Gå til indhold

Billede
- - - - -

Knude i armhulen...

• Låst emne Emnet er låst
61 svar på dette emne

#1 catty24

catty24

Afhængig

• Medlemmer
  • 29.028 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2007 - 13:20

Min kæreste har i nu 14 dage haft en Knude i armhulen.. I starten troede vi det var en bums, da den var rød og gjore ondt.. Men nu er den blevet større (tror jeg) og den er ikke gået væk..

Vi har idag været hos lægen, og min kæreste er blevet sendt videre til scanning.. Lægen sagde at det godt kunne være en infektion eller lign, men for en sikkerheds skyld så blev han skrevet op til scanning.

Jeg er så bange.. Min kærestes mor ligger med brystkræft lignu.. Hvad hvis min kæreste også har kræft?

Sidder og ryster og ved slet ikke hvad jeg skal gøre..

Nogle der har nogle historier de vil dele? Nogen der har prøvet det samme?

På forhånd tak..

#2 atacama

atacama

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 51.779 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2007 - 14:14

En kræftknude sidder da normalt meget længere inde og er så vidt jeg ved sjældent at forveksle med en bums. Lyder mere som en byld eller sådan noget...
"Pedanter, forén jer! Vi har intet at tabe udover proportionssansen - og den havde vi nok ikke for meget af til at begynde med..." (Lynne Truss)

#3 NOTfoo

NOTfoo

Aktiv

• Medlemmer
  • 50 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2007 - 14:15

Har selv fået undersøgt en knude, hos min læge. Men hun sagde, at som regl er en kræft relateret knude sten hård og ikke øm. Mit var en hævet lymfeknude, som lægen sagde var normalt ved bekæmpelse af infektioner.

#4 atacama

atacama

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 51.779 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2007 - 14:17

Har selv fået undersøgt en knude, hos min læge. Men hun sagde, at som regl er en kræft relateret knude sten hård og ikke øm. Mit var en hævet lymfeknude, som lægen sagde var normalt ved bekæmpelse af infektioner.

Ja, jeg har også fået at vide, at kræftknuder meget sjældent er ømme. Jeg tror ikke, at I skal være urolige.
"Pedanter, forén jer! Vi har intet at tabe udover proportionssansen - og den havde vi nok ikke for meget af til at begynde med..." (Lynne Truss)

#5 ameliah

ameliah

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 42.878 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2007 - 14:17

Søde ven da. :ae:

Jeg har haft en som lyder fuldstændig, som din kærestes.

Det var en hårsæk, der var "forstenet", som jeg fik fjernet.

Det siges jo også, at kræft knuder ikke er ømme, eller som atacama skriver, så sidder de ikke så langt fremme.

AA

#6 webly

webly

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.514 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2007 - 15:28

Jeg har haft en knude i armhulen som var ret øm.. det viste sig at være et indgroet hår/infektion som forsvandt af sig selv igen. Tror ikke at du har noget at frygte, men det er altid godt at blive tjekket..

#7 chrillj

chrillj

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.684 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2007 - 15:32

Som mange andre gør opmærksomme på så er kræftknuder MEGET sjældent ømme, og sidder sjældent så de kan ses med det blotte øje, men ved godt det er meget svært at slappe af alligevel...

Jeg har selv en knude i højre bryst... Og kan godt huske hvordan jeg havde det da jeg gik og ventede på scanning sidste år... Det er slet slet ikke rart.... Min knude er (heldigvis) kun en harmløs fedtknude, som ingen skade gør.... Men det ER ikke rart at gå i uvisheden omkring sådan noget..

Håber i hurtigt kan komme til scaning og få det tjekket, og at det ikke er noget alvorligt

Hæklet dyr og bamser til salg
Matti 12/9-09, kl 01.39 3346g, 50cm:lun:
Lillebror 10/1-12, kl 14.02 3372g, 50cm:lun:

#8 sorenspige

sorenspige

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.665 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2007 - 15:52

For nogle år siden havde jeg en øm knude i den ene armhule. Det viste sig at være en betændt svedkirtel - den skulle så bare vokse sig stor og moden :tie: , og så blev den trykket ud ved lægen :badr: .

Selvom det var klamt, håber jeg, det er noget lignende med din kæreste, for det var ganske uskadeligt og strakte sig over en uges tid.
Et hjerte kan knuses, men det bliver ved med at slå...

Jeg er uenig i alt, hvad du siger - men vil til min død forsvare din ret til at sige det.

#9 catty24

catty24

Afhængig

• Medlemmer
  • 29.028 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2007 - 16:44

Mange tak for jeres søde svar..

Man kan ikke se selve knuden, men der er rødt nogengange, og min kæreste siger den gør ondt.
Når man mærker, så er den ret stor (indenunder)

Har ondt i mven og har det skidt.. håber også snart vi får brev om den scanning så vi kan få det overstået..

Jeg døjer med panikangst og depression i hverdagen, så dette gør det ikke bedre.. :trist:

#10 Lone-Elizabeth

Lone-Elizabeth

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.690 Beskeder:

Skrevet 20 juli 2007 - 17:08

Hej Catty. Du kan være helt sikker på det IKKE er kræft eller noget alvorligt. Jeg taler både som fagperson og som en der har prøvet det samme. For en del år siden gik jeg også med ømhed i armhulen og lidt hævelse, og det endte med en regulær byld (bordtennisboldstørrelse), og en incision i bedøvelse en lørdag - hvor jeg også havde fået feber om natten -. Hvad du beskriver lyder som betændelse i en svedkirtel - og det er forskelligt hvor meget det bliver til -. Nogen går mere eller mindre i sig selv, andre bliver til en regulær byld med alt tilbehør. Men ihvertfald -ikke kræft- :) :ae:

http://www.netdoktor...rkiv/200885.htm