Gå til indhold

Billede
- - - - -

Barsel fra a-kasse, feriepenge... optjener man det?

• Låst emne Emnet er låst
10 svar på dette emne

#1 Chase11

Chase11

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 949 Beskeder:

Skrevet 23 januar 2008 - 22:36

Er der ngoen der kan fortælle mig om reglerne for ferieoptjening når man går på barsel fra sin A-kasse.

Altså jeg gik på barsel i oktober, efter at have været på A-kasse-dagpenge siden februar. Så jeg kom til at tænke på om jeg overhovedet har optjent noget ferie. Eller om det bare er ærgeligt og skal betales af egen lomme?

Nogen der kan svare mig på det?:)
:lun: Mai 29. november '06 :lun: Verdens skønneste fidus:deer:

#2 snovs1

snovs1

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.062 Beskeder:

Skrevet 23 januar 2008 - 23:24

du opsparer ret til ferie dagpenge(ca det samme som alm dagpenge)

og husk det ferie du ikke har nået at bruge i dette ferie år kan du få udbetalt fordi du er ferie forhindret:)
:love: Lucas 12. juli 2005
:love: Toke 24. november 2007(7 uger præmatur)

#3 Chase11

Chase11

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 949 Beskeder:

Skrevet 24 januar 2008 - 08:27

og husk det ferie du ikke har nået at bruge i dette ferie år kan du få udbetalt fordi du er ferie forhindret:)

Åhh mange tak:)
:lun: Mai 29. november '06 :lun: Verdens skønneste fidus:deer:

#4 didi82

didi82

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.228 Beskeder:

Skrevet 24 januar 2008 - 08:49

Ikke iflg min a-kasse, de mener ikke pengene kan udbetales.... r*vhuller... fordi jeg er på barsel og derfor ikke har ferie også mener de heller ikke, at jeg kan få pengene udbetalt pga af reglerne i ferieloven... Men hvis du har et link der siger noget andet, må du gerne vise det :)
:lun: Charmetrolden 05 :lun:
:lun: Prutteprinsessen 07:lun:
:lun: Puttetrolden 10:lun:
:love: Manden i mit liv :love:
MOR - Gemt, men ikke glemt:kys:

#5 Tom2x

Tom2x

Findes der overhovedet rigtig liv udenfor debatten?

• Medlemmer
  • 87.407 Beskeder:

Skrevet 24 januar 2008 - 08:53

Ikke iflg min a-kasse, de mener ikke pengene kan udbetales.... r*vhuller... fordi jeg er på barsel og derfor ikke har ferie også mener de heller ikke, at jeg kan få pengene udbetalt pga af reglerne i ferieloven... Men hvis du har et link der siger noget andet, må du gerne vise det :)

Du kan jo logisk nok ikke få ferie, når du er på barsel ;)

Hvis du skulle have fra en arbejdsgiver, så ville du enten få dem udbetalt eller overført til næste år.

Jeg er så ikke helt sikker på hvordan det så forholder sig med a-kassen, der kan være anderledes regler der.

#6 2good2betrue.

2good2betrue.

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.534 Beskeder:

Skrevet 24 januar 2008 - 09:19

Hvis det er optjente penge fra arbejdsgiver kan du få dem udbetalt-Men er det dagpenge kan du ikke.
Og det er egentlig fair nok,der skal jo helst være fordele ved at arbejde sig frem til feriepenge :)

Forresten så var det ihvertfald sådan da jeg var berettiget,men ved ikke om det er ændret siden :)

#7 snovs1

snovs1

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.062 Beskeder:

Skrevet 24 januar 2008 - 09:52

ja feriepenge fra arbejde kan man få udbetalt men ikke de ferie dagpenge du optjener mens du er på barsel...
beklager jeg ikke fik skrevet det i første indlæg

#8 didi82

didi82

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.228 Beskeder:

Skrevet 24 januar 2008 - 10:31

Undskyld jeg lige låner din tråd :)

Mit problem i forhold til feriedagpenge fra a-kassen er, at de siger jeg skal holde ferie for at få pengene udbetalt.. men jeg kan ikke overføre min ferie jeg har via a-kassen... fint nok. Jeg snakker med a-kassen og de siger, at hvis jeg afbryder min barsel for at holde ferie, så få jeg selvf. feriedagepengene udbetalt, så det valgte jeg at gøre... men men men, nu trækker de i land og jeg er nødt til at lave mine barselsplaner om igen, snakke med kommunen, mit arbejde for at få ændret hvornår jeg skal starte på arbejde og fra hvornår jeg får barselspenge fra kommunen... de er ikke selv en skid sikre på deres regler, men tolker dem åbenbart på deres egen måde og selvom jeg spurgte dem på forhånd, er det nu mig der står med problemet bagefter... :rulle:

#9 didi82

didi82

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.228 Beskeder:

Skrevet 24 januar 2008 - 10:33

ja feriepenge fra arbejde kan man få udbetalt men ikke de ferie dagpenge du optjener mens du er på barsel...
beklager jeg ikke fik skrevet det i første indlæg

Hun kan ikke få sine feriepenge udbetalt fra a-kassen, kun dem hun har ved en arbejdsgiver. A-kassen kører ikke med de regler, at de skal udbetale optjente feriepenge ;)

De feriepenge hun optjener under sin barsel, kan hun bruge, hvis de indgår i det nye ferieår hun skal afholde fra 1. maj 2008.

#10 snovs1

snovs1

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.062 Beskeder:

Skrevet 24 januar 2008 - 13:48

Hun kan ikke få sine feriepenge udbetalt fra a-kassen, kun dem hun har ved en arbejdsgiver. A-kassen kører ikke med de regler, at de skal udbetale optjente feriepenge ;)

De feriepenge hun optjener under sin barsel, kan hun bruge, hvis de indgår i det nye ferieår hun skal afholde fra 1. maj 2008.

hvorfor quoter du mit indlæg og skriver det samme??:gruble: