Gå til indhold

Billede
- - - - -

Tilberedelsen af andelår

• Låst emne Emnet er låst
3 svar på dette emne

#1 lottelykke

lottelykke

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.435 Beskeder:

Skrevet 17 oktober 2007 - 13:15

Hvordan ville I tilberede et andelår?
JEG har altid ret.....Basta;)

Kvinder er nødt til at gøre tingene dobbelt så godt som mændene, for at blive betragtet som halvt så dygtige.....heldigvis er det ikke så svært:-D

#2 andersenrikke

andersenrikke

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.104 Beskeder:

Skrevet 17 oktober 2007 - 13:47

Jeg plejer, at stege det i ovnen i ca. 20-25 minutter ved 180 grader.

Jeg laver det ofte på denne måde hvor jeg presser 1-2 appelsiner og skærer 1-2 rødløg i grove stykker og så bliver det lagt i en pose en times tid og gerne mere.

Andebrystet bliver så lagt i et fad med noget af saften og rødløgene. Derefter drysses det med salt og så ind i ovnen.

Det smager rigtig godt.

#3 Mijamme

Mijamme

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.272 Beskeder:

Skrevet 17 oktober 2007 - 17:13

Andelår i gryde
4 andelår

4 dl andebouillon

maizena

2 store syrlige æbler

3 rødløg

salt, peber

Kog kartofler til.

Fremgangsmåde:

Brun lårerne godt. Hæld lidt vand og en bouillontern på og lårerne simrer under låg i 20 - 25 min. Til de er 75* inden i. Tilsæt lidt mælk eller fløde og kulør til sovsen og jævn med maizena.
Æbler i både og løg steges på panden og spises til. Først løgene, de skal have længst tid, og så lægges æblerne ved og steges færdige.

Andelår i ovn

halve kartofler

salt

andelår a`ca. 300g

salt,peber

Fremgangsmåde Læg de skrællede halve kartofler i en bradepande og drys med salt. Læg en rist over bradepanden og læg andelårerne her på og drys med salt og peber. Bag ved 225* 1 time. Eller til de er 75* inden i.

#4 lisesstil

lisesstil

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.286 Beskeder:

Skrevet 17 oktober 2007 - 19:52

Jeg plejer, at stege det i ovnen i ca. 20-25 minutter ved 180 grader.

Jeg laver det ofte på denne måde hvor jeg presser 1-2 appelsiner og skærer 1-2 rødløg i grove stykker og så bliver det lagt i en pose en times tid og gerne mere.

Andebrystet bliver så lagt i et fad med noget af saften og rødløgene. Derefter drysses det med salt og så ind i ovnen.

Det smager rigtig godt.

når jeg kaver andebryster og lår som appelsinmarinerede. så bruger jeg en helt øko appelsin. skærer den ret groft ud og så i minihakkeren. det giver simpelthen sådan en dejlig smag af både skralden og saften

det ligges så i en pose indtil tilberedningen. hvor det hældes over skindsiden. og steger med. jeg blander gerne lidt soya eller fiskesovs med også

edit: altså både kød og appelsin mosen kommer i posen. ikke bare appelsinen:blush:

børn er den tone resten af livet stemmes efter
livets musik:lun: