal fortælle om.

Mennesker kan ikke koncentrere sig om den samme ting i mere end ca. 20 minutter, før der skal ske noget nyt.

Think outside the box.

Vi har alle sammen set powerpoints nok. Der skal mere til.
Højrøstet, fjollet, empatisk og indimellem pisseirriterende

#7 ujakob

ujakob

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.431 Beskeder:

Skrevet 10 januar 2009 - 16:53

6tGq3tH4qSw

:lol: :lol:
Ja, jeg er en Dogmebrøster