Gå til indhold

Billede
- - - - -

forskel på kølervæsker?

• Låst emne Emnet er låst
13 svar på dette emne

#1 Charterfims

Charterfims

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 793 Beskeder:

Skrevet 27 november 2008 - 01:36

Jeg skal have fyldt kølervæske på en H. Getz og jeg gik derfor ned på tanken..

På den flaske, de har dernede..står at man skal være obs på at nogle biler ikke kan bruge den specifikke væske. Der står man skal kigge i sin bils specifikationsbog..og det har jeg gjort.

I den står der ikke noget om, hvilket kølervæske mærke den bruger..så hvad gør jeg nu?

#2 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.215 Beskeder:

Skrevet 27 november 2008 - 02:39

Går til din aut. Hyundaiforhandler - han må vide det .

De fleste biler kører med "almindeligt" kølervæske, som du kan købe hos din reservedelspusher, tankstation eller i byggemarkedet .

Nogle bilmærker feks VW hælder dog "glysantin" på deres kølesystem. Glysantin er langtidsholdbar - op til 4 år - mens traditionel kølervæske skal skiftes hver 2. år.

Jeg kan dog ikke forestille mig andet end at en Hyundai kører på traditionelt kølervæske ...
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#3 Charterfims

Charterfims

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 793 Beskeder:

Skrevet 27 november 2008 - 13:39

Går til din aut. Hyundaiforhandler - han må vide det .

De fleste biler kører med "almindeligt" kølervæske, som du kan købe hos din reservedelspusher, tankstation eller i byggemarkedet .

Nogle bilmærker feks VW hælder dog "glysantin" på deres kølesystem. Glysantin er langtidsholdbar - op til 4 år - mens traditionel kølervæske skal skiftes hver 2. år.

Jeg kan dog ikke forestille mig andet end at en Hyundai kører på traditionelt kølervæske ...

Tak for et fyldestgørende svar...jeg tror også at den bruger den almindelige kølervæske, jeg ville bare lige høre inden jeg smider 6 liter i...for en sikkerheds skyld smutter jeg lige forbi Terminalen...selvom jeg egentlig ikke gider køre den lange vej :stoned:

#4 Charterfims

Charterfims

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 793 Beskeder:

Skrevet 27 november 2008 - 13:40

nej jeg ringer sku...:blush:

#5 Charterfims

Charterfims

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 793 Beskeder:

Skrevet 27 november 2008 - 16:46

Jeg fik dette svar...blå kølervæske til min bil og grøn væske til mere avancerede biler..Ja det er en getz sgu ikke.

#6 FuckNavnet

FuckNavnet

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.998 Beskeder:

Skrevet 27 november 2008 - 17:31

Jeg fik dette svar...blå kølervæske til min bil og grøn væske til mere avancerede biler..Ja det er en getz sgu ikke.

Jeg troede kølervæske var rødt?

Hvad er det så det røde man kan købe på tankstationer?

Hvis der er blod i dåsen - så brug måsen. :deer:

#7 zepto4050

zepto4050

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.214 Beskeder:

Skrevet 27 november 2008 - 20:05

Hindbærvand?
Bla. bla. bla. bla.... :afro:

#8 jesperg81

jesperg81

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 33.745 Beskeder:

Skrevet 27 november 2008 - 21:00

Karburatorsprit :) (hedder det vist) Det kan iblandes benzinen når man tanker når det fryser så benzinen ikke "fryser".. :D
oO(Det er en tankeboble for fa'en da også :sarkasme:)

Kalorier er små dyr i dit klædeskab, der i løbet af natten syr dit tøj om i en mindre størrelse.. :evil:

#9 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.215 Beskeder:

Skrevet 27 november 2008 - 21:57

Glysantin beregnet til Skoda, Seat, Audi og VW ( og sikkert også Lamborghini og Bugatti :lol: ) .

Eller forveksler du rød kølervæske og karburatorvæske ( der også er rødt :gruble: )
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#10 nian1978

nian1978

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 516 Beskeder:

Skrevet 28 november 2008 - 04:37

Den "røde" eller orange i andre tilfælde er en nyudvikling, den gamle blå type lagde en beskyttende film på overfladerne inde i motoren, man kan ofte se det på lidt ældre biler hvis man tager låget af køleren, den nye type ef kraftigt afrensende og lægger ikke et lag på overfladerne, men additiverne i væsken er i sig selv antikorrosive.
Værktøjspusher:rocker: