Gå til indhold

Billede
- - - - -

Dresscode til fest ????

• Låst emne Emnet er låst
15 svar på dette emne

#1 tweety474

tweety474

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.360 Beskeder:

Skrevet 30 juli 2008 - 17:06

Hejsa

Vi er lige blevet inviteret til kobberbryllup hos min kusine og hendes mand ( selvfølgelig ...hvem ellers ..)

Og festen skal holdes i Galla stil med dresscode i galla...

Nu har vi så tænkt os og melde afbud for vi har intet gallatøj og har ikke pengene til at købe det heller...

Men sidder sku og bliver lidt ærgelig for ville da gerne med til festen men har det på den anden side også sådan at hvis de ikke vil være sammen med os i det tøj vi vælger... ja så kan de sku blive fri...
Festen skal holdes i et forsamlingshus... hvilket jeg ikke synes passer ret godt sammen med galla stilen..

Hvad er jeres mening om fester med dresscode ????
Og kunne i finde på og melde afbud bare på grund af det ???

"I am what I am today because of the choices I made yesterday"

#2 Tiger-1972

Tiger-1972

Erfaren

• Medlemmer
  • 283 Beskeder:

Skrevet 30 juli 2008 - 17:20

Jeg har det fit med dresscode til fester. Jeg synes helt klart ikke at I kan tillade jer at komme uden at oveholde den pågældende dresscode. Jeg ville blive skuffet hvis min familie komme i andet nd det angivende.

Har I prøvet at tale med jeres venner ? Måske der er nogen der har noget tøj hængende I kan låne. Så behøver det ikke blive dyrt og I behøver ikke melde afbud. En tur i genbrugsbutikker er måske også en mulighed.

#3 Lucrezia

Lucrezia

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.280 Beskeder:

Skrevet 30 juli 2008 - 17:24

Det kræver blot lidt fantasi. I hvert fald med hensyn til din påklædning, TS.

Som en anden også skriver kan en gulvlang kjole gøre det, og de kan tit fås for rimelige penge i H&M, ja, sågår i butikker som Bilka eller lignende. Hertil kan man så tilsætte lidt fine øreringe og et par fine sko, der som regel også kan fås billigt.

En sort, enkel kjole med et sjal og ovennævnte ting er flot som galla.

Jeg kom selv engang til et meget eksklusivt bryllup i ført sort nederdel og bluse med vandfals-udskæring fra H&M. På fødderne havde jeg et par sorte, spidse sko fra Kvickly, og så havde jeg købt et par flotte, billige øreringe.
Jeg så bestemt lige så fin ud som de andre gæster :)

#4 mrschristensen87

mrschristensen87

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.310 Beskeder:

Skrevet 30 juli 2008 - 17:27

Jeg synes bare du skal tage en pæn kjole, nederdel eller lignende på i "galla stil" . Sig evt. (hvis du kender din kusine "godt") , at i altså ikke rigtigt synes i har råd til det. Ellers synes jeg ligesom Tiger-1972 skriver, at i måske skulle låne jer frem til noget? Jeg kender fra mig selv, at venindernes klædeskab altid er lidt mere spændende end ens eget ;)

Jeg syns fint om dresscode reglen. Min mand og jeg havde det selv til vores bryllup. Her var dresscoden dog lige det modsatte, vi fra bedte at folk kom i alt for fint tøj. Også selvom vi holdt et flot kirke bryllup. Min svigermor kom i kæmpe galla kjole, og jeg blev STIK TOSSET fordi hun ikke overholdte vores regl.

Håber i alt fald i finder ud af det :)

#5 Lady_Moonlight

Lady_Moonlight

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 6.954 Beskeder:

Skrevet 30 juli 2008 - 17:33

Jeg kan godt forstå, at man som vært ønsker visse standarter for festen. Men en dresscode kan sætter visse begrænsninger for nogle gæster. Derfor ville jeg som vært aldrig lave en stram dresscode som fx "galla", men en alternativ som fx kunne være "dit pæneste tøj." - Jeg invitere jo gæsterne for at se dem, så er tøjet sekundært.
"Se den lille kattekilling, nej hvor er den sød.
Den har fine hvide poter og en pels så fuld af popcorn, den har rullet sig i, det åbenbart noget den god ka li'"

#6 Modesty

Modesty

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.557 Beskeder:

Skrevet 30 juli 2008 - 17:36

Jeg skal til bryllup om et par uger, hvor dresscoden er galla. I den forbindelse har jeg erfaret, at galla ikke nødvendigvis betyder gulvlang kjole - derfor går min til lige under knæene og er fra Vila (=billig).
Man må aldrig blande politik ind i danskhed.

Citat: Pia Kjærsgård.
Cokey er ikke særligt god til dam.

#7 Cosgrove

Cosgrove

Kongen af Amager.

• Medlemmer
  • 18.663 Beskeder:
  • LocationAmager

Skrevet 30 juli 2008 - 17:37

Dress code er noget fanden har skabt!

Lots of young fellas running around in shorts? That's the kind of thing you like looking at. And I'll bet you like that too. You're probably imagining what they'd look like without shorts. You're sitting there, imagining that, with a big smile on your face. Ya dirty fecker!

#8 lunamus231

lunamus231

Fortabt

• Medlemmer
  • 24.298 Beskeder:

Skrevet 30 juli 2008 - 17:41

Jeg syntes det er sjovt at lave dress code ( el. tema for festen)..
At de saa lige har valgt galla "uniform" passer ikke ind i jeres skab, laan jer frem fin en fjerboa og sving om halsen og et par lange halskaeder...

Taenk hvis dress coden var toga og nogen kom i smoeking, der er jo nogle gange en ide bag invitasionens budskab.

#9 tweety474

tweety474

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.360 Beskeder:

Skrevet 30 juli 2008 - 17:59

Dress code er noget fanden har skabt!

Og vi er da helt enige.....

Synes i andre har mange fine forslag men nu ser jeg ikke lige ud som de fleste og ville aldrig kunne skrue mig i tøj fra hverken HM eller bilka...
Så mit alternativ er og købe en fin fin kjole til en hulens masse penge og som jeg sikkert aldrig ville bruge ígen for jeg er godt nok ikke kjolepige...

Så nej... tror stadig vi bliver hjemme....

"I am what I am today because of the choices I made yesterday"

#10 numbskull

numbskull

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.898 Beskeder:

Skrevet 30 juli 2008 - 18:13

Og vi er da helt enige.....

Synes i andre har mange fine forslag men nu ser jeg ikke lige ud som de fleste og ville aldrig kunne skrue mig i tøj fra hverken HM eller bilka...
Så mit alternativ er og købe en fin fin kjole til en hulens masse penge og som jeg sikkert aldrig ville bruge ígen for jeg er godt nok ikke kjolepige...

Så nej... tror stadig vi bliver hjemme....

Det synes jeg lyder smadder ærgeligt.

Hvilken størrelse bruger du og hvilken landsdel kommer du fra? Det kunne jo være man lå inde med noget du kunne bruge :)
Ceci n'est pas une pipe.