Gå til indhold

Billede
- - - - -

Skabelon til budget/regnskab for privatøkonomien

• Låst emne Emnet er låst
12 svar på dette emne

#1 lille_prinsesse

lille_prinsesse

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.111 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2008 - 08:35

Jeg elsker at pusle med budget og regnskab for min og kærestens privatøkonomi, men jeg kunne godt tænke mig at få lidt inspiration til, hvordan budgettet kan stilles/bygges anderledes op, for jeg synes ikke umiddelbart at min egen måde er super god.

Programmet "Luksusfælden" har inspireret mig lidt, og da jeg så et afsnit, hvor den ene økonomiske rådgiver sad foran computeren og fortalte, hvordan man kan give felterne forskellig farve, tænkte jeg, at et farvelagt budget og/eller kombineret regnskab måske er meget festligt :-P

Er der nogen, der vil byde ind med noget?

#2 musse-musse

musse-musse

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.539 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2008 - 09:08

ved ikk hvilken bank du har.. men danske bank har et godt skema man kan lave over netbank..

#3 lille_prinsesse

lille_prinsesse

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.111 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2008 - 09:47

Jeg har faktisk Danske Bank og har også kigget på budgettet via netbank, men jeg kunne bare godt tænke mig noget, der er lidt friere end deres program. Men tak for rådet :)

#4 Credendo_vives

Credendo_vives

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 893 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2008 - 10:10

mon ikke det mest optimale er at lave det selv i et regneark

det er i hvert fald min foretrukne løsning
At tro er at se :engel:

#5 aeggeskallen

aeggeskallen

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 2 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2008 - 10:24

Det budget, som jeg har, er et excel-ark, så jeg tænker også alternative måder til at stille det op på.

#6 stumpL

stumpL

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.986 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2008 - 10:31

ved ikk hvilken bank du har.. men danske bank har et godt skema man kan lave over netbank..

Jeg har danske bank og kan ikke finde det budgetskema over netbank - vil du fortælle hvor jeg finder det på netbank ?
:lun: Mille 07.06.12 ♥ 1930g & 46 cm :lun:

:lun: Sofus 27.12.13 ♥ 2880g & 47cm :lun: (tabte sig til 2500g)

#7 avdotja

avdotja

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.210 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2008 - 12:06

Hvis jeg var dig ville jeg nok tage udgangspunkt i min banks budget men selv stille det op i Excel (eller lignende).

Så er du sikker på at få det hele med, men kan selv "designe" det med farver, opdeling, mellemberegninger og hvad du ellers skulle få lyst til.

#8 abc...

abc...

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.526 Beskeder:

Skrevet 06 oktober 2008 - 09:31

Jeg har danske bank og kan ikke finde det budgetskema over netbank - vil du fortælle hvor jeg finder det på netbank ?

Når du er logget ind på din netbank har du en menu i venstre side.
Så vælger du 3. menupunkt Budget og Regnskab.
- Nyt Budget

Så kan du vælge at den lægget budgettet ud fra dine udgifter det sidste år, og så kan du altid rette det til.

#9 abc...

abc...

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.526 Beskeder:

Skrevet 06 oktober 2008 - 09:33

Hvis jeg var dig ville jeg nok tage udgangspunkt i min banks budget men selv stille det op i Excel (eller lignende).

Så er du sikker på at få det hele med, men kan selv "designe" det med farver, opdeling, mellemberegninger og hvad du ellers skulle få lyst til.

Opdeling og mellemberegninger afhænger blot af hvor mange kategorier du oprettet i budgettet via netbank. Det eneste jeg ikke kan vælge er farven, og det går nok.

#10 Rapfisk

Rapfisk

Gulvabe

• Medlemmer
  • 32.753 Beskeder:
  • LocationFrederiksberg

Skrevet 06 oktober 2008 - 14:33

Jeg bruger et Excel-ark, som man kan farvelægge helt, som man lyster :)
Skrueløs :engel: