Gå til indhold

Billede
- - - - -

Smerter i haleben

• Låst emne Emnet er låst
8 svar på dette emne

#1 freya

freya

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.506 Beskeder:

Skrevet 29 februar 2008 - 12:21

Hej alle

Jeg har fået de værste smerter i halebenet, som opstår, når jeg sidder ned. Nogen gange hjælper det at sidde på skråpude/kilepude, men de fleste dage er det et rent smertehelvede. Jeg har desværre ikke mulighed for at stå så meget i løbet af min arbejdsdag, da jeg er skrivende lægesekretær, som skal styre båndafspiller via fodpedal.
Er der nogen, der har noget erfaringer med, hvad man kan gøre. Om der er nogen øvelser, der hjælper, eller om jeg bare skal leve med det, indtil jeg kan gå på barsel....
Min dejlige Caroline født d. 22/6-2008 kl. 11.54 :love:

#2 freya

freya

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.506 Beskeder:

Skrevet 01 marts 2008 - 13:01

Op....

I håbet om, at nogen kan hjælpe..

#3 Mingapigen

Mingapigen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.908 Beskeder:

Skrevet 01 marts 2008 - 15:25

Har du prøvet at snakke med din læge? Sidste gang jeg var gravid døjede jeg med bækkenløsning, og havde sindsygt ondt i halebenet, når jeg sad for ned for længe ad gangen. Dette sagde fysioterapeuten, var et klokkeklart tegn på bækkenløsning. Har du andre tegn på at det kunne være bækkenløsning?

Nå men hvis jeg var dig ville jeg i hvert fald kontakte lægen. Der er i øvrigt ikke nogle øvelser du kan gøre, for at smerten går væk HVIS det er bækkenløsning. Så findes der kun måder at undgå, at det bliver værre.

Held og lykke med det :)
24.10.06 :lun:

29.04.08 :lun:

05.04.11 :lun:

#4 nulputte1980

nulputte1980

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 794 Beskeder:

Skrevet 01 marts 2008 - 15:48

Hvis du ignorerer smerterne og udvikler slem bækkenløsning kan du komme til at døje med det i lang tid efter fødslen. Kan du komme på deltid, blive sygemeldt eller forlange at stå op på arbejdet?

Synes du burde gå til læge med det, så kan han henvise dig til en fysioterapeut som viser dig øvelser.
Men hvis du sidder ned hele dagen er du lige vidt.

Jeg havde bækkenløsning på mit kontorarbejde og blev sygemeldt.. Nu har jeg det ikke så slemt mere fordi jeg for det meste ligger eller står/går, istedet for at sidde i 8 timer hver dag.

#5 freya

freya

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.506 Beskeder:

Skrevet 01 marts 2008 - 16:57

Jeg skal til lægen på torsdag til 24 ugers kontrol, så der vil jeg da bringe det op og jeg håber, at hun ved noget eller kan sende mig videre.

Jeg håber på at kunne klare mig uden sygemelding, da det så vil være meget presset for mine kolleger.

Jeg har ikke andre smerter, end dem fra halebenet, men de er så også slemme nok.

Jeg har ikke råd til at gå på deltid og jeg kan ikke forlange at stå op, for så kan jeg ikke udføre mit arbejde, og så kan jeg jo lige så godt blive hjemme...

Det lyder som om, at der ikke er nogen nemme løsninger. Men jeg er glad for, at I forklarer mig alvoren i det, for jeg havde slet ikke skænket det en tanke, at det var noget, der kunne udvikle sig til bækkenløsning.

#6 nulputte1980

nulputte1980

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 794 Beskeder:

Skrevet 01 marts 2008 - 17:59

Nogle gode råd er også.

- Lad være med at gå laaaaaange ture.
- Tag korte skridt.
- Ingen støvsugning eller gulvvask.
- Skaf et støttebælte til maven, det aflaster ryg/bæk.
- Ikke sid med benene over kors.
- Ikke svaje i hoften når du står.

Men husk at forklare lægen at der er nødt til at gøres noget, for du kan ikke leve i smerter og med risiko for ondt i op til flere år efter fødsel. ( Så slemt går det for nogle)
:love:25/08-05 & 29/06-08:love:

Da jeg blev født fik jeg 2 valg - at være smuk eller få en god hukommelse, jeg kan bare ikke huske hvad jeg valgte:-P

#7 veroniQ

veroniQ

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.298 Beskeder:

Skrevet 01 marts 2008 - 18:56

Jeg håber på at kunne klare mig uden sygemelding, da det så vil være meget presset for mine kolleger.

Det er da også surt hvis det bliver tilfældet, men dit helbred er simpelthen vigtigst i den sammenhæng!

Der er ingen der kommer og takker dig for at have pådraget dig komplikationer som i værste fald kan vare i årevis, fordi du ikke ville ligge dine kolleger til last.

HVIS det bliver nødvendigt at sygemelde dig, modtager din arbejdsgiver i øvrigt refusion, så de har ingen undskyldning for ikke at ansætte en vikar.

Da jeg blev sygemeldt med bækkenproblemer, gik der en uge, og så var der sat en vikar ind i mit sted.
We make plans,
God laughs

Le ciel commence à ras de terre

#8 DearJessie

DearJessie

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.856 Beskeder:

Skrevet 01 marts 2008 - 19:51

Jeg skal til lægen på torsdag til 24 ugers kontrol, så der vil jeg da bringe det op og jeg håber, at hun ved noget eller kan sende mig videre.

Jeg har ikke andre smerter, end dem fra halebenet, men de er så også slemme nok.

Jeg har ikke råd til at gå på deltid og jeg kan ikke forlange at stå op, for så kan jeg ikke udføre mit arbejde, og så kan jeg jo lige så godt blive hjemme...

Det lyder som om, at der ikke er nogen nemme løsninger. Men jeg er glad for, at I forklarer mig alvoren i det, for jeg havde slet ikke skænket det en tanke, at det var noget, der kunne udvikle sig til bækkenløsning.

Med en deltids-sygemelding (som der nok menes :)), får du stadig fuld løn. Så det er ikke et problem rent økonomisk. :)

Babypige 4. juli :lun:

Bryllup d. 30. august

If the land of make believe
Is inside your heart it will never leave
Theres a golden gate where the fairies all wait
And dancing moons, for you

#9 ShamanyPurple

ShamanyPurple

Soul Warrior

• Medlemmer
  • 26.110 Beskeder:

Skrevet 01 marts 2008 - 19:55

Jeg havde mange spændinger i lænden, skambenet og ved halebenet - ja, jeg havde næsten bækkenløsning.

Da jeg fødte, og min søn "gled" ned gennem fødselskanalen, der knækkede den nederste del af rygraden (altså ved halebenet og nogle hvirvler op) :love: Er du gal mand, jeg nød knækkene 110%!

Dem havde jeg ventet på 6 måneder. Og rygraden gav efter for min søns hoved - jeg mindes med fryd endnu hvordan det forløste mine spændinger.

:gogo: Så der er noget at se frem til!