Gå til indhold

Billede
- - - - -

Bule i ganen, hvad kan det være?

• Låst emne Emnet er låst
8 svar på dette emne

#1 ms-sixty

ms-sixty

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.777 Beskeder:

Skrevet 07 august 2008 - 17:09

Hej allesammen:wave:

Jeg har fået en stor bule i ganen. Det er desværre umuligt at tage et billede. Men istedet for den "udhulning" der normalt er, har jeg en stor bule, der buger ned mod tungen:forvirret:

Er der nogle, der ved, hvad det kan være?

Jeg modtager svar med kyshånd:danse:

Mvh sixty.

#2 ms-sixty

ms-sixty

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.777 Beskeder:

Skrevet 07 august 2008 - 17:27

Jeg ved desværre ikke hvad det kan være. Gør det ondt ?

Det lyder ikke ret rart :( -Jeg synes du skal kontakte lægen / lægevagten (hvis det er noget der er kommet pludseligt og der er fare for det kan hæve og lukke svælget mens du sover).

/S

Tusind tak for dit svar skinkeben:)

Det gør ikke som sådan ondt, men det er ømt. Jeg tror at det er kommet over længere tid, men jeg har først opdaget det i går aftes, fordi jeg kunne mærke at der er for lidt plads til tungen. Jeg kan mindes at jeg for en måneds tid siden mærkede en lille bule i det område. Men troede at det bare var noget irritation. Men bulen er stenhård (ligeså hård som en knogle) og fylder næsten hele ganen nu.

Jeg tror at jeg tager til læge i morgen tidlig, for min svigermor, der er sygeplejerske har ingen anelse om, hvad det kan være og jeg har søgt på nettet. Men kunne ikke finde noget -udover ganekræft, hvilket ikke gjorde bekymringen mindre:shock:

#3 misseman

misseman

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.415 Beskeder:

Skrevet 07 august 2008 - 17:32

tjah, jeg har også nogle gange en ordentlig bule i ganen, og ja den er ret hård....så hård at jeg også har overvejet om knoglerne i min mund er ved at sende mig på ufrivillig slankekur. men den føles nok større end den reelt er fordi tungen jo er så følsom.

men i mine tilfælde er det bare en hævelse, det kommer nogle gange sammen med at mit tandkød er lidt provokeret andre steder og lidt hævet der også..

så den går væk helt af sig selv for mig.

Har det vel et par gange om året...men smut da evt til lægen...

men hvor længe var den om at komme frem? en cancer plejer ikke ligefrem at komme fra den ene dag til den anden, slet ikke i den størrelsesorden...mine buler derimod kommer næsten natten over.
Mange lever med en så forbløffende rutine, at det er svært at tro på, at de lever for første gang...

#4 tamarix

tamarix

Erfaren

• Medlemmer
  • 267 Beskeder:

Skrevet 07 august 2008 - 17:38

Hej allesammen:wave:

Jeg har fået en stor bule i ganen. Det er desværre umuligt at tage et billede. Men istedet for den "udhulning" der normalt er, har jeg en stor bule, der buger ned mod tungen:forvirret:

Er der nogle, der ved, hvad det kan være?

Jeg modtager svar med kyshånd:danse:

Mvh sixty.

Når nu bulen sidder i ganen ville jeg nok smutte til en tandlæge da han/hun er mere uddannet på det område end en læge. Hvis der er noget foruroligende vil tandlægen lave en henvisning videre.

Min første tanke om bulen var at det muligvis kan være kræft

#5 fie-olivia

fie-olivia

Erfaren

• Medlemmer
  • 241 Beskeder:

Skrevet 07 august 2008 - 17:42

Kunne det evt. være betændelse?
Det er ikke det, du ikke ved der får dig på glatis. Det er det, du er helt sikker på, men som bare ikke passer.

#6 ms-sixty

ms-sixty

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.777 Beskeder:

Skrevet 07 august 2008 - 17:50

tjah, jeg har også nogle gange en ordentlig bule i ganen, og ja den er ret hård....så hård at jeg også har overvejet om knoglerne i min mund er ved at sende mig på ufrivillig slankekur. men den føles nok større end den reelt er fordi tungen jo er så følsom.

men i mine tilfælde er det bare en hævelse, det kommer nogle gange sammen med at mit tandkød er lidt provokeret andre steder og lidt hævet der også..

så den går væk helt af sig selv for mig.

Har det vel et par gange om året...men smut da evt til lægen...

men hvor længe var den om at komme frem? en cancer plejer ikke ligefrem at komme fra den ene dag til den anden, slet ikke i den størrelsesorden...mine buler derimod kommer næsten natten over.

Tusind tak for dit svar:worship:

Det lettede -det kunne let være det samme som du indimellem har:gogo: Det lyder meget som det samme, med en meget hård bule der kommer pludseligt.

Jeg er ikke helt sikker på, hvornår den er kommet, da jeg opdagede en lille bule for ca en måned siden, som jeg ikke har bidt nærmere mærke i. Men i går opdagede jeg det fordi min tunge pludselig følte pladsmangel:) Så jeg vil tro at den er kommet rimelig pludseligt.

Ej, jeg tror/håber da bestemt heller ikke at det er kræft og tror på at det er noget irritation. Men det der læge på nettet værk, de har det med at gøre 1 fjer til 5 høns, så man når at blive helt bekymret.

#7 ms-sixty

ms-sixty

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.777 Beskeder:

Skrevet 07 august 2008 - 17:52

Kunne det evt. være betændelse?

Tja...Det var jeg og så ude i. Men min svigermor påstår at det ville gøre ulidelig ondt, hvis det var. Så jeg tror det ikke.

Jeg takker for dit svar:)

#8 Muuh

Muuh

Afhængig

• Medlemmer
  • 26.711 Beskeder:

Skrevet 07 august 2008 - 17:56

Jeg får nogle gange en bule i gane hvis jeg har revet mig, f.eks hvis jeg har spist brød med en hård skorpe

Irritere mig altså når jeg har en, for kan ikke lade være med at gå og føle den med tungen hele tiden.
Med fræk frømand og laber larve :-D

If nothing goes right, go left

#9 fie-olivia

fie-olivia

Erfaren

• Medlemmer
  • 241 Beskeder:

Skrevet 07 august 2008 - 18:04

Tja...Det var jeg og så ude i. Men min svigermor påstår at det ville gøre ulidelig ondt, hvis det var. Så jeg tror det ikke.

Jeg takker for dit svar:)

Jeg har betændelse i ganen nogle gange om året, men det gør altså ikke ondt, det kan måske være lidt ømt men så er det osse det..
Det er ikke det, du ikke ved der får dig på glatis. Det er det, du er helt sikker på, men som bare ikke passer.