Gå til indhold

Billede
- - - - -

Blærebetændelse med blod i urinen

• Låst emne Emnet er låst
11 svar på dette emne

#1 HillaryC

HillaryC

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.000 Beskeder:

Skrevet 13 februar 2008 - 16:52

Skal jeg kontakte vagtlægen eller ringe til min egen læge i morgen?

Netdoktor er ikke helt klar:

Hvor syg er jeg?

Blærebetændelse er ikke farligt, så længe infektionen holder sig til blæren, men den skal jo behandles alligevel.
Hvis man får symptomer fra nyrerne eller temperaturstigning, bør man kontakte vagtlægen.

Symptomer fra nyrerne kan være:
blod i urinen
smerter i flankerne
kraftig tørst.

Har du ikke andre symptomer, skal du blot kontakte egen læge. En enkelt behandling med sulfametizol kan klare infektionen hos mange.

http://www.netdoktor...betaendelse.htm

Hvis man har blod i urinen skal man altså kontakte vagtlægen, men hvis der er ikke er andre symptomer end dem, skal man ringe til egen læge :stoned:

Nogen der kan hjælpe?

Efter at have spist frokost på arbejde, gik jeg på toilettet, men da jeg kom tilbage til min computer, føltes det som om at jeg ikke havde fået det hele ud (som når der sidder en smule urin i urinrøret). Jeg gik på toilettet, men der kom ikke rigtig noget ud og det hjalp heller ikke på tissetrangen.

Siden da (for 4 timer siden), er det blevet værre og værre, og tissetrangen er nu MEGET kraftig (en cykeltur på 15 min. var et mareridt), der er nu en del blod i min urin og det gør meget ondt når jeg tisser - især lige under navlen når det sidste skal ud.

Hjælp mig - jeg har aldrig haft blærebetændelse før og skal på skiferie på lørdag :(

#2 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.350 Beskeder:

Skrevet 13 februar 2008 - 16:54

Jeg ville ringe til vagtlægen, især fordi det hjælper at komme i behandling, når du nu står og skal på ferie :)
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#3 Sissi3344

Sissi3344

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.909 Beskeder:

Skrevet 13 februar 2008 - 16:54

Det lyder rigtig meget som blærebetændelse - det lyder ikke som nyrebækkenbetændelse.
Hvis du kan holde det ud kan du vente med at ringe til egen læge i morgen, men ellers kan du ringe til vagtlægen så du kan komme i gang med behandling.

#4 HillaryC

HillaryC

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.000 Beskeder:

Skrevet 13 februar 2008 - 16:59

Man kan ikke købe midler mod blærebetændelse i håndkøb, vel?

#5 Lemonella

Lemonella

Oldie but goodie

• Medlemmer
  • 7.220 Beskeder:
  • LocationSkive

Skrevet 13 februar 2008 - 17:00

Ring du roligt til vagtlægen med det samme! Jo før du kommer i behandling jo bedre!
Man skal ikke spøge med en blærebetændelse. Det kan meget hurtigt føre til nyrerbækkenbetændelse.

God bedring :)
"Een af de unge - som er blevet lidt ældre"!

"When life gives you lemons, make lemonade" ;)

#6 Lemonella

Lemonella

Oldie but goodie

• Medlemmer
  • 7.220 Beskeder:
  • LocationSkive

Skrevet 13 februar 2008 - 17:00

Ikke nogen der er effektive nej.

#7 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.350 Beskeder:

Skrevet 13 februar 2008 - 17:01

Nej, det kan du ikke. Det er receptpligtigt.

Du kan købe f.eks. tranebærsaft som siges at have en forebyggende virkning (men næppe en behandlende virkning), men for at få en sulfametizolkur eller lign skal du kontakte lægen.
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#8 janemlignej

janemlignej

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 990 Beskeder:

Skrevet 13 februar 2008 - 17:18

Noget, der plejer at hjælpe efter et par timer hos mig er at drikke så meget vand som jeg overhovedet kan.. Sådan at man faktisk er ved at sprænges..
Årh, det ku' være værre..

#9 Lemonella

Lemonella

Oldie but goodie

• Medlemmer
  • 7.220 Beskeder:
  • LocationSkive

Skrevet 13 februar 2008 - 17:42

Nej, det kan du ikke. Det er receptpligtigt.

Du kan købe f.eks. tranebærsaft som siges at have en forebyggende virkning (men næppe en behandlende virkning), men for at få en sulfametizolkur eller lign skal du kontakte lægen.

Jeg ville så anbefale tranebærkapslerne. Dem er der intet sukker i, som i saften og bakterier elsker sukker.
Du må bare ikke tage kapslerne samtidig med en eventuel behandling, men rigtig nok, du kan bruge det forebyggende.

#10 BlueButton

BlueButton

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 38.300 Beskeder:

Skrevet 13 februar 2008 - 17:55

Mit bedste råd - ud over vagtlægen - er også at drikke en maaaaasse vand. Det er ikke sjovt at drikke så meget, når man ved det skal ud igen og dét gør ondt. Men på den måde kan man til en vis grad 'skylle' bakterierne ud af urinrøret.

Hvis det er slemt, som dit lyder til, så skal der nok mere til end vand, men det hjælper altså en del. Jeg har selv haft blærebetændelse to gange, og så har jeg flere gange 'taget det i opløbet'. Dvs når det er begyndt at svie, har jeg sat mig ned med min 1½ liters-flaske, og så ellers igang. Og det har altså reddet mig flere gange.

God bedring til dig! :ae:

En i favnen - to i hjertet
:lun: Små fødder sætter også spor
:lun: