Gå til indhold

Billede
- - - - -

underlige små knolde i baghovedet

• Låst emne Emnet er låst
7 svar på dette emne

#1 eraseerrata

eraseerrata

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 2 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2007 - 20:53

da jeg var lille havde jeg nogle små knolde eller sådan noget i baghovedet, som gjorde vanvittigt ondt når man rørte ved dem. jeg fik egentlig aldrig kigget på det, og de forsvandt af sig selv. men nu har jeg opdaget at de er kommet igen, en i hver side af baghovedet nogenlunde samme sted. jeg kan ikke mærke dem, jeg opdagede dem lige tilfældigt, men det gør ekstremt ondt når jeg rører ved dem. nogen der ved hvad det kan være? eller hvordan jeg kan finde ud af det uden at gå til lægen. :(

#2 Sissi3344

Sissi3344

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.909 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2007 - 21:21

Det kunne meget vel være hævede lymfeknuder, som tyder på du har en infektion i kroppen. Har du været forkølet, haft ondt i halsen, ørene, eller måske blærebetændelse?

#3 fysmas

fysmas

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 26 Beskeder:

Skrevet 26 juni 2007 - 08:06

Enig med den overforstående, men der kunne også være tale om ømme muskelknuder (myoser). Hvis du spænder meget i nakke/skuldrer kan du sagtens danne disse i baghovedet - helt nede i kanten af kraniet.

#4 Angelina

Angelina

Awesome!

• Medlemmer
  • 27.549 Beskeder:
  • LocationOdense

Skrevet 26 juni 2007 - 08:08

Gå dog til lægen - h*n bider ikke... og er til for det samme
- Angelina

#5 eraseerrata

eraseerrata

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 2 Beskeder:

Skrevet 26 juni 2007 - 18:46

Det kunne meget vel være hævede lymfeknuder, som tyder på du har en infektion i kroppen. Har du været forkølet, haft ondt i halsen, ørene, eller måske blærebetændelse?

kender godt det du omtaler, det har jeg tit haft, og de gør ikke ondt. de sidder også nede øverst i nakken, dem jeg har sidder i baghovedet på højder med ørerne. de er mindre og hårde, og gør ekstremt ondt, når jeg rører ved dem.

heksen: grunden til jeg helst ikke vil gå til læge er, at de gør så ondt når jeg rører ved dem.

#6 Sissi3344

Sissi3344

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.909 Beskeder:

Skrevet 26 juni 2007 - 19:33

kender godt det du omtaler, det har jeg tit haft, og de gør ikke ondt. de sidder også nede øverst i nakken, dem jeg har sidder i baghovedet på højder med ørerne. de er mindre og hårde, og gør ekstremt ondt, når jeg rører ved dem.

heksen: grunden til jeg helst ikke vil gå til læge er, at de gør så ondt når jeg rører ved dem.

Lymfeknuder med infektion vil altid være ømme. Så det jeg omtaler er ikke det du har haft de andre gange hvis det ikke har gjort ondt.

Altså mon ikke du klarer at lægen rører dem en enkelt gang - du kan jo sige at de gør frygteligt ondt så han skal være meget forsigtig. Hvis du ikke vil til lægen hvad vil du så gøre?

#7 Nicelittledevil

Nicelittledevil

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.562 Beskeder:

Skrevet 26 juni 2007 - 19:38

Kan også være små fedt/talgknuder. De har mini-ært størrelse og kan være forbandet ømme.
Sander 20.08.10 :lun:

Jeg ville skrive noget meget meget dybsindigt - Who am i kidding!

#8 Galateia

Galateia

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.937 Beskeder:

Skrevet 26 juni 2007 - 22:54

De har mini-ært størrelse

De kan også være noget større end en mini-ært.

Man kan få dem fjernet kirurgisk, de kan forsvinde af sig selv eller der kan gå hul på dem, så indholdet kan presses ud :badr: