Gå til indhold

Billede
- - - - -

Fodgængerovergang

• Låst emne Emnet er låst
11 svar på dette emne

#1 rapandenrap

rapandenrap

Erfaren

• Medlemmer
  • 286 Beskeder:

Skrevet 17 oktober 2008 - 14:05

Jeg var ude og gå i dag og krydsede et par gange en fodgængerovergang. Jeg går bare over, selvfølgelig hvis der ikke er fare for jeg bliver kørt ned. Men jeg oplever at bilisterne knap nok tager farten af og det er de færeste der stopper. Hvad er det de ikke kan forstår???? Når der er nogen der skal over en fodgængerovergang, skal man stoppe. Det kan altså ikke være så svært.

Jeg har selv kørekort, og det er da ikke så svært at stoppe, når man nu skal. Men det er måske endnu en ting i "jeg har kørekort og bil, ergo kan jeg gøre som jeg vil".

Rapanden.
Gammel debattør i nye klæder

Han lignede en golden retriever... smuk men lidt dum...

Livet er først slut den dag du dør...

#2 Yvooonne

Yvooonne

Fantastisk...

• Medlemmer
  • 11.594 Beskeder:

Skrevet 17 oktober 2008 - 14:08

Okay...

#3 Jill84

Jill84

Helgen

• Medlemmer
  • 8.843 Beskeder:

Skrevet 17 oktober 2008 - 14:10

vi har mange tosporet veje her i Odense, og der kører folk som regel stærkt. derfor tør jeg simpelthen ikke stoppe hvis der er nogen der skal over. jeg ved godt at jeg skal. men hvad så med ham ved siden af hvis han ikke stopper???

#4 rapandenrap

rapandenrap

Erfaren

• Medlemmer
  • 286 Beskeder:

Skrevet 17 oktober 2008 - 14:10

Undskyld der kom så mange, min computer fik amok. Har bedt Keller om at slette de to andre.
Gammel debattør i nye klæder

Han lignede en golden retriever... smuk men lidt dum...

Livet er først slut den dag du dør...

#5 Douglas

Douglas

Genbrugsteenager

• Medlemmer
  • 1.954 Beskeder:

Skrevet 17 oktober 2008 - 16:43

Hvad er det de ikke kan forstår???? Når der er nogen der skal over en fodgængerovergang, skal man stoppe. Det kan altså ikke være så svært. Rapanden.

Jo, hvis man ikke koncentrerer sig om hvad der sker omkring en og kigger frem i trafikken og er forudseende - men jeg oplever selv ofte at folk i bil ikke stopper når der står folk og venter ved kantstenen ved en fodgængerovergang. Tit kører feks 2-3 biler foran mig over selv om der var masser af tid til at stoppe - så holder jeg tilbage for fodgængeren mens jeg tænker "egospader, hvad fanden tænker i på?"
Coffee - Makes You Do Stupid Things Faster With More Energy

#6 aspargsen

aspargsen

Hvem har durkket min Fanta ?

• Medlemmer
  • 7.835 Beskeder:

Skrevet 17 oktober 2008 - 20:34

Som regel stopper de når du kommer ind i deres synsfelt, der er bare nogle bilister der skører med skyklapper på

#7 mikkel.th

mikkel.th

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.911 Beskeder:

Skrevet 18 oktober 2008 - 05:33

Ja det er sjovt nogen gange!
Jeg går dagligt over et fodgængerfelt hvor der ofte kører 5-6 biler over uden så meget som at forsøge at sætte farten ned!
Men jeg har et par gange set hvor umådelig flinke alle er og stopper lige med det samme, hvis der er en patruljevogn i nærheden!

#8 hjelme1980

hjelme1980

Aktiv

• Medlemmer
  • 60 Beskeder:

Skrevet 18 oktober 2008 - 14:21

rapandenrap

kan kun sige-du er ikke alene om at opleve det

tror mange billister en gang imellem kunne have godt af at skifte bilen ud og være gående i stedet for konge i en bil

#9 Nyeng

Nyeng

Opgivet

• Medlemmer
  • 19.135 Beskeder:

Skrevet 18 oktober 2008 - 14:29

vi har mange tosporet veje her i Odense, og der kører folk som regel stærkt. derfor tør jeg simpelthen ikke stoppe hvis der er nogen der skal over. jeg ved godt at jeg skal. men hvad så med ham ved siden af hvis han ikke stopper???

Lige præcis det du nævner der, var jeg udsat for i sidste uge.
Jeg kørte i højre spor på en tosporet vej, da en fodgænger ville over fra højre side. Jeg standsede som jeg jo skulle, og manden gik ud foran min bil, og fortsatte henover vejen. Men i venstre spor kom en bil kørende med ret høj fart, og fattede slet ikke hvorfor jeg holdt stille. Fodgængeren nåede lige akkurat at stoppe, og bilen passerede ham med ca. 20 cm afstand.
Jeg ved godt at jeg fulgte reglerne, men sad alligevel med en chokerende følelse af, at det delvis havde været min skyld hvis han var blevet mejet ned :(

Holder stadig tilbage ved den overgang. Men nu holder jeg altid øje med, om der kommer billister i venstre felt, så jeg kan advare fodgængerne.

:rocker: Guns N' Roses 14/06-10 :rocker:

If you hunger for what you see you'll take it eventually
You can have everything you want but you better not take it from me

#10 skoda309

skoda309

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.625 Beskeder:

Skrevet 18 oktober 2008 - 14:33

Oplever tit det samme når jeg lufter Oliver i Barnevogn

og jeg går IKKE over- tør ikke holde på min ret for 9 ud af 10 gider sgu ikke holde
Oliver 10/10-07:love: :kys: