Gå til indhold

Billede
- - - - -

Pris på maler arbejde..

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 Anja....

Anja....

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 564 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2008 - 20:47

Nogen der kan komme med en ca. pris.. Vi skal ha´malet vores rækkehus som er i tre plan ialt 124 kvm. Der er hvidt i dag og skal være hvidt igen, det er et rygerhjem.
Så det skal være med grundrens und alles i en glas 5/10 regner vi med..

Nogen idé?
Intet

#2 Lison

Lison

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.585 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2008 - 17:34

Hvis det er en maler du vil have til at gøre arbejdet, og lofter og vægge kun skal have 1 gang maling, så vil jeg skyde på ca. 8000 kr incl materialer. :)
.

I like my men cold, dead and sparkling

#3 FrkLovely

FrkLovely

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.848 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2008 - 21:42

Hvis det er en maler du vil have til at gøre arbejdet, og lofter og vægge kun skal have 1 gang maling, så vil jeg skyde på ca. 8000 kr incl materialer. :)

Tror du det er nok?? Ja, altså jeg har ingen anelse, men synes det lyder billigt...

:love: Marie Marts 2012 :love:

April 2014 :wub:

#4 Anja....

Anja....

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 564 Beskeder:

Skrevet 04 maj 2008 - 07:17

Jeg har fået et tilbud på 35.000,- men syntes det lyder vanvittigt dyrt!!
Intet

#5 Tom2x

Tom2x

Findes der overhovedet rigtig liv udenfor debatten?

• Medlemmer
  • 87.407 Beskeder:

Skrevet 04 maj 2008 - 07:21

Jeg har fået et tilbud på 35.000,- men syntes det lyder vanvittigt dyrt!!

Tja....

Det afhænger jo af hvor lang tid det tager + materialer.

Du kan som udgangspunkt regne med at timelønnen ligger på den anden side 400 kr - dertil kan du så lægge diverse materialer, transport og maling.

35.000 er da måske i den høje ende, men jeg synes omvendt også at 8000 virker meget, meget billigt for at få vasket 124 kvm ned på væg og loft + malet. Når først materialerne er trukket fra, så er der ikke mange kroner til arbejdsløn.

#6 Lison

Lison

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.585 Beskeder:

Skrevet 04 maj 2008 - 09:09

Der er selvfølgelig mange ting der spiller ind vedrørende hvordan boligen er indrettet, men synes også det lyder afsindigt dyrt. Det kommer nok også an på hvor i landet du bor og hvilke produkter malerfirmaet bruger.

Efter nærmere eftertanke så er mit bud nok også lige i underkanten, men slet slet ikke i nærheden af de 35.000.

De fleste malere arbejder på akkord og har en prisliste på de forskellige behandlinger. Der kommer så diverse tillæg og fradrag alt efter hvad rummet indeholder.
Fx. male 1 gang = 3,29 kr pr kvm væg/loft. Et tillæg kan fx. være malebehandling af vægge i en entre, der tillægges prisen 75 %.

Hvis man tager udgangspunkt i prislisten, så skulle det jo gerne koste nogenlunde det samme, enten det tager 2 eller 3 dage. Jo hurtigere maleren er, jo flere penge tjener han til sig selv.
.

I like my men cold, dead and sparkling

#7 nila84

nila84

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.585 Beskeder:

Skrevet 04 maj 2008 - 10:16

I vores gamle lejlighed fik jeg en maler ud. Der var 3 rum à ca. 20 - 25 km2 hver.

Han tog 6.000,- kr. pr. værelse, eller 15.000,- kr. for alle tre, hvis man måtte male dem alle samme dag.

Det er billigt i forhold til de andre tilbud jeg fik... Og sammenlagt blev det jo ca. 60 - 75 km2.

#8 Tobiss842

Tobiss842

Erfaren

• Medlemmer
  • 176 Beskeder:

Skrevet 05 maj 2008 - 13:29

Det er umuligt at gætte prisen uden at kende til forholdene på stedet.

gulvareal fortæller ikke om højden på vægge eller om der er forskellige plan der besværliggør arbejdsgangen.
derudover nævner du at det er et rygerhjem dette gør evt. at der er risiko for nikotin gennemslag som skal isoleres.

mit bud ville være at kontakte en anden maler hvis du mener at det er for dyrt og se hvad de kan gøre det for.

Tobiss