Gå til indhold

Billede
- - - - -

Mug på brød!

• Låst emne Emnet er låst
40 svar på dette emne

#1 vandhunden4

vandhunden4

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.521 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2007 - 12:41

Hjælp! Jeg er muligvis kommet til at spise noget brød med mug! Opdagede at der var mug på og smed selvfølgelig straks resten ud. Hvad skal jeg gøre?

Man kan jo få forgiftninger og alt muligt? :trist:

Skal jeg bare vente og mærke om jeg får maveproblemer eller hvad?

#2 keller

keller

Diktatorisk administrator

• Administrators
  • 22.980 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2007 - 12:46

Du skal intet gøre. Jeg tror ikke du overhovedet mærker det, med mindre du har spirt rigtig meget af det inden du opdagede det.

Maksimalt kan du få lidt dårlig mave, men det er alt.

Så slap bare af :)

Support vedr. debatten bedes gå gennem vores supportside: http://support.jubii.dk/home

Tak fordi du ser reklamerne på Debatten. Så kan jeg også få løn denne måned!

The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.

#3 browneyedhandsomeman

browneyedhandsomeman

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.021 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2007 - 15:23

Faktisk er der vist noget om, at det kan være kræftfremkaldende.

#4 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.380 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2007 - 15:33

Dét går nok endda.

Mennesket er designet til at klare udfordringer, og den her klarer du såmen!

RakelA
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#5 Annione

Annione

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 33.792 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2007 - 18:19

Man skal ha 7 pund skidt om året... en smule mug skader altså ikke! :ae:
- at rejse er at leve :lun:

Nu bosat i det nordlige Norge :8:

#6 vandhunden4

vandhunden4

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.521 Beskeder:

Skrevet 05 oktober 2007 - 22:53

Ja, hvis du spiser det fra nu af og til jule aften i 2020.

Når der er mug bliver der dannet nogen giftstoffer kaldet Mykotoksiner i brød er det (Deoxynivalenol) og det er disse som i store mængder kan give "kraft", men før du skræmmer livet af den stakkels pige skal det siges at du altså skal æde det i store mængder og der intet sker hvis det bare er en enkel gang.

Jeg er altså ikke en pige. :lol:

Men jeg nåede at spise næsten to Koberg boller før jeg opdagede det (ja jeg var sulten). Og så tænker jeg på aflatoxiner osv., som jo er giftige.

Men jeg har faktisk ikke fået ondt i maven eller noget, så jeg regner med at klare mig igennem mugkrisen.

Ps. Tak for jeres svar de lunede (undtagen det med at det kan give kræft).

#7 pies75

pies75

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 569 Beskeder:

Skrevet 06 oktober 2007 - 08:28

Hejsa

altså... synes jeg læser det sådan lidt bagataliserende... at der skal spises enorme mængder inden det er kræft fremkaldende...

Mug aka den svamp der er i brødet, kan også godt fremkalde andre sygdomme, bl.a. kan den angribe nervesystemet m.m. (worst case senario kan man ende som invalid fordi man ikke er obs på alvoreni at have spist noget er har været muggent).

Jeg ville, hvis jeg kom til at spise brød eller andet med mug på, kontakte lægen ved det mindste ubehag og forklare at jeg nok også lige har spist noget der er muggent.
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

#8 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.380 Beskeder:

Skrevet 06 oktober 2007 - 09:24

Hejsa

altså... synes jeg læser det sådan lidt bagataliserende... at der skal spises enorme mængder inden det er kræft fremkaldende...

Mug aka den svamp der er i brødet, kan også godt fremkalde andre sygdomme, bl.a. kan den angribe nervesystemet m.m. (worst case senario kan man ende som invalid fordi man ikke er obs på alvoreni at have spist noget er har været muggent).

Jeg ville, hvis jeg kom til at spise brød eller andet med mug på, kontakte lægen ved det mindste ubehag og forklare at jeg nok også lige har spist noget der er muggent.

Dokumentation?

Min læge ville 100% dø af grin, hvis jeg ringede med den historie der.

RakelA
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#9 pies75

pies75

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 569 Beskeder:

Skrevet 06 oktober 2007 - 09:26

Det har min kære læge fortalt mig!!!

Havde nemlig haft en maveinfektion(kontaktede vagtlægen) og 1½ uge efter var jeg syg igen... min egen læge tog blodprøver og spurgte ind til hvad jeg havde spist... bla. andet om der var mug på noget af det mad jeg havde proppet i mig.

Men skimmelsvampe aka mug er heller ikke specielt gode at indånde... de kan give luftvejs infektioner, astma, svære allergi anfald m.m.
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

#10 hopeless_bitch

hopeless_bitch

Sigurd

• Medlemmer
  • 11.355 Beskeder:

Skrevet 06 oktober 2007 - 09:31

Jeg elsker lidt Jubii-diagnoser - utroligt at så mange debattører overlever :-D
Selv om man ikke kan sige noget pænt, behøver man ikke holde kæft....