Gå til indhold

Billede
- - - - -

Promille??

• Låst emne Emnet er låst
13 svar på dette emne

#1 linne8

linne8

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 584 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2007 - 20:10

Jeg skal have overbevist en bekendt om at han altså efter loven ikke var i stand til at køre bil her fredag morgen... Er der en udregning man kan bruge til at vise hvor meget promillen er efter antal genstande over antal timer...

Ved godt at personens vægt også har noget og sige...
medlem af de naives værn

Oh oh no, you got it all wrong, you think you're chokolate when you're chewinggum...

...der findes ik kærlighed, kun liderlighed, tryghedsbehov og pengenød "Anden"...

#2 kimolenielsen

kimolenielsen

Erfaren

• Medlemmer
  • 181 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2007 - 20:13

her :-)

http://www.webopskrifter.dk/137/

#3 humsebjørnen

humsebjørnen

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.062 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2007 - 20:15

Der er en tabel med cirkatal her: http://en.wikipedia....alcohol_content

Det er den anden tabel på siden. Lidt besværligt at det er med amerikanske enheder desværre.
Two British soldiers have been killed in Northern Ireland after a tree fell on their vehicle. Police suspect it was planted by the IRA.

#4 linne8

linne8

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 584 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2007 - 20:19

Takker...

Den dumme dreng! Han havde efter den første en promille på 0,8... Hvorfor er der nogen der kun kan lære det på den hårde måde...
medlem af de naives værn

Oh oh no, you got it all wrong, you think you're chokolate when you're chewinggum...

...der findes ik kærlighed, kun liderlighed, tryghedsbehov og pengenød "Anden"...

#5 hurra258

hurra258

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.135 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2007 - 21:10

Tag hans bilnøgler eller advar ham med at du ringer til politiet hvis han kører, og håb så på de fanger ham en dag.

Hellere at han lærer det på dén hårde måde, end at nogle uskyldige morgentrafikanter skal dø pga. en idiot der kører spritkørsel. Det gør mig simpelthen så gal...

Jaja, jeg har ringet efter polisen på mine ekssvigerforældre engang. Desværre uden held.

No offense, men det sidste der vidner godt nok om et par monster nosser. :worship:
I've got another confession, my friend
I'm no fool

#6 icedice

icedice

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.001 Beskeder:

Skrevet 17 juni 2007 - 01:16

Jaja, jeg har ringet efter polisen på mine ekssvigerforældre engang. Desværre uden held.

Jeps, grænt herfra for det:worship: , Jeg ville nu nok også gøre det samme, men alligevel.

Hilsen Jacob der bor lige overfor "den lokale" hvor der flere gange i løbet af dagen kører folk fra, der ikke burde have lov at trække en trækvogn:stoned: ...
KoffeinDødelig dosis: 360 mg/kg ved indtagelse gennem munden. Det svarer til ca. 3½ kop pr. kg legemsvægt, altså ca 70 liter for en person på 100 kg.
ps, grønt for gode forklaringer VHA, paint:fløjt:

#7 Mila_H

Mila_H

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.192 Beskeder:

Skrevet 17 juni 2007 - 15:45

Det er kun tilladt at køre med en promille på under 0,5, hvis man kører "sikkert" - dvs. ingen uheld har.
Altså kan man rent faktisk blive straffet for spirituskørsel, hvis man kører galt, selvom ens promille er under det tilladte.. Og uheld kan jo ske...
Har næsten ige taget kørekort, så det er "fresh in mind"

Derfor er det bedste for alle, at man overhovedet ikke drikker, hvis man skal køre:gruble:

#8 trommer47

trommer47

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.595 Beskeder:

Skrevet 18 juni 2007 - 12:43

Tommelfingerregel: Du kan køre med en genstand i blodet. Du forbrænder en genstand pr 5 kvarter (i gennemsnit) så du kan drikke en øl hver 5 kvarter hvis du er ude... :)
Og holder du dig til det vil jeg mene du er på meget sikker grund...
SÅ LA DA VÆR' ........

You’ll see it’s all a show, keep ‘em laughing as you go
Just remember that the last laugh is on you

#9 humsebjørnen

humsebjørnen

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.062 Beskeder:

Skrevet 18 juni 2007 - 17:48

Tommelfingerregel: Du kan køre med en genstand i blodet. Du forbrænder en genstand pr 5 kvarter (i gennemsnit) så du kan drikke en øl hver 5 kvarter hvis du er ude... :)

Den udregner kimolenielsen linkede til er nok et ret meget bedre bud, da der bliver taget højde for forskel i vægt og køn. Større personer har mere vand i kroppen så opløsningen af alkohol bliver tyndere, og en større lever så alkoholen bliver metaboliseret hurtigere. Mænd har en større mængde vand i forhold til kropsvægten, så promillen igen bliver lavere end hos en kvinde med samme kropsvægt.

Ærligt talt er tommelfingerregler ikke meget værd her, da det kan variere kraftigt. Selv den udregner skal man ikke lægge sig 100% fast på da der også kan være små individuelle forskelle.
Two British soldiers have been killed in Northern Ireland after a tree fell on their vehicle. Police suspect it was planted by the IRA.

#10 icedice

icedice

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.001 Beskeder:

Skrevet 18 juni 2007 - 21:20

Ja, hvis man som mand vejer 100 kg eller som kvinde vejer 120kg... Så deeeet
KoffeinDødelig dosis: 360 mg/kg ved indtagelse gennem munden. Det svarer til ca. 3½ kop pr. kg legemsvægt, altså ca 70 liter for en person på 100 kg.
ps, grønt for gode forklaringer VHA, paint:fløjt: