Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvor meget betaler du i bilforsikring ???

Dette emne er arkiveret. Det betyder at du ikke kan svare på emnet.
8 svar på dette emne

#1 dirtydancing

dirtydancing

Afhængig

• Medlemmer
  • 29.561 Beskeder:
  • Locationverdens navle

Skrevet 27 oktober 2003 - 22:15

Ved godt at dette ikke er det heelt korrekte forum, og dog, bilen er for os der ejer en sådan en del af vores hverdag, og vi skal hele året tænke på at forsikringen igen skal betales... *suk*

Men...

hvor meget betaler i ca. i forsikring ?
Hvor har du tegnet din forsikring?
hvor længe har i været bilist/ haft kørekort, ?
Hvilken bil har du, str motor ?
Hvor meget er din selvrisiko?
hvor bor du henne ?
Hvor gammel er du/ I ??
hvor parkere du bilen, fælles parkering, indkørsel, garage?

-Jeg betalte 13.000 iår, næste år bliver det kun 12.000 :banan:
-Jeg har tegnet forsikring hos fair, som var KLART de billigste, tryg og alm.brand ville begge ha omkring 25.000 med højere selvrisiko.
-jeg har haft kørekort og adgang til bil siden forår 2000
-jeg har købt en Seat Cordoba 1.3 fra 97, lækker bil :)
-selvrisikoen er på 5000 kr
-vi bor i Ishøj, altså et lidt belastet kvarter...
-jeg er 22 år, og kæresten der står som bruger er 25.
-vi har fællesparkering til alle boligerne

Det er helt sikkert dyrt at have bil, men jeg kan sku ikke leve uden... dessuden kan det økonomisk klart betale sig ifht offentlige transport midler... hvis jeg udelukkende ser på benzin økonomi koster det mig 2 l benzin at komme på arbejde, altså max 16 kr. Med bussen koster det 13 kr hver vej... så det er min 10 kr sparet, der s¨å skal godtgøre slitage, forsikring, og vægtafgift.

DD *glæder sig til en endnu lavere premie*

#2 simone1912

simone1912

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.566 Beskeder:

Skrevet 28 oktober 2003 - 00:50

1. vi betaler 8000 kr om året.

2. tjenestemændenes forsikring.

3. Jeg har haft kørekort i 9 år, og min mand i 4 år. Men vi tegnet først forsikring da han fik sit kort, for der fik vi først vores første bil.

4. En Audi A4, 1,6 fra 95´

5. Vores selvrisiko er 0 kr.

6. Boede i Taastrup, men bor nu i Slagelse. Men det ændret ikke på prisen.

7. 27 år og 30 år

8. Parkere bilen i vores garage.

Ja vi er jo glade for, at vi kan have sådan en billig forsikring. Men det er der jo ikke mange der kan få. Vi kunne osse godt få den til ca. 4000 kr og så med en selvrisiko på 2000 kr. Men det gider vi ikke, for med den vi har, behøver vi ikke være bange for at smader bilen. Vi har dog ikke haft en skade i nu.

Simone1912

#3 rynke10

rynke10

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.269 Beskeder:

Skrevet 28 oktober 2003 - 01:38

Trøst dig, det kan KUN blive bedre fra nu af :banan:

Jeg købte engang en bil, der klart er den bedste bil jeg har haft. Forsikring havde jeg slet ikke lige tænkt på, den var jo brugt og kunne da ikke koste så meget, den havde også kun en 2.5l motor. :shock: Se der var alle forsikringsselskaberne af en ganske anden mening. det første bud var vist 22.000 om året.

kan kun sige, skift forsikring hvergang du skifter bil, eller nærmere, hør om prisen. Selskaberne har helt forskellige kategorier for biler, så køber man en bare lidt anderledes bil, kan man nemt spare 3000 om året, bare ved at skifte.
Jeg har stort set valgt forsikringsselskab efter bilforsikringen.
Min husforsikring kan de allesammen lave "enormt" billigt, men der er altså ca 150,- kr i forskel på den dyreste og den billigste om året. Er der så 5000 i forskel på bilen, kan de ikke lige lokke mig med at spare 75 på min indbo.

Nu er jeg mega-super-ultra-elite-bilist. Det betyder at alle de buler jeg har lavet er i firmabilen :blushing:
2.0 138 Hk kasko + ansvar- Tryg 4800 Kr. tror jeg kan få det billigere, men har ikke lige checket det sidste års tid.

Du kan hos visse selskaber beregne din præmie på nettet.
Kan ikke rigtig forstå dem der ikke har muligheden. Har spurgt om en tabel, men undskyldningen er, at man ikke lige kan sige hvad præmien er.
Altså, bilen er givet, man har x antal skadefri år og man kan samle 3-4 forsikringer. Hvorfor kan man ikke få en pris at vide??
Det er altså en jungle, be carefull:gogo:

#4 rynke10

rynke10

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.269 Beskeder:

Skrevet 28 oktober 2003 - 01:46

Ups, glemte et par "tricks"

Normalt er : har i samme folkeregisteradresse, har i samme præmietrin. Bor man sammen, har man kun én forsikring på bilen, selv om begge bruger den lige meget. Er man gammel nok, man har man ikke haft bil selv, kan man faktisk blive elitebillist på en dag. Flyt sammen med en der er elitebillist og få samme trin, voila.

Pigebil !! Visse selskaber har præmieret piger som bruger. Når pigen er bruger, falder man automatisk et trin ekstra. Man kan så skifte til selv at være bruger efter et år, uden at stige et trin. På den måde kan man faktisk zig-zagge imellem trinene og springe 2 trin hvert år, istedet for 1. På tro og love naturligvis, ingen opfordring til snyd;)
Check med selskabet for himlens skyld !!!! MEGET forskellige regler.

#5 Mifle

Mifle

Helgen

• Medlemmer
  • 8.292 Beskeder:

Skrevet 28 oktober 2003 - 12:05

Jeg betaler ca 3800 pr år

TopDanmark

haft kørekort i 7-8 år

renault 1,2

5000 ca i selvrisiko

Fyn, landområde

jeg er 25 og parkere i egen indkørsel

og så stiger jeg iøvrigt ikke hvis jeg laver en skade

Mifle

#6 kwhcat

kwhcat

Newbie

• Medlemmer
  • Pip
  • 9 Beskeder:

Skrevet 28 oktober 2003 - 12:18

6.800 pr. år
Codan
Haft kørekort i 16 år, først reg. år 2003
Fiat Marea 1,6, 1997
Selvrisiko 1.600
Herlev
Jeg er 37 min mand er 39
Fællesparkering

#7 missMontmartre

missMontmartre

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.214 Beskeder:

Skrevet 28 oktober 2003 - 12:52

hvor meget betaler i ca. i forsikring ? 9400
Hvor har du tegnet din forsikring? GF
hvor længe har i været bilist/ haft kørekort, ? 9 år, men har først fået egen bil i år
Hvilken bil har du, str motor ? 1,3 60 heste
Hvor meget er din selvrisiko? 1200
hvor bor du henne ? Kbh
Hvor gammel er du/ I ?? 27
hvor parkere du bilen, fælles parkering, indkørsel, garage? På gaden
Prinsessen :love: :love:
Bassen :love: :love:

#8 dirtydancing

dirtydancing

Afhængig

• Medlemmer
  • 29.561 Beskeder:
  • Locationverdens navle

Skrevet 28 oktober 2003 - 13:52

Citat fra rynke10
Trøst dig, det kan KUN blive bedre fra nu af :banan:

Du kan hos visse selskaber beregne din præmie på nettet.
Kan ikke rigtig forstå dem der ikke har muligheden. Har spurgt om en tabel, men undskyldningen er, at man ikke lige kan sige hvad præmien er.
Altså, bilen er givet, man har x antal skadefri år og man kan samle 3-4 forsikringer. Hvorfor kan man ikke få en pris at vide??
Det er altså en jungle, be carefull:gogo:

Vi har skam undersøgt alle, og brugt deres online udregningmetoder... vi ringede også til nogle af dem for at høre om deres tilbud evt. var billigere online, og tryg fgik fra en online pris på ca 23.000 til en tlf. pris på ca 25.500 :shock:

Også alka som min kæreste får rabat på via HK ville ikke lave en forsikring til under 25.000...

fair var på nettet den billigste med 14.500, og vi endte med en tlf. pris på 12.900... så det var fedt nok.. Forsikringen og bilen står i mit navn, og min kæreste som på dte tidspunkt var 24 år, havde 6 år uden skader, og jeg 3... så jeg tror ikke vi får det bedre eller billigere lige i denne omgang... 5000 kr er vist standard selvrisiko ved fair... og jeg synes det er ok, får man mindre skader kan man jo bare lade være med at melde det. Og den eneste indflydelse det ville ha på præmien var at den ikke ville falde, men forblive den samme..

DD *ok tilfreds, selv om det gør nas i pengepungen ;) *

#9 muggedishu

muggedishu

Member

• Medlemmer
  • PipPip
  • 17 Beskeder:

Skrevet 28 oktober 2003 - 14:02

jeg betaler 2300 om året ,for en BMW 320i fra ´87
har haft kørekort i 9 år,men kun ejen forsikring i 3 år,har vejle brand da det er klart billigst,har ringet til topdanmark og flere andre,men de kunne ikke gøre det for under 10.000 kr