Gå til indhold

Billede
- - - - -

aktivitetsanalyse

• Låst emne Emnet er låst
2 svar på dette emne

#1 numarh

numarh

Erfaren

• Medlemmer
  • 492 Beskeder:

Skrevet 27 juli 2008 - 12:56

jeg er ved at læse til social og sundhedsassistent og er pt lige i min sidste praktik på et rehabiliteringscenter for ældre mennesker.

har fået til opgave at interviewe 4 patienter omkrings deres liv.. finde ud af hvad de før i tiden har lavet osv, og hvad de godt kan lide af interesser..

ud fra dette skal jeg lave en aktivitet de alle sammen kan være med til og udføre sammen af 4 gange.. (en time om ugen i 4 uger)

jeg har valgt 4 mænd hvor der heraf er 2 tidligere landmænd, en tidligere møbelpolstre som har rejst utroligt meget, og en maskinoperatør/montør som elsker naturen.

Derfor tænker jeg at aktiviteten skal foregå udendørs. men er der nogle som har nogle forslag da jeg er helt blank.. det skal så lige siges at det er 2 kørestols brugere, en rolater bruger og en begyndende dement mand som skal kunne udføre aktiviteten.. håber at høre nogle kreative forslag. :D
Nu som frivillig inden for muskelsvindsfonden :klap:

#2 DenGyldneGiraf

DenGyldneGiraf

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.115 Beskeder:

Skrevet 04 august 2008 - 14:33

Skal det være fysisk aktivt - eller bare socialt? Måske I har en bus på aktivitetscenteret - så kan I køre en tur ud i det blå og finde et smukt sted, hvor I kan gøre holdt - måske med en madkurv, en kop kaffe og kage eller en kold øl.

#3 denenesteene50

denenesteene50

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 900 Beskeder:

Skrevet 04 august 2008 - 19:31

hejsa...

Naturen er noget man altid kan være fælles om. Bor i et område med flotte naturområder i kan køre ud til? Sæt dig ind i området, se området fra de 4 perspektiv. hvordan vil landmanden se på den? Den demente, hvad kan du finde i naturen som han måske kan huske og forbinde med noget fra han unge år og hvad med møbelpolstrene.. har han været i lande hvor noget af naturen går igen??

Petanqe (ved ikke om det er stavet korrket) er også en mulighed. Selv demente kan være med der, vi brugte det meget som udendørs aktivitet da jeg var på et center for demnte. Alle kan være med der trods div handicaps.

du ved jo sikkert godt du skal tilgode se alle behovene, så undersøg mulighederne du har, undersøg fælles nævnerne for dine 4 klienter, sæt dig rigtig ind i tingene i forhold til at starte samtale emener. F.eks. den blomst, hvad er det for en (du kender jo svaret) at du kan spørge ind, hjælpe dem på sporet af svaret mm.
Selv i forbindelse med Pentanqe kan du tale om den omkringliggende natur..

Håber du ku bruge mit svar..

C
040407 dagen hvor vores guldklump kom til verden. Vi elsker dig lille bub

140609 dagen hvor vores lille prinsesse kom til verden.