Gå til indhold

Billede
- - - - -

Dansk og engelsk på SSA udd.

• Låst emne Emnet er låst
2 svar på dette emne

#1 creaq-

creaq-

Afhængig

• Medlemmer
  • 25.104 Beskeder:

Skrevet 20 august 2008 - 17:24

Jeg er ved at lave en ansøgning til optagelse som SSA, og har lige brug for lidt hjælp.

Jeg blev uddannet SSH for lidt over et år siden. Der havde jeg merit i engelsk, og jeg kan ikke huske om niveauet jeg havde dansk på var det samme som på SSA udd., så jeg har mulighed for merit der også.

Men man kan søge om fritagelse for fag hvis man bare har erhvervet sig den kompetence.. Og så tænker jeg lidt, hvor højt er niveauet i de to fag på SSA? Er det virkelig to uundværlige fag?

Jeg er 20 år, så for det første er det ikke længe siden jeg er gået ud af skolen, og altså godt både kan skrive og snakke engelsk, lave dansk analyse osv., så jeg føler måske heller ikke at jeg har det store behov for de to fag..

Jeg har godt nok ikke så meget at sammenligne med, og ved godt at man siger at niveauet er noget højere på SSA end SSH, men det niveau vi skulle have dansk på, eftersigende 10. klsse/1. g, var simpelthen til grin. Det var noget 6. klasses folkeskoleelever kunne lave. Jeg er ikke en haj til det boglige, men der følte jeg mig godt nok til grin og at jeg spildte min tid, så det vil jeg selvfølgelig gerne undgå sker igen.

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr

☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆

#2 creaq-

creaq-

Afhængig

• Medlemmer
  • 25.104 Beskeder:

Skrevet 20 august 2008 - 22:10

Slet ingen?

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr

☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆

#3 NeNa1978

NeNa1978

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.502 Beskeder:

Skrevet 21 august 2008 - 13:02

For at få merit for dansk på SSA'en, skal du have dansk på min. C-niveau og engelsk på D-niveau :)

Edit: dette gælder i hvert fald på sosu-nord, men går ud fra det er ens i hele landet....
the greatest thing
we ever learn
is how to love
and be loved in return