Gå til indhold

Billede
- - - - -

Beregning af BMI for børn - link til rigtig beregner

• Låst emne Emnet er låst
14 svar på dette emne

#1 naermest_lykkelig

naermest_lykkelig

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 41.828 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2008 - 11:58

Med jævne mellemrum er der nogen, der er bekymrede for deres børns vægt i enten den ene eller anden retning.

Her er en BMI-omregner der tager udgangspunkt i grænseværdierne for børn og ikke voksne. Desværre tager den ikke højde for undervægt men kun overvægt. Man kan således ikke se, om ens barn er undervægtig.

LInk
http://www.motion-on...nser_for_boern/

Den er i øvrigt et godt redskab for mig personligt, så jeg kan se, hvornår min store søn er nede i normalvægtsområdet. Der er heldigvis kun 2 kilo til det sker :) Det er den første sejr! :)
Nu med 2 dejlige drenge :)
Måske lidt Skole-orakel nu - nogen mener, jeg har aftjent min værnepligt som Lorte-orakel
Never underestimate the power of denial

#2 Charmander

Charmander

Mig slipper I aldrig af med ...

• Medlemmer
  • 10.616 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2008 - 12:06

Den er rigtig fin - vi havde mandens datter på vægten i weekenden, vi ved hun er overvægtig, men blev overraket over hvor meget hun faktisk vjer for meget.

Han har flere gange prøvet at snakke med piges mor men hun blokere fuldstændig og vil ikke snakke om det - det skyldes måske at hun selv er meget overvægtig. Men syntes det er skide synd for pigen.

Jeg er selv overvægtig men gør da alt i min magt for at Clara ikke også skla blive det - jeg vil aldrig tilgive mig selv det hvis hun lbiver det da jeg ved hvorda ndet er at være overvægtig som barn

#3 Splat

Splat

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 52.023 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2008 - 12:14

Jeg forstår det ikke. Lige meget for langt ned man flytter vægten, så bliver barnet ikke undervægtig. Jeg ville nemlig gerne se hvor langt Tobias er fra at være undervægtig. Når man ser på ham er der nemlig ikke langt til skind og ben.

Det samme gælder faktisk Mathilde, der ligger et kilo fra mindste vægten på et andet skema. Til gengæld synes jeg ikke, at hun ser spor tyndere ud end veninderne.

Og så er der August, som jeg passer lidt på, fordi han er lidt lækkerund i det. Men han er i følge den her helt normalvægtig.:-D
Hvis hesten er dø, så stig af!

#4 naermest_lykkelig

naermest_lykkelig

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 41.828 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2008 - 12:22

Jeg forstår det ikke. Lige meget for langt ned man flytter vægten, så bliver barnet ikke undervægtig. Jeg ville nemlig gerne se hvor langt Tobias er fra at være undervægtig. Når man ser på ham er der nemlig ikke langt til skind og ben.

Det samme gælder faktisk Mathilde, der ligger et kilo fra mindste vægten på et andet skema. Til gengæld synes jeg ikke, at hun ser spor tyndere ud end veninderne.

Og så er der August, som jeg passer lidt på, fordi han er lidt lækkerund i det. Men han er i følge den her helt normalvægtig.:-D

Det er netop det jeg siger i startindlægget - der er ikke taget højde for undervægtig. Du kan dermed kun lave beregninger på overvægtig. Jeg tror kun, at du kan bruge den her beregner til August :D
Nu med 2 dejlige drenge :)
Måske lidt Skole-orakel nu - nogen mener, jeg har aftjent min værnepligt som Lorte-orakel
Never underestimate the power of denial

#5 Splat

Splat

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 52.023 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2008 - 12:25

Det er netop det jeg siger i startindlægget - der er ikke taget højde for undervægtig. Du kan dermed kun lave beregninger på overvægtig. Jeg tror kun, at du kan bruge den her beregner til August :D

Det er jo, fordi du skrev noget med folk, der er bekymret i både den ene og den anden retning. Så nu er jeg skuffet. :-D

Jeg tror nu, at August sagtens kan slappe lidt af, selvom den der siger, at han er fin nok. Han er 2½ år med elastikker ved håndleddet.

#6 Tom2x

Tom2x

Findes der overhovedet rigtig liv udenfor debatten?

• Medlemmer
  • 87.407 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2008 - 15:19

Det lyder måske tåbeligt :D men jeg mener ikke at børn, altså når de er i skolealderen kan være deciderede undervægtige - eller, ja, jeg ved det lyder dumt - men ser man på en typisk skoleklasse, så er masser af drengene og pigerne ligeså tynde som en pind - men det er jo de færreste som vokser op og ligner en tændstikmand - de vokser alle til, om ikke andet så når puberteten sætter ind - overvægten ville jeg være meget mere bekymret for, der er undersøgelser som viser at overvægtige børn, de har markant større chance for at blive det som voksne.

#7 Splat

Splat

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 52.023 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2008 - 15:45

Det lyder måske tåbeligt :D men jeg mener ikke at børn, altså når de er i skolealderen kan være deciderede undervægtige - eller, ja, jeg ved det lyder dumt - men ser man på en typisk skoleklasse, så er masser af drengene og pigerne ligeså tynde som en pind - men det er jo de færreste som vokser op og ligner en tændstikmand - de vokser alle til, om ikke andet så når puberteten sætter ind - overvægten ville jeg være meget mere bekymret for, der er undersøgelser som viser at overvægtige børn, de har markant større chance for at blive det som voksne.

Det kan de nu altså godt være, men det er ikke grunden til, at jeg holder øje med Tobias. Det er udelukkende, fordi han har fået Ritalin i en periode og derved tabte sig omkring 7 kg, hvilket er rigtig meget for en dreng i den alder. Det betyder, at han nu vejer 3 kilo mindre end for 3 år siden til trods for, at han er vokset næsten 15 cm. Så han er blevet ret tynd og derfor holder vi øje med, at det ikke bliver værre.

#8 hvz74

hvz74

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.146 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2008 - 17:53

Den virker altså heller ikke ved helt små børn. Jeg tjekkede lige Moeffe_Grisens data (næsten 2 år gammmel, 90 cm høj og 15 kg tung), og i følge siden skulle han være lige på vippen mellem overvægtig og svært overvægtig. Men når jeg ser på ham ser han bemærkelsesværdigt slank ud :gruble:

(Redigeret for at justere højde :genert: )
Ifølge en teori vil universet forsvinde og erstattes af noget mere bizart, når nogen finder ud af præcist hvad det er til for, og hvorfor det er her.

Ifølge en anden teori er det allerede sket.

#9 annemette

annemette

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.704 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2008 - 19:44

Min datter er 3 år, vejer lige knap 16 kg & er 100 cm. Hun står som normalvægtig... Det tror jeg nu er meget rigtigt.

:lun: Januar 2005 & December 2007:lun:

#10 Syrenprinsessen

Syrenprinsessen

Bevaringsværdig

• Medlemmer
  • 15.222 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2008 - 20:34

Hvorfor mener du ikke børn i skolealderen kan være undervægtige? Altså vi er enige om at der findes mange meget tynde drenge og piger som vokser op og bliver helt almindelige. Men skolebørn kan da sagtens være undervægtige af den ene eller anden grund.

[SIGPIC][/SIGPIC]

:) Kig forbi Prinsessens Billedgalleri :)

Jamen det gider jeg da virkelig ikke stå her og diskutere!!!