Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hostestillende medicin - håndkøb - hvor??

• Låst emne Emnet er låst
6 svar på dette emne

#1 Luvable

Luvable

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.415 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2008 - 22:37

Aaargh!
Op til nu har jeg tisset i bukserne 4 gange og har brækket mig flere gange pga en skide irriterende, tør hoste. Og ikke et ord om knibeøvelser :sur: jeg kæmper mod kræfter, jeg ikke anede, jeg havde i min krop!

Sådan noget hostestillende medicin som fx Benalyn, kan vel købes i håndkøb. Men i håndkøb i fx den lokale Spar? (hvor de i forvejen sælger slimløsende)
Eller skal jeg hele vejen ind til storbyen for at komme på apoteket i morgen?

Går ikke ud fra at de sælger håndkøbsmedicin på tanken..... vel???

#2 HillaryC

HillaryC

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.000 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2008 - 23:03

Hostestillende medicin kan kun købes på apoteket.

Det var en del af ændringen i loven om håndkøbsudsalg for en 5-6 år siden

#3 HillaryC

HillaryC

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.000 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2008 - 23:07

Slimløsende midler kan er ikke apoteksforbeholdt i håndkøb, men de hostestillende til tør hoste er.
Sammenlign f.eks. et produkt i hver gruppe her:
http://www.netdoktor...hostemidler.htm

Men hvis du virkelig kaster op af hosten, synes jeg du skal ringe til din læge mandag morgen og bede om et recept på nogle piller der virker hostestillende. Fik selv nogle med 10 mg codein tidligere på året da jeg boede i Holland, men jeg tror ikke at de er tilladte i Danmark, så du skal nok have en anden type. Men der er helt sikkert piller der tager hosten MEGET bedre end hostesaft (hvor der vist egentlig ikke er en dokumenteret effekt)

#4 Luvable

Luvable

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.415 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2008 - 23:12

Hmmm.... må se om jeg kan få overtalt manden til den lange køretur :(

Men tak for hjælpen :kys:

#5 Luvable

Luvable

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.415 Beskeder:

Skrevet 26 januar 2008 - 23:41

Slimløsende midler kan er ikke apoteksforbeholdt i håndkøb, men de hostestillende til tør hoste er.

Men hvis du virkelig kaster op af hosten, synes jeg du skal ringe til din læge mandag morgen og bede om et recept på nogle piller der virker hostestillende. Fik selv nogle med 10 mg codein tidligere på året da jeg boede i Holland, men jeg tror ikke at de er tilladte i Danmark, så du skal nok have en anden type. Men der er helt sikkert piller der tager hosten MEGET bedre end hostesaft (hvor der vist egentlig ikke er en dokumenteret effekt)

Hmm ja, så er spørgsmålet om det er det værd - at køre så langt for en hostesaft som nok ikke virker særligt meget alligevel.

Men har i det mindste fået et godt indtryk af hvordan inkontinente, ældre mennesker med rygerlunger har det - kan ikke anbefales!

#6 Cille

Cille

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.432 Beskeder:

Skrevet 27 januar 2008 - 01:43

Vil anbefale dig dexofan hostestillende piller fra apoteket. De hjalp fantastisk på mig da jeg stod i nogenlunde samme situation som dig :)
God bedring :ae:
"I will never be the woman with the perfect hair, who can wear white and not spill on it"

#7 bananen03

bananen03

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.551 Beskeder:

Skrevet 27 januar 2008 - 12:25

Det er jeg ret sikker på at de er, det skal vist bare være ret slemt inden at man kan få dem.
d. 15. August 2007 :engel:

Tårer er som kys, begge kommer fra hjertet, når der er ord du ikke kan få frem.