Gå til indhold

Billede
- - - - -

Skal man aktivere et Mastercard?

• Låst emne Emnet er låst
3 svar på dette emne

#1 sasa7

sasa7

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.620 Beskeder:

Skrevet 11 juli 2008 - 12:48

Ja, som overskiften siger - skal man det?

Jeg mistet pungen sidste uge, og har nu fået nye kort tilsendt.

Jeg skulle aktivere Visa-kortet, men der stod intet om Mastercardet skulle aktiveres, så nu er jeg lidt i tvivl om den så bare virker med det samme?

Jeg har forsøgt at ringe til banken, og det er bare simpelthen umuligt at høre hvad den dame siger, uanset hvad.

Så istedet for at tage 2 busser hen til banken, forsøger jeg at spørge om I ved det?

#2 sasa7

sasa7

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.620 Beskeder:

Skrevet 11 juli 2008 - 13:03

^
Ahh, så er det nok derfor - ja, jeg har den samme kode til begge kort.

Problem løst, tak.

#3 Laasedaasen2

Laasedaasen2

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.251 Beskeder:

Skrevet 11 juli 2008 - 20:21

Ja, det håber jeg da, det var det ikke i mit tilfælde. JEg havde fået tilsendt nyt Mastercard og stod i Malaysia og skulle hæve penge til en uge, men de ville ikke acceptere mit kort!! Kærestens påstod de, at der ikke var nok penge på, så gode dyr var rådne! Vi fik dog ringet til 24-timers service hos Nordea, og fik at vide, at jeg ikke havde aktiveret mit Mastercard (med samme pinkode) og at vi bare havde glemt, at beløbet på min kærestes dankort var for højt i dk penge pr dag, så vi fik det heldigvis løst samme dag.
Jeg vil råde Dig til lige at spørge banken for en sikkerheds skyld.

#4 Chimel

Chimel

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 5 Beskeder:

Skrevet 16 juli 2008 - 15:37

Hos Danske bank skal man ikke aktivere sit Mastercard. Det er aktiveret ved modtagelsen.
De kort der skal aktiveres er Visa kort, Dankort og hævekort, alle andre kort er aktiveret ved modtagelse.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken bank du har og ved heller ikke om det er standard.