Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvorfor er Danskerne det gladeste folkefærd i verden?

• Låst emne Emnet er låst
34 svar på dette emne

#1 keller

keller

Diktatorisk administrator

• Administrators
  • 22.973 Beskeder:

Skrevet 08 februar 2008 - 11:00

En undersøgelse siger at danskerne er de gladeste i verden.

Denmark 'happiest place on earth'

Denmark: The Happiest Place on Earth

Og nu spørger en ven mig hvorfor vi er så glade.

Hvorfor er DU glad for at være dansker?

Det er vel ikke kun vores sundhedsniveau som gør det?

Support vedr. debatten bedes gå gennem vores supportside: http://support.jubii.dk/home

Tak fordi du ser reklamerne på Debatten. Så kan jeg også få løn denne måned!

The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.

#2 delpadrone

delpadrone

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 1.207 Beskeder:

Skrevet 08 februar 2008 - 11:25

jeg er glad for at være Dansker, fordi jeg stadig anser landet for at være forholdsvis frit.
vi må (på trods af muhammed-krisen) stadig gerne skrive og tegne de ting vi vil.
ytringsfriheden & kunstnerisk frihed sætter jeg højt på glad-barometeret:)
der er faktisk mange mange flere ting jeg er glad for vedr Dansker-skabet,så jeg vender nok tilbage :gogo:
I Dunderlandet,Dunder Vi,Aaaf Dunder-Under :)

#3 Atrice

Atrice

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.455 Beskeder:

Skrevet 08 februar 2008 - 11:33

Lyt til sangen "Danmark" af Shubidua, det opsummerer lidt det hele, syntes jeg... især sidste vers;

Storken er en dejlig flyver
den der siger andet lyver
Danmark er et dejligt
sted at være
der er nem'li asmosfære
Danmark er et yndigt land.

men ellers ja...
- vi har ytringsfrihed i Danmark
- vi har velfærd, vi har det godt i forhold til mange andre lande
- vi har stemmeret!
- vi har en helt fantastisk natur og kultur
- vi har fire årstider
- Danmarks historie er ligeså fantastisk som det land vi lever i idag.
- Vi har et af Europas ældste monarkier
- danskere har været banebrydende på punkter der har haft indflydelse på resten af verden...

men det vigtigste er nok det vi har i lille Danmark... vi har hygge, nemlig, og er der noget bedre eller noget som gør én mere glad og varm indeni, end hygge? :gogo:

og så tænker jeg tit, når man er ude at køre i det danske landskab, og ser bakkerne og skovene og bare generelt sådan som landet ser ud, udenfor byerne... det er da smukt, så bliver jeg så glad for at jeg bor her... :lun:
once a pirate, always a pirate :cool:

Adam Lambert :worship:
Matt Berry :lun:

#4 Knirke

Knirke

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.244 Beskeder:

Skrevet 08 februar 2008 - 11:36

måske er danskernes dopamin-værdier højere end i andre lande
[SIGPIC][/SIGPIC]

stating my mind, putting my paw-print in your thread

#5 kenneth1928

kenneth1928

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 7.084 Beskeder:

Skrevet 08 februar 2008 - 11:38

En undersøgelse siger at danskerne er de gladeste i verden.

[URL="http://news.bbc.co.uk/2/hi/5224306.stm"]Denmark 'happiest place on earth'[/URL]

[URL="http://abcnews.go.com/2020/story?id=4086092&page=1"]Denmark: The Happiest Place on Earth[/URL]

Og nu spørger en ven mig hvorfor vi er så glade.

Hvorfor er DU glad for at være dansker?

Det er vel ikke kun vores sundhedsniveau som gør det?

Fordi vi har de bedste moderatorer i verden. ;)

Og så det seriøse svar: :D

Vores samfundsstruktur.

Fri sygevæsen, uddannelse, ældrepleje osv. . .jow... vi efterlader ønsker om forbedringer, men alt i alt... så er vores system et af de bedste i verden. ¨
Så lige Michael Moore´s Sicko (film om det Amerikanske syndhedssystem). det er jo grotesk hvor dårligt man kan behandle sine medborgere.
Danmark er et yndigt land.. he rhar jeg hjemme. :sarkasme:

#6 misseman

misseman

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.420 Beskeder:

Skrevet 08 februar 2008 - 12:16

ER vi da det??

synes godt nok der er gået nationalsport i at brokke og klage og holde andre nede med janteloven.

Mit eneste svar måtte være at det er fordi vi er opdraget til ikke at tro at livet skal være noget særligt..så derfor er vi taknemmelige for lidt..

bare se det lort de slipper afsted med at sælge som mad i supermarkederne...fordi vi jo skal sælge alt det gode til andre lande...hov..en personlig kæphest*GG*.

synes bare generelt at danskere er et-lille-grå-mus samfund...

#7 TBD

TBD

Who cares...

• Medlemmer
  • 10.659 Beskeder:
  • LocationDenmark

Skrevet 08 februar 2008 - 12:17

Sikker på der ikke menes "LALLE-Glade" naive fjolser??

:)

Føler mig sq ikke som en glad Dansker.

“I'm often painted as the bad guy, and the artistic part of me wants to hand out the brush.”

#8 TOMTE

TOMTE

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.260 Beskeder:

Skrevet 08 februar 2008 - 12:18

:banan: :shock:

ER vi da det??

synes godt nok der er gået nationalsport i at brokke og klage og holde andre nede med janteloven.

Mit eneste svar måtte være at det er fordi vi er opdraget til ikke at tro at livet skal være noget særligt..så derfor er vi taknemmelige for lidt..

bare se det lort de slipper afsted med at sælge som mad i supermarkederne...fordi vi jo skal sælge alt det gode til andre lande...hov..en personlig kæphest*GG*.

synes bare generelt at danskere er et-lille-grå-mus samfund...

:shock: jeg gir dig ret,vi er et trist,og med mange surer opstøds nation:badr:
Jeg føler mig ikke gammel,men indimellem kan jeg mærket livet har gået en lang tur med mig.[SIGPIC][/SIGPIC]

#9 beechleaf

beechleaf

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.676 Beskeder:

Skrevet 08 februar 2008 - 12:33

Jeg er en af de glade danskere! :D :banan: Jeg har fra barnsben haft uendelige muligheder for at forme mit liv, som jeg ønsker det - på trods af at min familie ikke er specielt velhavende. Jeg kan se frem til at, hvad end der sker, så er der et sikkerhedsnet til at gribe mig. Jeg er igang med drømmeuddannelsen - gratis og med SU! Jeg har natur og havet nær mig uanset hvor jeg er i landet. Kunne blive ved i den dur...
Men en anden mulig grund til resultatet i undersøgelsen kan være, at vi i Danmark bliver undervist i og via medierne får indblik i verden omkring os. Det giver os (eller måske bare mig?) en bevidsthed om, hvor godt vi egentlig har det og minimerer vores hverdagsproblemer. Det er da ikke rosenrødt altid, men i Danmark har vi mulighed for at ændre vores situation - i hvert fald på papiret.
Jeg sætter meget pris på at bo i Danmark - vi er et land i udvikling, som stadig holder fast i hyggen! :)
At vi så til tider er et brokkesamfund med for mange snævertsynede beboede, ja det må vi jo så leve med og håbe at det ændrer sig :)
What would you do baby, without lååååve :lun:
Min brudekjole søger ny brud http://dindebat.dk/s...ml#post21686597

#10 chilla1975

chilla1975

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.027 Beskeder:

Skrevet 08 februar 2008 - 12:36

Jeg tror ikke at danskere er mere lykkelige og glade end folk fra andre lande. Danskere stiller bare ikke så høje krav.