Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvorfor hænger man sig?

• Låst emne Emnet er låst
98 svar på dette emne

#1 Fink

Fink

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.332 Beskeder:

Skrevet 27 juli 2008 - 20:15

Det har jeg undret mig lidt over. Jeg har aldrig selv overvejet at tage mig selv af dage, men HVIS (;)) det skulle blive aktuelt, så ville jeg da aldrig hænge mig i et træ. Også herinde, har jeg læst, at folk har overvejet at hænge sig i gardinstangen.

For mig at se, er det da den mest makabre og usikre måde at begå selvmord på? Er det ikke? Man dør vel ikke lige med det samme? :forvirret Og tænk, hvis gardinstangen knækker!! :shock:

Er det fordi man ønsker at straffe sig selv og ikke mindst de personer, der finder en hængende fra loftet?

Nå, men jeg forstår det altså ikke...

Ps. Og til moderatorerne: Jeg ved ikke, om tråden er placeret det rigtige sted, men jeg kunne altså ikke finde et "selvmordsforum".

Hvis det ikke er 3-dags-feber, så er det helt sikkert et tigerspring.

#2 Cosgrove

Cosgrove

Kongen af Amager.

• Medlemmer
  • 18.603 Beskeder:
  • LocationAmager

Skrevet 27 juli 2008 - 20:18

Man skal sørge for, at halsen snapper når man gør det - ellers er det bare en langsom kvælning.

Men folk gør det vel fordi de mener, at verden ville være et bedre sted uden dem i den - eller at det er for smertefuldt at leve.

Lots of young fellas running around in shorts? That's the kind of thing you like looking at. And I'll bet you like that too. You're probably imagining what they'd look like without shorts. You're sitting there, imagining that, with a big smile on your face. Ya dirty fecker!

#3 Fink

Fink

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.332 Beskeder:

Skrevet 27 juli 2008 - 20:23

Man skal sørge for, at halsen snapper når man gør det - ellers er det bare en langsom kvælning.

Men folk gør det vel fordi de mener, at verden ville være et bedre sted uden dem i den - eller at det er for smertefuldt at leve.

Jeg er med på, at folk vælger selvmord af forskellige årsager. Det er selve metoden, jeg ikke forstår.

#4 crazy_catwoman

crazy_catwoman

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.401 Beskeder:

Skrevet 27 juli 2008 - 20:23

fordi de er nemt at komme til reb modsat andre remidier. og hvis man ikke ønsker andre skal finde en, eller blive reddet er en rigtig knude og et reb en effektiv metode.

selv øvede jeg mig på knuden, således at jeg kunne ringe 112 så det var proffer der fandt mig, men med brækket hals så jeg døde
Cameron: You find it more comforting to believe that this is it?
House: I find it more comforting to believe that all *this* isn't simply a test

#5 B-cute

B-cute

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.839 Beskeder:

Skrevet 27 juli 2008 - 20:25

Tja, jeg skal spørge min fætter når jeg dør, hvis altså selvmordere kan komme ind i himlen, eller jeg ryger i helvede....
En dag mens han læste lektier alene hjemme, lagde han bare blyanten fra sig og gik ud i garagen og hængte sig. Intet brev, ingen forklaring. En tilsyneladende velfungerende dreng. Hvorfor???
Man kan ikke "være i problemer".
Det hedder at "have problemer".

Hvor der er kage er der håb. Og der er altid kage:ivrig: Citat: Dean Koontz

#6 Fink

Fink

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.332 Beskeder:

Skrevet 27 juli 2008 - 20:28

fordi de er nemt at komme til reb modsat andre remidier. og hvis man ikke ønsker andre skal finde en, eller blive reddet er en rigtig knude og et reb en effektiv metode.

selv øvede jeg mig på knuden, således at jeg kunne ringe 112 så det var proffer der fandt mig, men med brækket hals så jeg døde

Hvad med et glas sovepiller. Er det ikke mere humant? Ikke mindst for dem, som finder den døde. (Altså ikke, at du skulle gøre det, men altså hvis nu man stod med valget... altså... øhh...:stoned: )

#7 E-Coli

E-Coli

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 30.743 Beskeder:

Skrevet 27 juli 2008 - 20:28

Min mor tog sit liv med en kombination af diverse piller og en stor skarp kniv, og jøsses det svinede. På den anden side; hendes hus var ingensteder højt nok til en hængning. Er spørgsmålet ikke mere: hvorfor nakker nogen sig selv overhovedet? Fordi, fuck metoden, sådan set.
Real eyes realize real lies

#8 Fink

Fink

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.332 Beskeder:

Skrevet 27 juli 2008 - 20:29

Tja, jeg skal spørge min fætter når jeg dør, hvis altså selvmordere kan komme ind i himlen, eller jeg ryger i helvede....
En dag mens han læste lektier alene hjemme, lagde han bare blyanten fra sig og gik ud i garagen og hængte sig. Intet brev, ingen forklaring. En tilsyneladende velfungerende dreng. Hvorfor???

Det var da forfærdeligt... :(

#9 Excentrica

Excentrica

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 31.895 Beskeder:

Skrevet 27 juli 2008 - 20:29

Fordi det er den letteste og billigste metode?

Altså, det er sgu nemmere at få fat i et reb end en pistol/sovepiller/gammeldags bil der giver masser af dødelige udstødning.

Og så tænker man vel ikke så meget på dem, der skal finde en, når man alligevel vil dø?
Spærret inde blandt normale, bag tremmer og gitter
For som lægerne sagde, "den gode adfærd smitter"
I næsten et døgn der holdt jeg smerten ud
Så slagted' jeg min vagt og flygted' i hans hud

#10 crazy_catwoman

crazy_catwoman

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.401 Beskeder:

Skrevet 27 juli 2008 - 20:30

Hvad med et glas sovepiller. Er det ikke mere humant? Ikke mindst for dem, som finder den døde. (Altså ikke, at du skulle gøre det, men altså hvis nu man stod med valget... altså... øhh...:stoned: )

nej. det er slet ikke spor sikkert, slet ikke når man som mig har en ægtefælle der kan finde en. 9 ud af 10 gange ville man bare blive udpumpet. slet ikke effektivt nok.
Cameron: You find it more comforting to believe that this is it?
House: I find it more comforting to believe that all *this* isn't simply a test