Gå til indhold

Billede
- - - - -

Tanker om indlæggelse.

• Låst emne Emnet er låst
69 svar på dette emne

#1 smilogsegodtud

smilogsegodtud

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.550 Beskeder:

Skrevet 14 december 2007 - 23:58

Hej.. jeg kunne godt have brug for lidt hjælp.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad I tænkte omkring indlæggelse indenfor psykiatrien første gang i blev det. Hvilke overvejelser gjorde i jer om det og påvirkede noget særligt beslutningen om at blive indlagt, både hvis det var frivilligt eller med tvang?

Kan ikke rigtig finde noget om det når jeg søger, så please hjælp mig.

#2 Knirke

Knirke

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.244 Beskeder:

Skrevet 15 december 2007 - 00:01

kommer da an på hvad for problemer du søger hjælp for?

Knirke: på behandler siden
[SIGPIC][/SIGPIC]

stating my mind, putting my paw-print in your thread

#3 smilogsegodtud

smilogsegodtud

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.550 Beskeder:

Skrevet 15 december 2007 - 00:04

kommer da an på hvad for problemer du søger hjælp for?

Knirke: på behandler siden

Det er mere i forhold til hvordan man skal forholde sig til en indlæggelse.

Hvis nu man føler at ens verden falder fra hinanden hvis man ikke bliver indlagt men det gør den også hvis man bliver det... hvordan ved man så hvad der er det rigtige..

#4 Haltefanden

Haltefanden

Jættekonge

• Medlemmer
  • 5.022 Beskeder:

Skrevet 15 december 2007 - 02:07

Jeg forstår ikke helt, hvordan du kan være i tvivl.
Under en indlæggelse vil du kunne få en form for tryghed og måske hjælp til at komme videre ud i verden, når du bliver udskrevet. Har du selvmordstanker, er voldsomt deprimeret og/eller har en psykose/psykotiske symptomer, kan du blive afholdt fra at reagere på f.eks. tanker om selvskaden og/eller selvmordstanker. Hvis du får det meget skidt, har du altid personalet i nærheden, som kan hjælpe dig til at komme over de kritiske tidspunkter. Du vil blive reguleret i eventuel medicin og dermed få den medicin, der passer til dig og dine behov.
Hvis ikke du lader dig indlægge, vil din verden jo falde fra hinanden (som du selv siger), men forskellen er så bare, at du her er helt alene og ikke kan få (den nødvendige) støtte, tryghed og hjælp.

Må jeg spørge, hvad der er galt, siden du overvejer indlæggelse? Er du i forvejen i behandlingssystemet eller hvordan? Hvis ja, er det så din behandler, der har foreslået indlæggelse?

Det var en fejl, det beklager jeg,
men jeg fejler meget.

#5 smilogsegodtud

smilogsegodtud

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.550 Beskeder:

Skrevet 15 december 2007 - 10:20

Jeg forstår ikke helt, hvordan du kan være i tvivl.
Under en indlæggelse vil du kunne få en form for tryghed og måske hjælp til at komme videre ud i verden, når du bliver udskrevet. Har du selvmordstanker, er voldsomt deprimeret og/eller har en psykose/psykotiske symptomer, kan du blive afholdt fra at reagere på f.eks. tanker om selvskaden og/eller selvmordstanker. Hvis du får det meget skidt, har du altid personalet i nærheden, som kan hjælpe dig til at komme over de kritiske tidspunkter. Du vil blive reguleret i eventuel medicin og dermed få den medicin, der passer til dig og dine behov.
Hvis ikke du lader dig indlægge, vil din verden jo falde fra hinanden (som du selv siger), men forskellen er så bare, at du her er helt alene og ikke kan få (den nødvendige) støtte, tryghed og hjælp.

Må jeg spørge, hvad der er galt, siden du overvejer indlæggelse? Er du i forvejen i behandlingssystemet eller hvordan? Hvis ja, er det så din behandler, der har foreslået indlæggelse?

jeg vil bare gerne høre hvilke overvejelser andre har gjort sig om det. jeg syntes selv en indlæggelse ville være som at føle mig som en fiasko selvom jeg tror det kunne gavne. vile bare gerne høre om der er andre som mig, der syntes det er lidt en kamel at sluge og hvordan de gjorde det.

Jeg har fået en svær depression og min psykolog sagde jeg skulle snakke med min læge om indlæggelse da jeg har nogle meget kraftige tanker i forhold til at gøre skade på mig selv.

#6 Knirke

Knirke

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.244 Beskeder:

Skrevet 15 december 2007 - 10:46

Jeg har fået en svær depression og min psykolog sagde jeg skulle snakke med min læge om indlæggelse da jeg har nogle meget kraftige tanker i forhold til at gøre skade på mig selv.

I og med du har svære tanker om selvskade, udover svær depression, vil jeg da kraftigt anbefale indlæggelse.

hvis benet var brækket ville du ikke være i tvivl om at du skulle have gjort noget ved det.

Hvorfor tvivler du når det er noget mentalt ?
[SIGPIC][/SIGPIC]

stating my mind, putting my paw-print in your thread

#7 Thea

Thea

Helgen

• Medlemmer
  • 8.107 Beskeder:

Skrevet 15 december 2007 - 10:49

Jeg har været indlagt enkelt nat på psyk skadestue, det var overhovedet ikke slemt.

De var alle MEGET søde, og hjalp mig. og det var rart at spise morgenmad med andre som også var kommet ind med et problem samme nat.

det er min lile erfaring...:o

#8 smilogsegodtud

smilogsegodtud

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.550 Beskeder:

Skrevet 15 december 2007 - 10:53

I og med du har svære tanker om selvskade, udover svær depression, vil jeg da kraftigt anbefale indlæggelse.

hvis benet var brækket ville du ikke være i tvivl om at du skulle have gjort noget ved det.

Hvorfor tvivler du når det er noget mentalt ?

fordi jeg er bange, og fordi min kæreste har sagt at han ikke rigtig kan se at indlæggelse er en mulighed. tror han var ret ked af at jeg havde det så skidt men nu føler jeg det bare som et nederlag overfor ham hvis det kommer dertil.

#9 smilogsegodtud

smilogsegodtud

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.550 Beskeder:

Skrevet 15 december 2007 - 10:54

Jeg har været indlagt enkelt nat på psyk skadestue, det var overhovedet ikke slemt.

De var alle MEGET søde, og hjalp mig. og det var rart at spise morgenmad med andre som også var kommet ind med et problem samme nat.

det er min lile erfaring...:o

tak.. lidt har også ret. tog du derind frivilligt og hvad sagde din familie evt. kæreste til det, hvis jeg må spørge.

ellers lader du bare være med at svare

#10 Thea

Thea

Helgen

• Medlemmer
  • 8.107 Beskeder:

Skrevet 15 december 2007 - 11:02

tak.. lidt har også ret. tog du derind frivilligt og hvad sagde din familie evt. kæreste til det, hvis jeg må spørge.

ellers lader du bare være med at svare

Det var min kæreste som kørte mig derind...

Min familie har fuld forståelse for at jeg er syg, så det synes kun at det var godt jeg kunne få hjælp..

en tur på psyk skadestue er jo ikke så meget anderledes end hvis du tager på alm. skadestue fordi du har brækket et ben....

Jeg fik en overnatning og alle ens ting blev tjekket igennem, det skal de så man ikke kan skade sig selv...
Også fik jeg en indslumrings pille så jeg kunne sove.
Dagen efter fik jeg snak med deres overlæge en psykiater som talte med en.
Jeg kom på vægten. og fik stillet en indlægs diagnose....

Det var klart en positiv oplevelse...