Gå til indhold

Billede
- - - - -

nattesved?

• Låst emne Emnet er låst
8 svar på dette emne

#1 stud_polit

stud_polit

Erfaren

• Medlemmer
  • 200 Beskeder:

Skrevet 16 august 2007 - 11:22

Er der nogle af jer der sveder HELT vildt om natten pt??

Mit sengetøj er vådt af sved om morgenen og er halvvågen flere gange om natten for at vende dynen eller rykke væk fra den "våde plet" på lagnet *no pun intended!!*
Det er ikke så jeg kan vride sveden ud af sengetøjet selvfølgelig, men sengetøjet er virkelig klamt om morgenen, selv om jeg vender det i løbet af natten.

Får ikke noget nyt medicin som skulle give svedproblemer og det har været hver nat denne uge.

Sover virkelig ringe pga det, så det må virkelig gerne slutte NU!
*aka. miss_sommerfugl*

#2 jegskalige

jegskalige

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.388 Beskeder:

Skrevet 16 august 2007 - 12:47

Jeg sveder ufattelig meget om natten og må skifte dyne. Jeg får medicin der gør det. Dog skal det siges at bivirkningen med at svede kun er i perioder.
Hvis det medicin du får har en bivirkning der hedder at svede, kan det meget vel være den birvirkning der lige pludselig er blusset op igen. Forklare det kan jeg ikke, men jeg tror det kan have noget med stofskiftet/hormoner og samspillet mellem medicinen og gøre. (Det er jo ligesom at være i overgangsalder).
A home without a cat is just a house!

"Se, det er et ponyføl". Sagt af kæresten da han helt seriøst troede at ponyer er føl af heste.
:-D

#3 stud_polit

stud_polit

Erfaren

• Medlemmer
  • 200 Beskeder:

Skrevet 16 august 2007 - 12:52

nææ.. hverken p-piller eller mine smertestillende har sved som bivirkning
*aka. miss_sommerfugl*

#4 jegskalige

jegskalige

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.388 Beskeder:

Skrevet 16 august 2007 - 12:59

Hmmm... måske er det værd at få undersøgt så? For det er da ikke normalt.
A home without a cat is just a house!

"Se, det er et ponyføl". Sagt af kæresten da han helt seriøst troede at ponyer er føl af heste.
:-D

#5 crinabina

crinabina

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.494 Beskeder:

Skrevet 16 august 2007 - 13:10

Min kæreste sveder nøjagtig som du beskriver det - ikke bare nu, men stort set hver nat hele året rundt! Han tager intet medicin, så det kan ikke være bivirkninger. Han lægger ikke selv mærke til det, men hvis jeg putter mig ind til ham, lægger jeg mærke til det, og flytter så lidt rundt på hans dyne. Tror ikke der er noget "vildt" unormalt i det, men selvfølgelig er det underligt for dig, når du ikke har oplevet det før.

CB

:lun: Frida :lun:

#6 stud_polit

stud_polit

Erfaren

• Medlemmer
  • 200 Beskeder:

Skrevet 16 august 2007 - 13:23

Jeg tror nu heller ikke det er "farligt" - jeg savner efterhånden bare en god nats søvn, så derfor vil jeg gerne være fri for det. Det er også lidt surt at skulle vaske så meget sengetøj
*aka. miss_sommerfugl*

#7 LivetsSkytsengel

LivetsSkytsengel

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.071 Beskeder:

Skrevet 19 august 2007 - 23:57

jeg har samme problem som du beskriver... jeg tror så til gengæld at mine svedeture kommer af mareridt og det betyder at jeg får en dårlig søvn... ved ikke om det er bivirkninger fra de piller jeg får... jeg får cipralex... kan det være derfor??

#8 Sissi3344

Sissi3344

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.909 Beskeder:

Skrevet 20 august 2007 - 09:10

Nattesved kan være et fare symptom på sygdom - det er ikke sikkert det er det - men jeg synes bestemt du skal kontakte din læge.

#9 stud_polit

stud_polit

Erfaren

• Medlemmer
  • 200 Beskeder:

Skrevet 20 august 2007 - 10:44

jeg har samme problem som du beskriver... jeg tror så til gengæld at mine svedeture kommer af mareridt og det betyder at jeg får en dårlig søvn... ved ikke om det er bivirkninger fra de piller jeg får... jeg får cipralex... kan det være derfor??

Øget svedtendens er en ret almindelig bivirkning v cipralex så jeg på www.medicin.dk så det er ikke utænkeligt at det er pga selve medicinen du sveder.
Sveder stadig selv, så ringer nok til lægen om et par dage hvis det ikke er gået over. Nu har det stået på over en uge
*aka. miss_sommerfugl*