Gå til indhold

Billede
- - - - -

Honningmarinade mm...

• Låst emne Emnet er låst
21 svar på dette emne

#1 pjeps

pjeps

Syvsover

• Medlemmer
  • 92.438 Beskeder:
  • LocationEt mørkt sted med skumle lyde

Skrevet 02 oktober 2008 - 20:05

Hvordan laver man en honningmarinade til f.eks kalkunbryst ?

og hvad bruger i ellers honning til ?

jeg er nemlig blevet den lykkelige ejer af en masse lækker hjemmeavlet honning :danse: :banan:

True friends are the ones, who have nice things to say about you behind your back!

#2 Pussikat82

Pussikat82

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.612 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2008 - 20:22

Vil tro, du kan bruge den samme, som jeg fandt til dig for nylig, for den var også til fjerkræ:

Her er en fra fakta:

Ingredienser:

1 dl olie
saft og skal af 1 citron
2 tsk. dijonsennep
2 spsk. honning
salt
friskkværnet peber
frisk persille

Honningmarinade til kylling er rigtig lækkert. Honningmarinade kan f.eks. laves af 1 dl olie, saft og skal af 1 citron, 2 tsk. dijonsennep, 2 spsk. honning, salt og friskkværnet peber samt frisk persille. Der er nok til at marinere en parteret kylling. Mariner kyllingen i 4 timer eller mere. Læg kyllingedelene i en bradepande, hæld marinaden ved og steg i en forvarmet ovn på 190 grader i 40-50 minutter.
I den sidste halve time kan man eventuelt lægge gulerødder og løg ved kyllingestykkerne.

Skift evt. persillen ud med frisk rosmarin - eller krydderier efter eget valg, f.eks. basilikum, oregano eller timian. Man kan også tilføje lidt øl – eller lidt vineddike, eventuelt i stedet for dijonsennep. Det er kun fantasien – og så selvfølgelig smagsløgene, der sætter grænserne.

Jeg er ikke selv den store honningbruger, så hvad man ellers kan bruge det til, ved jeg ikke :genert:

Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Homer_zps1781c488.gif

#3 pjeps

pjeps

Syvsover

• Medlemmer
  • 92.438 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2008 - 21:05

Vil tro, du kan bruge den samme, som jeg fandt til dig for nylig, for den var også til fjerkræ:

Jeg er ikke selv den store honningbruger, så hvad man ellers kan bruge det til, ved jeg ikke :genert:

Tak , det lyder lækkert :gogo:

True friends are the ones, who have nice things to say about you behind your back!

#4 Flisseline

Flisseline

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 869 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2008 - 23:14

Der er også honning i flødekarameller :) Men dem har jeg vist lidt for meget på hjernen for tiden. Måske er det spild at bruge den gode hjemmelavede honning på det.

#5 pjeps

pjeps

Syvsover

• Medlemmer
  • 92.438 Beskeder:

Skrevet 02 oktober 2008 - 23:23

Der er også honning i flødekarameller :) Men dem har jeg vist lidt for meget på hjernen for tiden. Måske er det spild at bruge den gode hjemmelavede honning på det.

Fortæl endelig hvordan man laver dem :savl:

#6 trommer47

trommer47

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.595 Beskeder:

Skrevet 03 oktober 2008 - 08:13

Du kan uden problemer bruge honning i stedet for sukker i brød. Franskbrød smager skønt hvis du udskifter sukkeret med en god klat honning ;)
SÅ LA DA VÆR' ........

You’ll see it’s all a show, keep ‘em laughing as you go
Just remember that the last laugh is on you

#7 Flisseline

Flisseline

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 869 Beskeder:

Skrevet 03 oktober 2008 - 09:36

Fortæl endelig hvordan man laver dem :savl:

Hehe, ja, sådan har jeg det også (:savl:)

Jeg blander 1,5 dl honning med 2 dl sukker og 1,5 dl fløde i en tykbundet gryde og tilsætter smag (sidst brugte jeg mørk chokolade og appelsinsaft). Det skal røres indtil det koger og derefter behøver man kun røre engang imellem. Efter noget tid (afhængig af, hvor bløde eller hårde man vil have karamellerne) tager man en lille klat karamelmasse og dumper ned i koldt vand. Hvis man kan samle massen i vandet med fingrene, er den klar. Massen hældes ud på et stykke bagepapir og køler indtil den er stivnet nok til at kunne blive klippet i mindre stykker. De bliver lidt fedtede, men smager fantastisk :D

#8 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.297 Beskeder:

Skrevet 03 oktober 2008 - 10:12

Romtoddy med honning :D
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#9 pjeps

pjeps

Syvsover

• Medlemmer
  • 92.438 Beskeder:

Skrevet 03 oktober 2008 - 10:44

Hehe, ja, sådan har jeg det også (:savl:)

Jeg blander 1,5 dl honning med 2 dl sukker og 1,5 dl fløde i en tykbundet gryde og tilsætter smag (sidst brugte jeg mørk chokolade og appelsinsaft). Det skal røres indtil det koger og derefter behøver man kun røre engang imellem. Efter noget tid (afhængig af, hvor bløde eller hårde man vil have karamellerne) tager man en lille klat karamelmasse og dumper ned i koldt vand. Hvis man kan samle massen i vandet med fingrene, er den klar. Massen hældes ud på et stykke bagepapir og køler indtil den er stivnet nok til at kunne blive klippet i mindre stykker. De bliver lidt fedtede, men smager fantastisk :D

:ivrig: åårh man det lyder godt..

#10 pjeps

pjeps

Syvsover

• Medlemmer
  • 92.438 Beskeder:

Skrevet 03 oktober 2008 - 10:44

Romtoddy med honning :D

Ja hvad ellers kan du komme på :lol: :lol: