Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvad skal vi se i Berlin og hvor skal vi bo?

• Låst emne Emnet er låst
27 svar på dette emne

#1 NYinmyheart

NYinmyheart

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.287 Beskeder:

Skrevet 11 september 2008 - 21:27

Vi snakker om en forlænget weekend tur til Berlin, hvor ingen af os har været :blush:

Er der nogle af Jer der kan anbefale steder/seværdigheder m.v. der er et "must"..... ps: Kæresten er meget int. i 2. verdenskrig :deer:

Vi vil også gerne have ideer til steder vi kan bo, der ikke er alt for dyre, en stadig rimelig central....

Alt i alt, bare alt hvad I kan give af gode råd til nogle der skal til Berlin for første gang :)
Forfatter til kogebogen NEWYORKERBYHEART - AMERIKANSK HOMECOOKING

#2 bk1510

bk1510

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.518 Beskeder:

Skrevet 12 september 2008 - 09:11

I skal naturligvis se alle de "kendte" steder: Brandenburger Tor, Rigsdagsbygningen, Checkpoint Charlie og i må også tage en tur op i Tv-tårnet, hvor udsigten er fantastisk. Buslinie 100 kører faktisk rundt til alle de centrale steder (starter ved Bahnhof Zoo. og hvis i køber et "Tageskart" for 5-6 euro kan i køre rundt med busser M og S tog alt det i lyster, hele dagen og det halve af natten med. Prenzlauer berg og Kreuzberg er også bydele, som er værd at besøge. Nu ved jeg jo, at du interesserer dig for mad, så Ka De We stormagasinets madafdeling på 6 etage må du også se, der er mad fra alverdens lande.
Med hensyn til hvor i skal bo, så prøv at søg på lejligheder i Berlin, der er mange danskere der ejer en lelighed dernede, som de gerne vil leje ud. God tur - Berlin er en skøn by :-)
Livet er ikke for begyndere

#3 NYinmyheart

NYinmyheart

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.287 Beskeder:

Skrevet 12 september 2008 - 09:44

I skal naturligvis se alle de "kendte" steder: Brandenburger Tor, Rigsdagsbygningen, Checkpoint Charlie og i må også tage en tur op i Tv-tårnet, hvor udsigten er fantastisk. Buslinie 100 kører faktisk rundt til alle de centrale steder (starter ved Bahnhof Zoo. og hvis i køber et "Tageskart" for 5-6 euro kan i køre rundt med busser M og S tog alt det i lyster, hele dagen og det halve af natten med. Prenzlauer berg og Kreuzberg er også bydele, som er værd at besøge. Nu ved jeg jo, at du interesserer dig for mad, så Ka De We stormagasinets madafdeling på 6 etage må du også se, der er mad fra alverdens lande.
Med hensyn til hvor i skal bo, så prøv at søg på lejligheder i Berlin, der er mange danskere der ejer en lelighed dernede, som de gerne vil leje ud. God tur - Berlin er en skøn by :-)

Tak for dine tips, de er noteret:) Er der noget med at der er et museum/mindesmærke for jøderne?
Det med madafdelingen er jo lige mig, det må vi nå...

Tak :gogo: :klap:

#4 bk1510

bk1510

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.518 Beskeder:

Skrevet 12 september 2008 - 10:48

Ja, der er et mindesmærke for jøderne - det ligger lige ved siden af Brandenburger Tor og består af en masse betonkasser i forskellige størrelser (jeg synes de ligner kister) en lidt stille, vemodig oplevelse at se det. Ikke langt derfra, ligger det jødiske museum, med en meget flot og speciel arkitektur, inspireret af den knuste jødestjerne (har jeg læst). Berlin kan nok ikke klares på en week end ;-) men det er også en by, man gerne vender tilbage til.
Livet er ikke for begyndere

#5 NYinmyheart

NYinmyheart

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.287 Beskeder:

Skrevet 12 september 2008 - 10:53

Ja, der er et mindesmærke for jøderne - det ligger lige ved siden af Brandenburger Tor og består af en masse betonkasser i forskellige størrelser (jeg synes de ligner kister) en lidt stille, vemodig oplevelse at se det. Ikke langt derfra, ligger det jødiske museum, med en meget flot og speciel arkitektur, inspireret af den knuste jødestjerne (har jeg læst). Berlin kan nok ikke klares på en week end ;-) men det er også en by, man gerne vender tilbage til.

Tak, det skal vi klart se :)

#6 pm53

pm53

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.579 Beskeder:

Skrevet 12 september 2008 - 12:19

I rigsdagsbygningen kan man jo også komme op i den fine kuppel.
Jeg har erfaret, at hvis man gerne vil der op, skal man komme så tidlig på sagen som muligt (ellers bliver køen nemt for lang)

#7 NYinmyheart

NYinmyheart

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.287 Beskeder:

Skrevet 12 september 2008 - 14:30

I rigsdagsbygningen kan man jo også komme op i den fine kuppel.
Jeg har erfaret, at hvis man gerne vil der op, skal man komme så tidlig på sagen som muligt (ellers bliver køen nemt for lang)

ok, tak :) Det er hermed noteret :banan:

#8 sugardisco

sugardisco

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.823 Beskeder:

Skrevet 13 september 2008 - 00:09

Jeg har en berlinguide, som jeg lige har sendt til dig via pb.

mht Jøderne, så er det forholdsvis nye, store museum et must. Monumentet, som allerede er nævnt er også flot.

Derudover ligger der et mindre museum inde ved Hackisher markt. det viser hvorledes en mindre fabriksejer skjulte sine jødiske medarbejdere under krigen.

Vi boede på et hostel ved navn "the Circus" De har lækre nyistandsatte lejeligheder øverst oppe og en to-værelses med eget køkken koster 85 euro pr nat. Det er pænt billigt!
min schatzenbassen :lun:

mini schatzenbassen 15.2.12 :lun:

#9 NYinmyheart

NYinmyheart

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.287 Beskeder:

Skrevet 13 september 2008 - 10:22

Jeg har en berlinguide, som jeg lige har sendt til dig via pb.

mht Jøderne, så er det forholdsvis nye, store museum et must. Monumentet, som allerede er nævnt er også flot.

Derudover ligger der et mindre museum inde ved Hackisher markt. det viser hvorledes en mindre fabriksejer skjulte sine jødiske medarbejdere under krigen.

Vi boede på et hostel ved navn "the Circus" De har lækre nyistandsatte lejeligheder øverst oppe og en to-værelses med eget køkken koster 85 euro pr nat. Det er pænt billigt!

Tusinde tak :kys: Det er virkelig sødt af dig, har lige læst din PB:gogo:

Mange hilsner
Birthe

#10 Prinsessen-18

Prinsessen-18

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.616 Beskeder:

Skrevet 17 september 2008 - 02:09

God tur til Berlin det er en fantastisk laekker by:)

Skulle i stode paa en Blockhouse saa gaa ind og spis der, de har gode boeffer og andet godt:)

Og husk at se KaDeWe madafdeling....Den er fantastisk:)