Gå til indhold

Billede
- - - - -

Sygemeldt - hvad må man?

• Låst emne Emnet er låst
17 svar på dette emne

#1 april_2009

april_2009

Erfaren

• Medlemmer
  • 170 Beskeder:

Skrevet 25 september 2008 - 18:52

Hvis man er sygemeldt på fuld tid, må man så deltage i firmaarrangementer, som ligger udenfor arbejdstiden?

#2 MenerHunDet

MenerHunDet

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 672 Beskeder:

Skrevet 25 september 2008 - 19:00

om man må aner jeg ikke. om man kan tillade sig det, det er så en anden sag...

#3 miss_sommerfugl

miss_sommerfugl

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.630 Beskeder:

Skrevet 25 september 2008 - 19:41

så vidt jeg husker må du deltage i aktiviteter der ikke gør tilstanden værre, men for en sikkerheds skyld ville jeg lige spørge en fagforening eller lignende.

Having endometriosis is like wearing stilettos!
All you see is a beautiful woman - but not how much pain she is in!

#4 wilmalee

wilmalee

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.056 Beskeder:

Skrevet 25 september 2008 - 19:44

Det kommer vel også an på, hvad man fejler. Men jeg ville også spørge fagforeningen eller arbejdsgiveren.

#5 Mila_H

Mila_H

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.192 Beskeder:

Skrevet 25 september 2008 - 20:19

Er man nu fx. langtidssygemeldt pga fx stress, vil jeg da mene, at man med fordel vil kunne deltage i andre arrangementer.. På den måde kommer man ikke helt væk fra arbejdspladsen og ens kolleger, hvilket kan gøre det nemmere at vende tilbage igen..

Så synes, at det afhænger meget af, hvilket arrangement, der er tale om, og hvorfor man er sygemeldt - og hvor længe

#6 MenerHunDet

MenerHunDet

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 672 Beskeder:

Skrevet 26 september 2008 - 06:46

Er man ikke syg, når man er sygmeldt?

Kan man ikke arbejde, kan man vel heller ikke deltage i det sjove efter arbejde?

lige mine ord

#7 chrisepigen75

chrisepigen75

Aktiv

• Medlemmer
  • 61 Beskeder:

Skrevet 26 september 2008 - 07:12

Der er da forskellige måder at være syg på, som gør man ikke kan arbejde for en tid, men det gi'r da noget at stadig se sine kollegaer mens det står på. ( måske det hjælper til man hurtigere blir rask??) Og selvfølgelig alt efter ens arbejdsplads hva de syndes kan jeg ikke se noget i vejen for det, arbejdsgiver ved jo hvorfor man ikke lige pt. kan arbejde. Men snak med din arbejdsgiver og fagforening hvad de syndes...

#8 angel-L

angel-L

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 26 Beskeder:

Skrevet 26 september 2008 - 09:22

Jeg er pt. sygemeldt (5 mnd) pga af operation i skulderen og derved ikke kan passe mit arbejde i en daginstitution. Men for at blive fastholdt på arbejdspladsen og gør opstarten nemmere, er jeg begyndt at deltage i enkelte møder, børne-/forældrearrangementer og andet socialt. Der skal blot være nogle faste aftaler, så alle parter er indforstået med det og er bevidst om krav og forventninger. I mit tilfælde er det aftalt mellem min leder, kommunen og fagforening.

#9 TwilightZone

TwilightZone

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.813 Beskeder:

Skrevet 26 september 2008 - 10:32

Er man ikke syg, når man er sygmeldt?

Kan man ikke arbejde, kan man vel heller ikke deltage i det sjove efter arbejde?

Jeg synes den holdning du giver udtryk for er både snæversynet og fordomsfuld. :boo:

Syg kan være mange ting, bare fordi man ikke nødvendigvis har høj feber, snot i hele hovedet og/eller ligger og kaster op, er det ikke ensbetydende med, at man pjækker.

Hvis man ikke kan passe sit arbejde pga. stress, kan der være god fornuft i at deltage i sociale arrangementer alligevel, for at gøre det lettere at vende tilbage til arbejdspladsen efterfølgende. Og faktisk kan man sige, at det er en tilstand, hvor det i høj grad handler om at gøre nogle gode ting for sig selv.

Hvis man ikke kan passe sit arbejde pga. en brækket knogle, kan man jo stadig lave alt andet, som man plejer, der ikke belaster knoglen.

You can't unscramble an egg

#10 FrkGrisling82

FrkGrisling82

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 515 Beskeder:

Skrevet 26 september 2008 - 12:46

Det tror jeg nu godt, du må. Jeg var engang sygemeldt i flere måneder pga kyssesyge og efterfølgende blodprop i benet, hvor jeg sad i kørestol i noget tid. Men da mine kollegaer sku på noget temadag, endda i arbejdstiden, ringede min chef og spurgte om jeg ville med. Bare for at få det sociale ud af det. Valgte dog at sige nej pga det var udendørs arrangement og meget koldt den dag.

Men altså hun kunne åbenbart raskmelde mig til den ene dag og efterfølgende sygemelde mig igen. Så tror da nok det ka lade sig gøre og så synes jeg bare du ska springe til:)Det da vigtigt at holde kontakten og samværet til arbejdet.

Og det med at man ik må deltage i det sjove, når man ik ka arbejde, er da noget værre vrøvl:stoned:
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.