Gå til indhold

Billede
- - - - -

Min kat's hale ryster :(

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 Dulff

Dulff

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 34 Beskeder:

Skrevet 10 februar 2008 - 23:10

Jeg har tre katte i alt. Men den seneste ankommende (ca. tre år siden) ryster med halen nogle gange. Det kan se ud som om at han er nervøs, men jeg ved ikkeom det er det. Jeg ved ikke hvorfor at han gør det, og der er ikke nogle specielle situationer han gør det i.
Er der nogen der har været/er i samme situation?
Og er der nogen der kan give mig et muligt svar på hvad det kan skyldes, eller hvad det er han gør?

#2 Miss_you

Miss_you

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.094 Beskeder:

Skrevet 10 februar 2008 - 23:15

Når en kat ryster med halen er det for at markere.

Er han kastreret?

Hvis det er en fertil hankat du har, vil der også komme urin når han ryster halen, og hvis han er kastreret, så tror han bare selv at han strinter.

Har du ikke lagt mærke til om han gør det når han står med halen opad noget f.eks. bilen eller et skab?
Verdens bedste hunde og katte. Bor hos mig.. :)

#3 Dulff

Dulff

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 34 Beskeder:

Skrevet 10 februar 2008 - 23:19

Når en kat ryster med halen er det for at markere.

Er han kastreret?

Hvis det er en fertil hankat du har, vil der også komme urin når han ryster halen, og hvis han er kastreret, så tror han bare selv at han strinter.

Har du ikke lagt mærke til om han gør det når han står med halen opad noget f.eks. bilen eller et skab?

Han er kastereret og jeg har lagt mærke til at hans bagdel går skævt ind mod et skab eller hvad det nu er der er i nærheden, når han ryster med halen.

#4 tovetomat

tovetomat

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.113 Beskeder:

Skrevet 10 februar 2008 - 23:30

Ja, jég er også ganske overbevist om duftkirtler og afmærkning af territorium:gogo:

Alle er blot krummer i livets store kiksedåse... Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs

Garfield :fløjt:

Akvarel malerier

#5 Dulff

Dulff

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 34 Beskeder:

Skrevet 10 februar 2008 - 23:41

det var bare dejligt at høre. jeg troede at han var nervøs, for han ser sådan ud. så jeg har taget ham op og holdt ham tæt, for at vise/fortælle ham at han kan være tryg hos mig haha. og så er det bare fordi at han ter sig som en mand burde heeh. happy ending

#6 Pjusketøsen

Pjusketøsen

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.325 Beskeder:
  • LocationLige her

Skrevet 11 februar 2008 - 09:37

Min Gizmo gør det når han er rigtig rigtig glad :D

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves :tie:

Knib, I skønne kvinder - KNIB
Oktober 2010 og oktober 2012 :lun:

#7 Bjanka-Martin

Bjanka-Martin

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.223 Beskeder:

Skrevet 11 februar 2008 - 10:17

Har selv en kastereret hankat og han gør fuldstændig det samme.

Har spurgt dyrlægen om hvorfor og han kan kun se, at det skulle for at afmærke territorium. Mange kastrater kan åbenbart finde på det, min gør det rigtig meget når der kommer gæster og så når jeg ikke lige registrere han vil i kontakt med mig.
Freja min dejlige lille vuffertøs:love:
Felix min vidunderlige misserdreng:love:

Projektbaby nu på 6. år :sur::sur::sur:

:engel:Simba 25.01.99 - 02.07.09:engel:

#8 Bassepipper

Bassepipper

Helgen

• Medlemmer
  • 8.153 Beskeder:

Skrevet 12 februar 2008 - 11:52

vil lige sige at der godt kan komme urin med ud selv om de er kastreret. Har selv prøvet det.