Gå til indhold

Billede
- - - - -

Solgt campingvogn - omregistrering?

• Låst emne Emnet er låst
4 svar på dette emne

#1 QueenLostrisThe2nd

QueenLostrisThe2nd

Helgen

• Medlemmer
  • 8.937 Beskeder:

Skrevet 25 september 2008 - 12:06

Når man sælger en campingvogn privat til privat, er det så ikke op til den nye ejer at omregistrere vognen indenfor 3 uger?

Vi solgte for over et halvt år siden en vogn til en mand. Dagen efter fik vi en regning på vægtafgift på vognen som vi var så dumme at give til ham. Vi bøvlede så med utallige rykkere og hver gang sagde han, at han havde betalt regningen. Til sidst stod poilitiet her en morgen for at hente pladerne. De fik hans navn men han har så ikke hørt fra dem. Vi gik ud fra han måske havde betalt regningen så.

Vi hørte nemlig heller ikke mere, men her forleden fik vi så en ny regning på vægtafgift, for en ny periode. Det må jo betyde han har betalt regningen på sidste periode, men han har altså ikke omregistreret vognen endnu. Det er jo over et halvt år siden vi solgte vognen, skal han så ikke omregistrere den? Det kan da ikke passe den skal blive ved med at stå i mit navn, det er jeg da lidt træt af.

Hvad gør vi? Ringer til politiet eller hvad? Vi har kun navnet på denne her mand der nu har vognen.
Storesøster 2009 :love:
Lillebror 2012 :love:

#2 Wenja

Wenja

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.703 Beskeder:

Skrevet 25 september 2008 - 13:11

En campingvogn skal omregistreres, lige som biler, senest 3 uger efter køb. Men det bør stå i købsaftalen hvem der er ansvarlig for at sørge for det. Hvis ikke det står der er det købers ansvar

Og så skal den synes ved omregistrering hvis sidste synsdato er mere end 2 år gammel. Måske er det derfor han ikke har omregistreret den endnu?

Har I ikke en kontrakt/købsaftale?
Når I kunne give køberen den sidste opkrævning, så må I jo have hans adresse, eller et telefonnummer.
Gå ned på motorkontoret og fremlæg købsaftalen, og tag opkrævningen med. Så kan de hjælpe jer. Det er Motorkontoret der sender politiet d for at hente plader.
"I'm no model lady. A model's just an imitation of the real thing."
mae West

#3 QueenLostrisThe2nd

QueenLostrisThe2nd

Helgen

• Medlemmer
  • 8.937 Beskeder:

Skrevet 26 september 2008 - 10:37

En campingvogn skal omregistreres, lige som biler, senest 3 uger efter køb. Men det bør stå i købsaftalen hvem der er ansvarlig for at sørge for det. Hvis ikke det står der er det købers ansvar

Og så skal den synes ved omregistrering hvis sidste synsdato er mere end 2 år gammel. Måske er det derfor han ikke har omregistreret den endnu?

Har I ikke en kontrakt/købsaftale?
Når I kunne give køberen den sidste opkrævning, så må I jo have hans adresse, eller et telefonnummer.
Gå ned på motorkontoret og fremlæg købsaftalen, og tag opkrævningen med. Så kan de hjælpe jer. Det er Motorkontoret der sender politiet d for at hente plader.

Vi har ingen købsaftale eller kontrakt.

Det drejer sig om en lille vogn fra før 80 som er fugtskadet og vi forærede den til min onkel fordi vi bare skulle af med den, han har så foræret/solgt den til ham her. Jeg har i 2 uger forsøgt at få fat i telefonnummeret ved min onkel, men han vil åbenbart ikke ud med det dumme skid.

Vognen blev synet for 2 år siden da vi købte den. Det er over 2 år siden.

#4 Wenja

Wenja

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.703 Beskeder:

Skrevet 26 september 2008 - 12:12

Jamen, så fortæller i jo bare politiet at I har foræret den den til din onkel. Hans adresse har I jo.
"I'm no model lady. A model's just an imitation of the real thing."
mae West

#5 QueenLostrisThe2nd

QueenLostrisThe2nd

Helgen

• Medlemmer
  • 8.937 Beskeder:

Skrevet 26 september 2008 - 14:49

Ja det er da i grunden også rigtigt... hvorfor har vi ikke tænkt på det.