Gå til indhold

Billede
- - - - -

Min kat har betændelse i øjet

• Låst emne Emnet er låst
5 svar på dette emne

#1 jegsmiler

jegsmiler

Helgen

• Medlemmer
  • 8.692 Beskeder:

Skrevet 31 juli 2007 - 11:55

Hvad kan jeg gøre?? som over skriften siger. Jeg har prøvet og rendse det med kamillete. men synes ikke det hjælper. det har stået på en uge nu. imorges da jeg rendset hans øje kom der meget svag lyserødt blod med ud. Jeg har overvejet dyrelægen. men ville lige høre jeres vudering?? min kat er bare en familie kat, ikke nogen bestem race. han får lov at komme ud når han har lyst. Men nu er det jo sådan at jeg tør ikke at lukke ham ud mens han har det betændelse i øje. for hele den ene side af hovede er helt hævet.

Jegsmiler
:lun: Mor til verdens dejligste Sandra den 24/5 07:lun:
gift 16/8-2008:love: Simone 21/7 2013:lun::love:

#2 jegsmiler

jegsmiler

Helgen

• Medlemmer
  • 8.692 Beskeder:

Skrevet 31 juli 2007 - 12:44

Aldrig bruge kamille-the. Theen krakelerer og der er små mikroskopiske stykker the i vandet, som du potentielt gnubber ind og ridser hornhinden på din kat med. Brug saltvand -cirka 10 gram salt til 1 liter kogende vand.

Men det er ikke nok at fjerne snasket, du skal have en antibiotikasalve at slå betændelsen ned med. Afsted til dyrlæge.

Tusind tak for dit svar. så stopper jeg med det samme med kamillethen. og prøver med salt vand i stedet for. også må jeg til dyrelægen med ham. :kys:

#3 MissKitty_no1

MissKitty_no1

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.386 Beskeder:

Skrevet 31 juli 2007 - 13:25

Hvad mener du med at hele den ene side af hans hovede er hævet? Det har jeg aldrig oplevet med et beetændt øje :gruble:

Som joynips siger: never ever kamillete :)
1958-2009 :trist: savner dig, MJ

#4 jegsmiler

jegsmiler

Helgen

• Medlemmer
  • 8.692 Beskeder:

Skrevet 31 juli 2007 - 14:12

Det kan det nu sagtens gøre. Sådan en gang betændelse kan sagtens sprede sig til diverse sinusser eller bare et godt stykke ud i tårekanalen og så reagerer immunforsvaret og man har ikke kun infektion men også inflammation.

Men hvis det gør det har man helt sikkert ladet katten gå for længe med øjenbetændelsen!

jeg opdaget det i weekdenden at han havde betændelse, for han er næsten stort set hele tiden ude, så har ikke haft mulighed for at kunne opdage det. men er starte med behandling nu. har fandme ondt af ham. han kan næsten ikke åbne øjet. Må man spørge hvad inflammation er?? har prøvet og de om jeg kunne åbne hans øje, og kan se det er rødt rundt om hans propiller eller selve øjet.

#5 meiling-kunst

meiling-kunst

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.859 Beskeder:

Skrevet 31 juli 2007 - 16:17

jeg opdaget det i weekdenden at han havde betændelse, for han er næsten stort set hele tiden ude, så har ikke haft mulighed for at kunne opdage det. men er starte med behandling nu. har fandme ondt af ham. han kan næsten ikke åbne øjet. Må man spørge hvad inflammation er?? har prøvet og de om jeg kunne åbne hans øje, og kan se det er rødt rundt om hans propiller eller selve øjet.

Har du ikke været ved dyrlæge med ham endnu så?
Med det du beskriver ville jeg ikke tøve et sekund med at køre til dyrlægen med det samme.

#6 susbreed

susbreed

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.966 Beskeder:

Skrevet 01 august 2007 - 00:39

Rødme
Sus

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldkommen umulig :slem: