Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvornår kan man se om de er langhårede?

• Låst emne Emnet er låst
9 svar på dette emne

#1 goddez

goddez

Erfaren

• Medlemmer
  • 157 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2007 - 12:54

Vi er for nyligt blevet beriget med de skønneste killinger, og da moren har lidt langhårs-mis i sig, er vi selvsagt spændte på, hvordan de kommer til at se ud.

Jeg synes dog det er svært at se om de får alm. pels, eller om de bliver ekstra uglede - den der killingepels er jo bare så fin og fluffy :lun:

Er der nogen der ved, hvornår det er til at skelne og hvad man evt. kan kigge efter?

Tak for hjælpen :)
Vi lever i en tidsalder, hvor limonade bliver tilsat kunstige smagsstoffer - og opvaskemiddel bliver tilsat ægte citronsaft???!!!!

#2 plattapuss

plattapuss

Den rene engel

• Medlemmer
  • 40.613 Beskeder:
  • LocationHorsens

Skrevet 13 juni 2007 - 17:54

Jeg kan desværre ikke hjælpe ret meget med hvornår du kan se hvilke af killingerne (hvis nogen) bliver langhårede :-D

Men jeg kan da poste et billede af Spookys 4 små (2 langhårede og 2 korthårede endte det som) fra 2005, på billedet er de nok ca. 14 dage og ud fra billedet kan jeg da ikke se hvem der bliver langhåret

Vedhæftet fil(er)

• Vedhæftet fil  30.jpg   72,5KB   89 Antal downloads

Rigtige mænd laver rødhårede babyer :D

Zune 4. november 2009 :love: :love:

#3 hermeshouse

hermeshouse

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 816 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2007 - 17:58

Jeg kan desværre ikke hjælpe ret meget med hvornår du kan se hvilke af killingerne (hvis nogen) bliver langhårede :-D

Men jeg kan da poste et billede af Spookys 4 små (2 langhårede og 2 korthårede endte det som) fra 2005, på billedet er de nok ca. 14 dage og ud fra billedet kan jeg da ikke se hvem der bliver langhåret

lad mig gætte.
Det var de røde, som er langhåret:)
Hvorfor hedder det månedsløn, når der kun er penge til 14 dage??:gruble:

Jeg er blond, jeg er blond, jeg er B. L. O. ....øh..jeg er blond,
yeah, yeah:slem:

#4 plattapuss

plattapuss

Den rene engel

• Medlemmer
  • 40.613 Beskeder:
  • LocationHorsens

Skrevet 13 juni 2007 - 18:01

lad mig gætte.
Det var de røde, som er langhåret:)

Jeps

Og man kan da på billedet se at de røde har lidt længere pels end de sorte

Men at Gizmo (som den lyserøde hedder i dag) skulle blive så langhåret som han er, kan man da i hvert fald ikke se på billedet :D

#5 plattapuss

plattapuss

Den rene engel

• Medlemmer
  • 40.613 Beskeder:
  • LocationHorsens

Skrevet 13 juni 2007 - 18:10

Her hvor samme kuld killinger er ca. 5-6 uger, kan man så godt se at lyserøde Gizmo udvikler sig til en langpelset missekat

Til gengæld kan det så også se ud til at Thorkild (også ny ejers navn til ham) gerne ville have været langpelset

Vedhæftet fil(er)

• Vedhæftet fil  ab.jpg   47,05KB   86 Antal downloads

#6 hermeshouse

hermeshouse

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 816 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2007 - 18:41

Her hvor samme kuld killinger er ca. 5-6 uger, kan man så godt se at lyserøde Gizmo udvikler sig til en langpelset missekat

Til gengæld kan det så også se ud til at Thorkild (også ny ejers navn til ham) gerne ville have været langpelset

jamen det er jo ikke altid nemt, fordi jeg troede ikke at Bimse blev langhåret men har verdens største busket hale, som han ynder at vifte med i vores hoveder :lol:

jeg troede at både anastacia og bianca ville blive langhåret men nu tror jeg sørme at det kun er Cleo som bliver det :stoned:

Er der ikke lidt Perser i dem, syntes at Gizmo ser lidt perser-agtig ud :blushing:
Hvorfor hedder det månedsløn, når der kun er penge til 14 dage??:gruble:

Jeg er blond, jeg er blond, jeg er B. L. O. ....øh..jeg er blond,
yeah, yeah:slem:

#7 makker457

makker457

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.891 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2007 - 19:38

de er godt nok smukke:love: er helt vild med de røde:lun:

vores sidste kuld blev semi langhåret-mor er en sølv perser og far er alm huskat.
er spændt på at se om vores kat får lige så dejlige killinger denne gang:) om ca 1 uge..
:love: elsker min dejlige mand jakob :love:

Mathias 070400 v:2080 L:42:lun:
Emilie 200204 V:2870L:48:lun:
Alexander 020906 v:2900 L:46:lun:

#8 goddez

goddez

Erfaren

• Medlemmer
  • 157 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2007 - 21:12

Tak for svar og fine billeder :)

Jeg synes godt nok det er svært at se, men man må vel bare væbne sig med tålmodighed. Søde og kære er de jo uanset hvad længde hår de har.
Vi lever i en tidsalder, hvor limonade bliver tilsat kunstige smagsstoffer - og opvaskemiddel bliver tilsat ægte citronsaft???!!!!

#9 plattapuss

plattapuss

Den rene engel

• Medlemmer
  • 40.613 Beskeder:
  • LocationHorsens

Skrevet 14 juni 2007 - 15:51

jamen det er jo ikke altid nemt, fordi jeg troede ikke at Bimse blev langhåret men har verdens største busket hale, som han ynder at vifte med i vores hoveder :lol:

jeg troede at både anastacia og bianca ville blive langhåret men nu tror jeg sørme at det kun er Cleo som bliver det :stoned:

Er der ikke lidt Perser i dem, syntes at Gizmo ser lidt perser-agtig ud :blushing:

Der kan nemt ske at være perser i dem, for det eneste race jeg kan være 100 % sikker på er i det kuld killinger er NFO

Deres mormor (som i øvrigt er en god vens kat og hedder Frække Frida er nemlig 1/4 NFO (resten ukendt) og hun "tvang" naboens kat (af ubestemmelig race) til at blive far til Spooky og hendes søskende :D

Og faderen til Gizmo, Thorkild, Garfield & Laban er ukendt, jeg har dog 2 stærkt mistænkte vilde hankatte og med udseendet på de 2 så er der gode odds for at de er far til 2 hver :D

#10 susbreed

susbreed

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.966 Beskeder:

Skrevet 29 juni 2007 - 14:25

Tak for svar og fine billeder :)

Jeg synes godt nok det er svært at se, men man må vel bare væbne sig med tålmodighed. Søde og kære er de jo uanset hvad længde hår de har.

Billeder!!!!!!!! :ivrig:
Sus

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldkommen umulig :slem: