Gå til indhold

Billede
- - - - -

Klamydia-test

• Låst emne Emnet er låst
20 svar på dette emne

#1 MissJenniferAniston

MissJenniferAniston

Erfaren

• Medlemmer
  • 470 Beskeder:

Skrevet 16 november 2008 - 12:38

Er det noget med at man nu kan købe en klamydia-test på apoteket, hvor man så kan teste sig selv derhjemme?

Hvis ja hvad gør man så hvis den er positiv?

Ringer man til lægen og beder om en recept på medicinen eller hvordan foregår det?

Tror desværre jeg er ramt :(

#2 peaches26

peaches26

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.126 Beskeder:

Skrevet 16 november 2008 - 12:43

gå til lægen

hjemme test er sjældent særlig korrekte og mener ikke piger kan nøjes med at tisse i en kop, så afsted til lægen. og tror alligevel lægen vil teste dig før h*n udskriver en recept

sjovt hos lægen: nej. katastrofe: nej

Jeg siger det samme!

#3 MissJenniferAniston

MissJenniferAniston

Erfaren

• Medlemmer
  • 470 Beskeder:

Skrevet 16 november 2008 - 12:44

Det var bare fordi at jeg ville have det hurtigt overstået. Ved ikke lige hvornår jeg kan få en tid i næste uge, så tænkte at det andet der kunne være nemt og bekvemt :)
Er skam ikke bange for at få til lægen med det, har prøvet det som er værre, men det var bare for hurtighedens skyld ;)
Men er det så kun drenge som kan testest for det gennem urin? Og piger skal have en tingest i urinrøret?

#4 Ydun

Ydun

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 46.030 Beskeder:

Skrevet 16 november 2008 - 12:45

Jeg var ved min læge i torsdags og hun sagde at jo, ganske vist kunne man købe de der tests på apoteket, men du er stadig nødt til at komme til lægen for at få en recept på medicinen. Så alt i alt der det billigere at gå til lægen i første omgang.

Og ikke alle læger vil bare udskrive medicin uden en undersøgelse først. Nogle gør det, nogle gør det ikke. Men du ved jo nok også bedst selv hvordan din læge har det med sådanne ting. Jeg ved at min aldrig vil udskrive noget som helst, før jeg har fået en undersøgelse.
.

I've got soul, but I'm not a soldier

I need a superhero lover

#5 Carlos1969

Carlos1969

Erfaren

• Medlemmer
  • 419 Beskeder:

Skrevet 16 november 2008 - 12:46

Klamydiatesten, er en test med meget stor fejlmargen, specielt for test af kvinder, så lægen er at anbefale.

#6 Ydun

Ydun

• Medlemmer
  • 46.030 Beskeder:

Skrevet 16 november 2008 - 12:47

Det var bare fordi at jeg ville have det hurtigt overstået. Ved ikke lige hvornår jeg kan få en tid i næste uge, så tænkte at det andet der kunne være nemt og bekvemt :)
Er skam ikke bange for at få til lægen med det, har prøvet det som er værre, men det var bare for hurtighedens skyld ;)
Men er det så kun drenge som kan testest for det gennem urin? Og piger skal have en tingest i urinrøret?

Nej, det er omvendt. Piger får taget en urintest og dt gør fyre nu også nu om dage, men forhen var det en vatpind ned i dilleren.

Nogle læger bruger stadig den gamle metode på fyre, men de fleste bruger bare en urinprøve.
.

I need a superhero lover

#7 Carlos1969

Carlos1969

Erfaren

• Medlemmer
  • 419 Beskeder:

Skrevet 16 november 2008 - 12:52

Min læge tester fra urinrøret, og jeg er pige.

Det lyder underligt, for hos kvinder sidder klamydiaen på livmoderhalsen. Men jeg er ikke læge, så ved ikke om man kan teste på den måde.

#8 MissJenniferAniston

MissJenniferAniston

Erfaren

• Medlemmer
  • 470 Beskeder:

Skrevet 16 november 2008 - 12:58

Jeg er to gange før blevet testet for klamydia - både hos egen læge og på en klinik på sygehuset - begge gange med dims i mit urinrør...avav! Men havde hørt at piger nu kunne testes ved kun urinprøve... men ved det ikke??

#9 peaches26

peaches26

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.126 Beskeder:

Skrevet 16 november 2008 - 12:59

Da jeg blev testet fik jeg også taget i urinrøret da det giver den største sikkerhed i forhold til urin/livmoderhals.

Men det var også på sygehuset.

Min alm læge poder fra livmoderhalsen når det gælder klamydia.

Hjemmetesten er yderst usikker og du kan risikere at få en falsk negativ og tro alt er godt -selvom du faktisk har klamydia. Du kan også få en falsk positiv men hellere det end negativ i mine øjne.

Så jeg ville få en tid ved lægen uanset hvad.

#10 Ydun

Ydun

• Medlemmer
  • 46.030 Beskeder:

Skrevet 16 november 2008 - 13:01

Jeg er to gange før blevet testet for klamydia - både hos egen læge og på en klinik på sygehuset - begge gange med dims i mit urinrør...avav! Men havde hørt at piger nu kunne testes ved kun urinprøve... men ved det ikke??

Min søster fik en og det var ved urinprøve. Og jeg fik taget en i torsdag, også ved urinprøve. Så det er nok forskelligt fra læge til læge.

Har dog aldrig hørt at de gjorde det ved piger i urinrøret, men der kan man bare se.
.

I need a superhero lover