Gå til indhold

Billede
- - - - -

Løn som handicaphjælper???

• Låst emne Emnet er låst
20 svar på dette emne

#1 janetheil_540

janetheil_540

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.128 Beskeder:

Skrevet 29 januar 2008 - 15:05

Nogen herinde, som ved hvad man får i løn som handicaphjælper ved de forskellige arbejdstider?
Og er det forskelligt fra sted til sted?
Hvad med døgnvagter(7 om måneden) - nogen der ved hvad månedslønnen er der?? :gruble:

#2 Frk_tReaX

Frk_tReaX

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.200 Beskeder:

Skrevet 30 januar 2008 - 16:56

Jeg var timelønnet da jeg arbejdede som handicaphjælper og det var udfra faste takster. Så det er svært at sige hvad månedslønnen er... Afhænger af hvilke dage du arbejder.
For hvert minut du er vred, mister du tres sekunders lykke.

- Ralph Waldo Emerson

:danse:In-liners til salg:danse:

#3 Missing

Missing

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.161 Beskeder:

Skrevet 30 januar 2008 - 18:19

HER er FOAs handicaphjælperkontrakt, og der står at man aflønnes på løntrin 11 i den kommunale løntrinsskala (og den kan sikkert også googles).
[SIGPIC][/SIGPIC]
Nu med dogmebrøster

#4 Missing

Missing

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.161 Beskeder:

Skrevet 30 januar 2008 - 18:28

den er ski ikke alverdens ;)

Næ, ufaglært arbejde med mennesker er åbenbart ikke så meget værd...
[SIGPIC][/SIGPIC]
Nu med dogmebrøster

#5 Kenzoo_79

Kenzoo_79

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.407 Beskeder:

Skrevet 30 januar 2008 - 18:53

Næ, ufaglært arbejde med mennesker er åbenbart ikke så meget værd...

Det er da en udemærket løn for ufaglært arbejde, hvis man vil have en høj løn så må man jo tage en uddannelse eller knokle for det på skæve arbejdstider, fabrik, natarbejde osv..

Det er jo fair nok, at folk der har uddannet sig og gået på en lav løn/su i flere år skal have mere i løn ofte er ansvaret og kravene jo også højere med højere løn..

#6 Frk_tReaX

Frk_tReaX

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.200 Beskeder:

Skrevet 30 januar 2008 - 18:57

Jeg syntes nu heller ikke det var nogen dårlig løn jeg fik som handicaphjælper, specielt sammenlignet med arbejdet jeg lagde i det.
Og ved da at nogle af de andre hjælpere var nærmest veninder med den handicappede.

- Ralph Waldo Emerson

#7 Frk_tReaX

Frk_tReaX

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.200 Beskeder:

Skrevet 30 januar 2008 - 19:03

Nu er der også nogle handicappede derude der er så optaget af dem selv/deres ulykke og sygdom, at det ikke er ret behageligt at være tæt på dem

Ingen tvivl om det, men da jeg stod og ville arbejde som hjælper, var der ret mange muligheder, så kunne være muligt at finde en man kunne med.

Men det afhænger jo også meget af hvilken indstilling man har til jobbet. For mig var det et arbejde indtil jeg fik job til det som jeg var uddannet til og aflastning fra mit andet arbejde.

- Ralph Waldo Emerson

#8 Frk_tReaX

Frk_tReaX

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.200 Beskeder:

Skrevet 30 januar 2008 - 19:16

Ham jeg var hjælper for var temmelig uhyrlig, han sendte os nok ned eftet øl 10 gange om dagen. Bla en gravid pige, som han havde lovet at tage hensyn til, skulle lige bære en kasse op.
Han kunne finde på at sende os i regnvejr ind i byen til apoteket om natten, fordi han ikke gad spilde benzin på os, og vi havde ikke tid til at stoppe på vejen hjem fordi han skulle se fodbold. Og så havde han tit sine drankerbuddies ovre hvor de fik sig lidt hash og blev god stive iløbet af natten:tie:

Sådan et sted ville jeg slet ikke kunne arbejde. Jeg var til samtale hos en stille fyr, men som meget gerne festede m.m., og jeg ville ikke kunne tage med ham på bar m.m., da jeg ikke kan holde fulde mennesker ud. Selvfølgelig skal hans liv ligne det han havde før, men der skal stadig tages hensyn til hjælperen.

- Ralph Waldo Emerson

#9 Missing

Missing

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.161 Beskeder:

Skrevet 31 januar 2008 - 08:55

Det er da en udemærket løn for ufaglært arbejde, hvis man vil have en høj løn så må man jo tage en uddannelse eller knokle for det på skæve arbejdstider, fabrik, natarbejde osv..

Det er jo fair nok, at folk der har uddannet sig og gået på en lav løn/su i flere år skal have mere i løn ofte er ansvaret og kravene jo også højere med højere løn..

Som handicaphjælper har man jo netop skæve arbejdstider, weekend- og natarbejde endda ofte med opkald i sovevagterne, og så er 19.000 altså ikke særlig meget i min optik.
[SIGPIC][/SIGPIC]
Nu med dogmebrøster

#10 janetheil_540

janetheil_540

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.128 Beskeder:

Skrevet 31 januar 2008 - 13:20

Vil nu mene at dette arbejde er mindst lige så vigtigt som så meget andet højtuddannet - for hvad kan man bruge en stor uddannelse til, hvis ikke den er rettet ind efter det menneskelige?? Intet nej... Så... jeg syntes jobbet er et job, som skal værdsættes....