Gå til indhold

Billede
- - - - -

Knude i nakken

• Låst emne Emnet er låst
9 svar på dette emne

#1 Norach

Norach

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 27 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2008 - 00:06

Ved godt folk vil skrige "gå til læge". og det har jeg også tænkt mig.

Men indtil da kunne jeg godt tænke mig at blive beroliget eller noget. Sagen er at jeg har opdaget en knude i højre side af nakken. den er ikke øm og jeg havde nok ikke bemærket den hvis ikke det var for en bums jeg havde længere oppe.
Jeg har før haft en knudei armhulen som var øm men den forsvandt igen, det har nok været en hårsæk eller svedkirtel som lige gik amok.
Nej det er ikke en indvendig bums, den er større og på ingen måde øm.
Er der andre som har oplevet dette? og i så fald hvad var det?
Jeg tror ikke jeg er ved at dø af kræft, men alligevel ligger frygten i baghovedet.
Men måske er det bare en hævet lymfeknude, men hvis det er ville den så ikke være øm?

Håber nogen vil hjælpe, der er langtid til torsdag.

#2 Gisele_

Gisele_

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 21.325 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2008 - 00:08

Den hævet lymfekirtel behøver ikke være øm.
:)

Lykkelig ejer af en hirser-and.

#3 Norach

Norach

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 27 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2008 - 00:30

Den hævet lymfekirtel behøver ikke være øm.

Tak. Bliver alligel en anelse bekymret. måske er det bare en myose af en art.

#4 Missing

Missing

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.161 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2008 - 10:36

Det kan også være en harmløs fedtknude.
[SIGPIC][/SIGPIC]
Nu med dogmebrøster

#5 tabula

tabula

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.617 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2008 - 12:00

Jeg har en fedtknude bag mit ene øre, den er på størrelse med en lille ært. Den er rund og uøm, og har været der i mange år.

Men ellers må du jo få din læge til at se på den hvis du er bekymret, eller hvis du er hos lægen af andre årsager.
Nu gift med min skattebasse :love:

Mors dejlige unger :lun: :lun: :lun:

#6 de.la.tatto

de.la.tatto

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.608 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2008 - 12:11

Men indtil da kunne jeg godt tænke mig at blive beroliget eller noget. Sagen er at jeg har opdaget en knude i højre side af nakken. den er ikke øm og jeg havde nok ikke bemærket den hvis ikke det var for en bums jeg havde længere oppe.
Jeg har før haft en knudei armhulen som var øm men den forsvandt igen, det har nok været en hårsæk eller svedkirtel som lige gik amok.
Jeg tror ikke jeg er ved at dø af kræft, men alligevel ligger frygten i baghovedet.
Men måske er det bare en hævet lymfeknude, men hvis det er ville den så ikke være øm?

der sidder masser af lymfekirtler i din krop, og det er normalt at de hæver i ny og næ hvis du har en mindre infection...

jeg har lidt af en staffelikokbakterieinfection i længere tid og har fra tid til anden flere lymfekirtler der er hævet, nogle gange er de ømme nogle gange er de ikke....
:slem: jeps er tatovør:slem:

#7 Norach

Norach

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 27 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2008 - 13:36

Tak
Jeg er ikke så bekymret længere. Men hvad er en fedt knude? er det ikke noget overvægtige har? ikke ondt ment eller noget...
Synes bare det er underligt med sådan en knude, især når man er ung.

#8 tabula

tabula

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.617 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2008 - 16:06

Tak
Jeg er ikke så bekymret længere. Men hvad er en fedt knude? er det ikke noget overvægtige har? ikke ondt ment eller noget...
Synes bare det er underligt med sådan en knude, især når man er ung.

Nej, det har intet med vægt eller alder at gøre.

Alle kan få dem, og hyppigt kan de nemlig sidde i nakkeregionen.
Nu gift med min skattebasse :love:

Mors dejlige unger :lun: :lun: :lun:

#9 FruBerglund

FruBerglund

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 518 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2008 - 17:45

Min mand...og faktisk også min svigerfar....har flere gange oplevet det du beskriver der; en lille knude indvendigt, der ligessom kunne "nuldres" rundt med. Ikke øm eller noget. De har siddet på halsen og i tinningen. Det viste sig i alle tilfældende at være tilstoppede tagl-knopper / små fedt knuder, som lægen bare skar væk, no problemo.
Skal vi ikke bare tage boller i karry iaften?

#10 Norach

Norach

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 27 Beskeder:

Skrevet 06 januar 2008 - 18:52

Min mand...og faktisk også min svigerfar....har flere gange oplevet det du beskriver der; en lille knude indvendigt, der ligessom kunne "nuldres" rundt med. Ikke øm eller noget. De har siddet på halsen og i tinningen. Det viste sig i alle tilfældende at være tilstoppede tagl-knopper / små fedt knuder, som lægen bare skar væk, no problemo.

Okay. det kan godt være det er en taglknop. jeg har nemlig PCO og får vildt mange bumser for tiden er jeg angrebet i hovedbund og nakke. så måske er det sådan en som har sat sig der. ADR:badr: