Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvad koster en Toyota Gearkasse?

• Låst emne Emnet er låst
14 svar på dette emne

#1 Majbritt

Majbritt

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.617 Beskeder:

Skrevet 12 november 2008 - 23:33

Hej,

Min Toyota Avensis fra ´98 vist nok, skal have ny gearkasse ifølge mekanikeren. Han siger, han kan finde en brugt til 9000 kr, men det er flere uger siden og han har ikke fundet en endnu og jeg tror ikke, at bilen kan køre meget længere.

Ved I hvad en ny gearkasse koster og tror I at en Toyota-forhandler kan finde en brugt indenfor en uge. Skal først på arbejde igen om en uge, men jeg tror ikke, at bilen kan køre de 120 km på arbejde mere, faktisk tvivler jeg på, at jeg overhovedet kan komme hjem i nat.

På forhånd tak :)
Erik 180509

Cosinus 180406
Ofelia 240906 ....... (okay, indrømmet, de er små vuffer'e :fløjt:)

#2 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.209 Beskeder:

Skrevet 12 november 2008 - 23:54

www.bos.dk Tager 9450 kr excl moms for en renoveret gearkasse og 2275,- for montering ..

Det må være noget af en amatørmekanikker du har for hos DAG ( Dansk Autogenbrug) bugner det af brugte gearkasser - se bare her :

http://www.dataophug...se&Company=null
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#3 Majbritt

Majbritt

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.617 Beskeder:

Skrevet 13 november 2008 - 09:15

Tak for svar!

Jeg nåede lige af motorvejen inden den ikke kunne mere, men kunne så gå resten af vejen. Ringede til den lokale mekaniker og han havde faktisk fundet en gearkasse, så det var jo dejligt. Så problemet er umiddelbart løst, bortset fra at jeg er 10000 kroner fattigere :sarkasme:
Erik 180509

Cosinus 180406

#4 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.209 Beskeder:

Skrevet 13 november 2008 - 15:27

Tak for svar!

Jeg nåede lige af motorvejen inden den ikke kunne mere, men kunne så gå resten af vejen. Ringede til den lokale mekaniker og han havde faktisk fundet en gearkasse, så det var jo dejligt. Så problemet er umiddelbart løst, bortset fra at jeg er 10000 kroner fattigere :sarkasme:

Hvad har din Toyota kørt ??? Det er da yderst sjældent at gearkassen smutter på sådan en bil ???

Trøst dig så i stedet med at du er ejer af en af de mest fejlfrie biler overhovedet, og at du har formentlig har været usædvanlig uheldig ...

http://www.fdm.dk/NR...2B29/0/3039.pdf
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

#5 Ilhahn_Mansiz

Ilhahn_Mansiz

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.432 Beskeder:

Skrevet 14 november 2008 - 19:09

Øh hvad er røget i gearkassen? Normalt kan de smide et par lejer deri som kan skiftes imens gearkassen sidder på bilen?
Well I'm a mushroom-cloud-layin' motherfucker, motherfucker!
Jules Winnfield - Pulp Fiction

#6 nian1978

nian1978

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 516 Beskeder:

Skrevet 18 november 2008 - 05:17

På lige netop Avensis vil jeg altid sige at det bare er endelejerne, har skiftet mange, og det er for et lille værksted ikke en opgave til 10.000 nærmere 3-4 stykker?
Værktøjspusher:rocker:

#7 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.209 Beskeder:

Skrevet 18 november 2008 - 07:03

På lige netop Avensis vil jeg altid sige at det bare er endelejerne, har skiftet mange, og det er for et lille værksted ikke en opgave til 10.000 nærmere 3-4 stykker?

Jo jo ... Men så længe Michelle Bellaiche fra "Klamphuggerne" ikke opdager det - så er det da bedre for værkstedet at omsætte for 10.000 kroner ??? :gogo:

Især hvis det kun koster værkstedet 2000 kroner .... :rulle:

Det er jo snart julefrokosttid - og man kan jo købe mange juleøl for 6.000 kroner ... :-D
T38- Reservedelspusher
-

#8 Majbritt

Majbritt

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.617 Beskeder:

Skrevet 18 november 2008 - 09:13

Havde ikke lige set at flere havde svaret ;)

Min Toyata Avensis har kørt lige knap 220,000 km. Jeg kører fra Aalborg til Århus og har hver dag det sidste år. Tidligere har jeg pendlet til Thisted i 10 mdr, så der bliver kørt en del i bilen. Som forventet er der ikke mange problemer med bilen og derfor valgte vi også en Toyota Avensis.

Mekanikeren sagde, at gearkassen var gået fuldstændigt, hvilket han også lød lidt overrasket over. Det kostede lige over 9000 kroner.
Erik 180509

Cosinus 180406

#9 Henry_Kissinger

Henry_Kissinger

Helgen

• Medlemmer
  • 8.208 Beskeder:

Skrevet 18 november 2008 - 09:41

Tak for svar!

Men du har en sød hund på din avatar :).

#10 Henry_Kissinger

Henry_Kissinger

Helgen

• Medlemmer
  • 8.208 Beskeder:

Skrevet 18 november 2008 - 09:42

Hvad har din Toyota kørt ??? Det er da yderst sjældent at gearkassen smutter på sådan en bil ???

Trøst dig så i stedet med at du er ejer af en af de mest fejlfrie biler overhovedet, og at du har formentlig har været usædvanlig uheldig ...

http://www.fdm.dk/NR...2B29/0/3039.pdf

Tjaaa... det kommer jo an på, hvordan man kører bilen. Jeg har oplevet en lastvogn, hvor gearkassen røg efter 50.000 km. Sikkert pga. mange urutinerede chauffører. Den slags sker jo.