Gå til indhold

Billede
- - - - -

Virkelig uren hud efter p-pille stop! Hjælp!


  • Låst emne Emnet er låst
14 svar på dette emne

#1 shadowskat

shadowskat

    Aktiv

  • Medlemmer
  • 75 Beskeder:

Skrevet 27 marts 2008 - 16:58


Hej alle!

For 5 måneder siden stoppede jeg med p-pille, efter at have taget dem de sidste 4 år. Jeg er 21 år nu. Før jeg begyndte på pillerne havde jeg en smule uren hud, men det var mest lidt bumser engang i mellem. Jeg har haft rigtig fin hud mens jeg tog p-piller, men stoppede pga at jeg ikke kunne holde tanken om at proppe mig med alle de hormoner ud længere og fik en kobberspiral sat op i stedet for.

Efter jeg er stoppet er min hud i panden blevet VIRKELIG uren og grim -store betændte bumser og en masse små hudorme. Jeg har været til kosmeteolog og fået en serie med hudplejeprodukter fra Ole Henriksen. Jeg har også været til læge og fået en creme mod acne, som jeg skal smøre med hver aften. Indtil videre har ingenting hjulpet, jeg føler mig bare utrolig grim og ulækker. I øjeblikket overvejer jeg virkelig at begynde på p-pillerne igen bare for at det skal gå væk.

Er der nogle, som har prøvet det samme? Måske det går væk af sig selv igen? Håber virkelig på at høre nogle råd, for det påvirker mig utrolig meget.

#2 LisaHa

LisaHa

    Nybegynder

  • Medlemmer
  • PipPip
  • 19 Beskeder:

Skrevet 27 marts 2008 - 17:18

Oplevede det helt samme efter nogle måneder uden p-pillerne - og der er også en tråd om p-pillestop længere nede - som er et par dage gammel..
MEN: Clindoxyl på recept hjalp lidt på mig.. Ole Henriksen, mm uden recept har kun lille effekt..
Hvis Clindoxyl som er mildt antibiotisk ikke virker efter nogle uger - må du få antibiotiske piller (kan ikke huske deres navn). Så; tal med din læge igen efter nogle uger..
Jeg kæmpede en lang kamp efter p-pillestop og ændrede også min kost. Det skyldes jo dine hormonsvingninger - og kommer derfor "indefra".
Det er enormt psykisk hårdt, men det går heldigvis over.. Der kan dog gå lang tid, så du må nok have tålmodighed.
jeg føler med dig..

#3 stumpL

stumpL

    Monster poster

  • Medlemmer
  • 11.988 Beskeder:

Skrevet 27 marts 2008 - 17:34

Hvad hedder den creme du har fået mod acne ?

Jeg har også døjet med meget uren hud både i ansigt, ryg og bryst. Så fik jeg p-piller + en crene der hedder skinoren og mine bumser er væk nu (der kan stadig komme nogle enkelte i ny og næ men der er ikke nær så mange som før).

Jeg er også rigtig spændt på hvordan min hud vil opfører sig når jeg smider p-pillerne (først om 1½ år)
:lun: Mille 07.06.12 ♥ 1930g & 46 cm :lun:

:lun: Sofus 27.12.13 ♥ 2880g & 47cm :lun: (tabte sig til 2500g)

#4 Coongirl

Coongirl

    Erfaren

  • Medlemmer
  • 318 Beskeder:

Skrevet 27 marts 2008 - 17:38

Jeg er også stoppet med p-piller for en mdrs tid siden og min hud er gået totalt amok! Mit ansigt er et krater af sår og bumser og det er bare så ubehageligt :-(
Håber også det går væk...snart!

#5 wananya

wananya

    Fast Inventar

  • Medlemmer
  • 625 Beskeder:

Skrevet 27 marts 2008 - 18:26

Jeg stoppede også for et halvt år siden og min hud gik pludselig amok.. prøvede Basiron, men det hjalp ikke :( er begyndt på p-piller igen, men ved ikke om det hjælper, har ikke set resultater endnu..

min veninde har dog også lige forslået cremen clindoxyl, så hvis det ikke snart bliver bedre, ringer jeg til lægen!

prøv at tag en snak med din læge, de har mange forskellige produkter de kan forslå, men spørgsmålet er selvfølgelig om det virker
.

You see that attitude right there? .. That's why I always got the extra cookie!

#6 Thea

Thea

    Helgen

  • Medlemmer
  • 8.107 Beskeder:

Skrevet 27 marts 2008 - 19:23

Min hud gik også amok. Fik acne over alt i ansigt, på ryggen, lænden og brystet...

Er startet igen da jeg ikke kan leve uden de p-piller har jeg måtte akende...

Jeg brugte Basiron og det tog acnen i ansigtet. Kunne dog ikke smøre hele ryggen ind i det og brystet...

#7 HillaryC

HillaryC

    Debatoholiker

  • Medlemmer
  • 3.000 Beskeder:

Skrevet 28 marts 2008 - 11:54

På www.acne.org kan man købe et produkt svarende til Basiron - dog er det kun 2,5% mod Basirons 5%. Virkningen er stort set den samme (tager alle bumser for mig), men huden bliver ikke rød og tørrer slet ikke så meget ud som ved Basiron. En stor bøtte (næsten 250 ml) kostede ca. 125 kr. da jeg bestilte - det er under grænsen for hvornår man skal betale told (!!!) og meget billigere end at købe Basiron på apoteket

Derudover kan det anbefales at vaske ansigtet med intimsæbe der har den helt rigtige ph-værdi til at bekæmpe bumser (4,5 mod alm. sæbe og renseprodukter omkring 8) samtidig med at den er meget mild og derfor ikke irriterer huden.
Netop i bekæmpelsen af bumser er det vigtigt ikke at irritere huden da det bare giver flere bumser (ligesom det er bedst ikke at pille i dem - hvis man kan lade være :sarkasme: ) Min erfaring er at mange af de dyre hudplejeserier netop irriterer huden pga. nogle af de stoffer der er i og/eller deres ph-værdi

Dyre cremer og kosmetologbesøg giver jeg intet for - bed hellere din læge om en henvisning til en hudlæge hvis han/hun ikke selv kan hjælpe dig.

#8 rasmussen85

rasmussen85

    Langtidsholdbar

  • Medlemmer
  • 2.067 Beskeder:

Skrevet 28 marts 2008 - 12:12

:8:

Er det så nu jeg IKKE skal smide mine p-piller alligevel??? :tie:

Er ligesom trådstarter - havde ikke specielt mange bumser eller andet, før jeg startede på pillerne.
Får nogle i ny og næ, men overhovedet ikke noget, at råbe hurra for.

Men erhm....min hud går sikkert også amok :(

Clindo...-dét dér, må jeg prøve mig frem med, til den tid, HVIS det vel og mærke sker med min hud.

#9 miss_sommerfugl

miss_sommerfugl

    Fortabt

  • Medlemmer
  • 22.639 Beskeder:

Skrevet 28 marts 2008 - 13:32

Min hage blev også opholdssted for bumser da jeg stoppede m p-piller og fik spiral istedet - fik også clindoxyl og havde god effekt - bare husk at det bleger ALT man kommer i nærheden af - håndklæder, sengetøj osv - så mine næsten nye håndklæder er ikke så kønne mere og sengetøjet er heller ikke så pænt mere, så brug noget i den periode du ikke bliver ked af bliver afbleget.

Having endometriosis is like wearing stilettos!
All you see is a beautiful woman - but not how much pain she is in!


#10 shadowskat

shadowskat

    Aktiv

  • Medlemmer
  • 75 Beskeder:

Skrevet 28 marts 2008 - 14:22

Tak for de mange svar, det er virkelig dejligt at vide, at jeg ikke er den eneste med dette problem.

Den creme jeg har fået af min læge er Clindoxyl, som mange anbefaler. Da dette ikke har haft nogen virkning indtil videre overvejer jeg at bede min læge om noget andet (evt Basiron?) eller om en henvisning til en hudlæge. Min læge snakkede om at jeg kunne komme på en 3 måneders pille kur af en eller anden slags, nogen som har erfaring med dette? Jeg er virkelig begyndt at genoverveje om jeg vil ofre min hud for at slippe for p-piller...suk. Det ville være dejligt, hvis jeg vidste, at det blev bedre igen på et tidspunkt, for lige nu kan jeg slet ikke holde ud at se mig selv i spejlet.

Mht kostvaner har jeg også lagt min kost om - jeg spiser nu ingen former for fede mælkeprodukter såsom yougurt og ost.