Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvordan får jeg adgang til at skrive i roden af c-drevet (Windows Vista)?

• Låst emne Emnet er låst
11 svar på dette emne

#1 Gazello

Gazello

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 722 Beskeder:

Skrevet 21 august 2007 - 17:25

Adgangen til dette er spærret i Windows Vista. Hvordan får jeg det åbnet? Meget vigtigt! For ellers kan jeg ikke oprette netbank!

#2 Miss__IT

Miss__IT

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.717 Beskeder:

Skrevet 21 august 2007 - 17:28

Adgangen til dette er spærret i Windows Vista. Hvordan får jeg det åbnet? Meget vigtigt! For ellers kan jeg ikke oprette netbank!

Du skal da ikke skrive i roden på Vista for at oprette netbank - du skal kun skrive i din egen profil...
men der er nogle rettigheder som du under installationen bliver bedt om at sætte / ændre (godkendte zoner osv)...

Så hvis du har dine egen profil og den har administratorrettigheder på din pc - ja så har du de rettigheder du skal bruge
Tal pænt for helvedet :devil2: jeg var Guddommelig :gogo:

God jul og godt nytår.
Ja- jeg ved det - men julen varer altså lige til Påsken 2099

#3 Gazello

Gazello

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 722 Beskeder:

Skrevet 21 august 2007 - 17:35

Der står sådan her på min netbanks-tilmeldings-side:

Før du går i gang:
Tilmelding kræver at du har adgang til at skrive i roden af C-drevet. (Administratorrettigheder).
I nyere versioner af Windows er denne adgang spærret og skal åbnes inden du går videre.

Og jeg har prøvet at tilmelde mig på normalvis ved at taste brugernummer o.s.v ind. Det ville bare ikke lade sig gøre.

#4 Miss__IT

Miss__IT

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.717 Beskeder:

Skrevet 21 august 2007 - 17:53

Har du en *.mst fra din gamle computer ?
eller er det en nyoprettelse af netbank ?

Din brugerkonto, - er den medlem af gruppen administrators?

God jul og godt nytår.

#5 Gazello

Gazello

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 722 Beskeder:

Skrevet 21 august 2007 - 18:10

Hvad er en *.mst?

Det er oprettelse af netbank på en ny computer, med mit gamle brugernummer og med ny Lang adgangskode og ny Nøgleaktiveringskode.

Min brugerkonto er så vidt jeg da kan se medlem af gruppen administrators.

Når jeg har tastet al "lortet" ind og vil aktivere min netbank står der "mediet er skrivebeskyttet".

#6 Miss__IT

Miss__IT

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.717 Beskeder:

Skrevet 21 august 2007 - 18:15

Hvad er en *.mst?

Det er oprettelse af netbank på en ny computer, med mit gamle brugernummer og med ny Lang adgangskode og ny Nøgleaktiveringskode.

Min brugerkonto er så vidt jeg da kan se medlem af gruppen administrators.

Når jeg har tastet al "lortet" ind og vil aktivere min netbank står der "mediet er skrivebeskyttet".

Ens netbank er normalt låst til den computer du tidligere brugte... Når denne er låst op - kan man lave en *.mst fil ... som man flytter til den nye computer. Denne installeres og netbanksinstallationen skrivebeskyttes igen.

Men for en sikkerhed skyld - tjek lige:
Controlpanel, Administrative tolls, Computer Management, Local Users and grups, Groups, administrators
og se om dit login er på listen

God jul og godt nytår.

#7 Gazello

Gazello

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 722 Beskeder:

Skrevet 21 august 2007 - 18:50

Ens netbank er normalt låst til den computer du tidligere brugte... Når denne er låst op - kan man lave en *.mst fil ... som man flytter til den nye computer. Denne installeres og netbanksinstallationen skrivebeskyttes igen.

Men for en sikkerhed skyld - tjek lige:
Controlpanel, Administrative tolls, Computer Management, Local Users and grups, Groups, administrators
og se om dit login er på listen

Ja jeg beskrev det forkert. Jeg skal ophæve spærringen først og derefter taste ny adgangskode og nøgleaktiveringskode ind som jeg har fået tilsendt at banken. Det gør jeg så, men der står stadig at "mediet er skrivebeskyttet".

Mit login står på listen som administrator.

#8 Miss__IT

Miss__IT

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.717 Beskeder:

Skrevet 21 august 2007 - 19:00

Ja jeg beskrev det forkert. Jeg skal ophæve spærringen først og derefter taste ny adgangskode og nøgleaktiveringskode ind som jeg har fået tilsendt at banken. Det gør jeg så, men der står stadig at "mediet er skrivebeskyttet".

Mit login står på listen som administrator.

Jeg tror - den spæring du skal ophæve er bindingen til din gamle computer, da jeg mener du har fuld adgang til den nye... da du er medlem af administrators...

1. Det kan du se,, ved i stifinder at
finde roden på dit c-drev, højreklikke og vælge Proberties, Security, og vælge gruppen administrators(så skal du se alle 6 liner klikket af)

2. Hvis du under c-drevet finder users\dir login og gør det samme - skal du se dit brugernavn med alle linier klikket af - det er nemlig her netbank skriver....

Så har du alle 6 klikket af i både 1 og 2 ??

God jul og godt nytår.

#9 Gazello

Gazello

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 722 Beskeder:

Skrevet 21 august 2007 - 19:25

Jeg tror - den spæring du skal ophæve er bindingen til din gamle computer, da jeg mener du har fuld adgang til den nye... da du er medlem af administrators...

1. Det kan du se,, ved i stifinder at
finde roden på dit c-drev, højreklikke og vælge Proberties, Security, og vælge gruppen administrators(så skal du se alle 6 liner klikket af)

2. Hvis du under c-drevet finder users\dir login og gør det samme - skal du se dit brugernavn med alle linier klikket af - det er nemlig her netbank skriver....

Så har du alle 6 klikket af i både 1 og 2 ??

Hvis jeg ellers har gjort det rigtigt så er:

1: Alle 6 linier klikket af, men der er dog en 7 linie der hedder "specielle tilladelser", som ikke er klikket af.

2: det du skriver der kunne jeg ikke rigtigt finde ud af.

#10 Gazello

Gazello

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 722 Beskeder:

Skrevet 22 august 2007 - 13:40

Ingen hjælp at hente? Snøft

Forresten mange tak for det gode stykke hjælpe-arbejde hidtil Miss IT.
Ærgeligt at jeg ikke kan få det til at funke... :(