Gå til indhold

Billede
- - - - -

Piller med i flyet

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 Filla

Filla

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.332 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2008 - 22:46

Jeg skal ud og rejse, og vil meget gerne have alle mine kosttilskud med (jeg tager en del pga. graviditet), må jeg det og hvordan? Skal de i bagagen eller håndbagagen? I orginal emballage eller må jeg gerne bare tage dem med jeg skal bruge i en anden beholder? Nogle der kan hjælpe mig??
---------------------No Matches Found-----------------------------------------

#2 jegerikkemig

jegerikkemig

Erfaren

• Medlemmer
  • 202 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2008 - 22:57

Citat fra reglerne:

Du må kun medbringe medicin i håndbagagen i de mængder du skal bruge under rejsen. Du skal kunne sandsynliggøre behovet og medicinens ægthed overfor sikkerhedspersonalet.

I øvrigt en streng regel, hvis kufferten ikke kommer frem/bliver forsinket.

#3 Filla

Filla

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.332 Beskeder:

Skrevet 21 februar 2008 - 23:11

Men det er jo ikke medicin, men kosttilskud. Det er på ingen måde en livsnødvendighed at have dem med, bare en god idé...

#4 icedice

icedice

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.001 Beskeder:

Skrevet 22 februar 2008 - 22:31

Det kommer måske også an på hvor du skal hen, eller mere, man skal opbevare det i original emballage, jeg var nær blevet flået i en svansk lufthavn, var på vej op for at være sammen med kæresten en weekend i sverige, så havde verdens største smil på da jeg kom gennem tolden med et stk håndbagage, så lignede jeg pludselig en narko-gut, så da hun fandt et glas jeg havde i tasken, med 3 forskellige piller i, var jeg nær ikke sluppet igennem.
Så hvis du skal til et ikke europæisk land, kan det blive "sjovt" når du skal hejm, men faktisk også på udrejsen, hvis der er kontrol, jeg plejer nu stadigvæk at have mine piller (tager kun en om aftenen) med i håndbagagen. og hvis dine kosttilskud ikke stammer fra et indisk internet-firma(hvilket jeg ikke tror de gør, da du er gravis), burde der ikke være nogen problemer. Men hvis du møder "den mave-sure-tolder" kan det da blive sjovt...
KoffeinDødelig dosis: 360 mg/kg ved indtagelse gennem munden. Det svarer til ca. 3½ kop pr. kg legemsvægt, altså ca 70 liter for en person på 100 kg.
ps, grønt for gode forklaringer VHA, paint:fløjt:

#5 Filla

Filla

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.332 Beskeder:

Skrevet 23 februar 2008 - 14:52

okay... måske jeg ringer til rejseselskabet og spørger ad... Nogle der ved hvordan man forholder sig med Nikotintyggegummi???

#6 anne-lisehansen

anne-lisehansen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.862 Beskeder:

Skrevet 23 februar 2008 - 14:58

Gå på apoteket, de ved ALT om hvad du må have med, og har skemaer der skal udfyldes på receptpligtig osv.

#7 Filla

Filla

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.332 Beskeder:

Skrevet 23 februar 2008 - 18:51

Gå på apoteket, de ved ALT om hvad du må have med, og har skemaer der skal udfyldes på receptpligtig osv.

Tja, det er bare lettere at spørge jer... Det jeg sådan selv har fundet frem til, er vist at jeg må tage kosttilskud med i den indcheckede bagage uden problemer... Men jeg er stadig lidt i tvivl, så jeg må ringe til selskabet på mandag... Jeg troede bare I var så kloge herinde ;)

#8 Filla

Filla

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.332 Beskeder:

Skrevet 24 februar 2008 - 12:04

Altså jeg har altid min medicin med i min håndbagage, inkl. piller OG kosttilskud.. Ingen har bedt mig om at lade være og det ligger i original imballage.. Det der med pillepas er altså IKKE nødvendigt når det er kosttilskud..

okay... nogen speciel grund til at du tager det i håndbagagen?