Gå til indhold

Billede
- - - - -

Statskundskab ell. Negot på SDU

• Låst emne Emnet er låst
20 svar på dette emne

#1 Truss87

Truss87

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.322 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 12:52

Hej,

Jeg går jo lidt i overvejelser mht. studieskift.

Er der nogle der læser på SDU herinde (det ved jeg der er:D) og mere specifikt statskundskab eller Negot?

Hvordan er studielivet på de 2 studier? Hvordan er ikke mindst matematikken? (hvilke emner indenfor matematik bruger I?) Hvor mange timer er der om uge på 1. år/eller semester og hvad er det der gør, at I er glade ved det?

Desuden har jeg allerede nu søgt bolig, selvom det ikke er definitivt, om jeg dropper polit, men hvor slemme er de boliger man får anvist af kommunen under boliggarantien (en garanti for studerende der kommer uden for fyns amt mener jeg) og tror I jeg får tilbud om én inden studiestart (altså mht. ventetiden)
Jeg kender ikke rigtig Odense, men kan se at Campus ligger i Odense M - hvis man får en lejlighed i Odense N er der så for langt hvis man vil cykle?

Der er mange spørgsmål, fra en forvirret truss, der først tager et valg når hun ligger på langs 14 dag på Kreta;)

Truss

#2 Schottish

Schottish

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.147 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 13:11

Hej,

Jeg går jo lidt i overvejelser mht. studieskift.

Er der nogle der læser på SDU herinde (det ved jeg der er:D) og mere specifikt statskundskab eller Negot?

Hvordan er studielivet på de 2 studier? Hvordan er ikke mindst matematikken? (hvilke emner indenfor matematik bruger I?) Hvor mange timer er der om uge på 1. år/eller semester og hvad er det der gør, at I er glade ved det?

Desuden har jeg allerede nu søgt bolig, selvom det ikke er definitivt, om jeg dropper polit, men hvor slemme er de boliger man får anvist af kommunen under boliggarantien (en garanti for studerende der kommer uden for fyns amt mener jeg) og tror I jeg får tilbud om én inden studiestart (altså mht. ventetiden)
Jeg kender ikke rigtig Odense, men kan se at Campus ligger i Odense M - hvis man får en lejlighed i Odense N er der så for langt hvis man vil cykle?

Der er mange spørgsmål, fra en forvirret truss, der først tager et valg når hun ligger på langs 14 dag på Kreta;)

Truss

Hej.
Jeg læser sidefag i samfundsfag, så har basisfagene fra statskundskab og kender flere statskundskabere - rettere en pæn del.

Mht. matematikken så er niveauet ikke volsomt højt.
På mit sidefagshold, er der en del med en sproglig studentereksamen og de kan sagtens følge med;)
Mener at der på 1. semester var 16 timer om ugen, på andet vidst det samme.

Og mht bolig, søg ikke i Odense N, der er for langt at cykle og busserne i Odense er ikke for godt koordineret.

Mht. boliger så er det smartere at søge i C, M og SØ.

Negot kender jeg ikke så meget til, dog har de vist frafaldsproblemer på uddannelsen.

Det var sådan lige hurtigt hvad jeg kunne komme i tanke om, du er velkommen til at spørge om mere.

Nå ja, så er den sociale del på statskundskab stor, der bliver arrangeret fester og andet med jævne mellemrum.
:)

Hvad er det værste der kan ske ved det?

Hvor længe mon jeg må komme ind på jubii på denne?
:gruble:

#3 Schottish

Schottish

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.147 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 13:13

Jeg bor selv knap 7 min på cykel fra uni, der er mange boligere ude i det område her.

#4 Truss87

Truss87

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.322 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 13:21

Jeg skal søge på ALLE lister, ellers kommer jeg ikke under garantiordningen. Og skal desuden sige ja, hvis jeg får tilbudet. Hvor mange km snakker vi om, for cykler 7,5 pt og ofte 10 km, og det synes jeg er fint og ikke for meget. HADER busser og vidste godt lidt om de ikke er for godt koordineret i odense..

Okay, det med matematikken burde jeg kunne klare så. Og han sagde (vejlederen) at jeg muligvis kunne få noget merit for nogle af de økonomiske fag, så det er jo meget godt.

Jeg er ikke den store festabe, men jeg, hvis jeg tager beslutningen, vil gøre alt for at få nogle venner og bekendte, så det lyder godt i forhold til der sker nogle ting. Er jo også politisk aktiv og derudover havde jeg tænkt på at stable noget debathygge på benene, hvis der er nogle interesserede... Håber i hvert fald ikke jeg bliver "palle alene i verden". Har lidt familie derovre, men det er min mors kusiner og de er selvfølgeligt en del ældre end jeg, (ja selv deres børn er meget ældre end jeg) så det er ikke lige dem jeg kan trække på..

Truss

#5 Schottish

Schottish

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.147 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 13:39

Jeg skal søge på ALLE lister, ellers kommer jeg ikke under garantiordningen. Og skal desuden sige ja, hvis jeg får tilbudet. Hvor mange km snakker vi om, for cykler 7,5 pt og ofte 10 km, og det synes jeg er fint og ikke for meget. HADER busser og vidste godt lidt om de ikke er for godt koordineret i odense..

Okay, det med matematikken burde jeg kunne klare så. Og han sagde (vejlederen) at jeg muligvis kunne få noget merit for nogle af de økonomiske fag, så det er jo meget godt.

Jeg er ikke den store festabe, men jeg, hvis jeg tager beslutningen, vil gøre alt for at få nogle venner og bekendte, så det lyder godt i forhold til der sker nogle ting. Er jo også politisk aktiv og derudover havde jeg tænkt på at stable noget debathygge på benene, hvis der er nogle interesserede... Håber i hvert fald ikke jeg bliver "palle alene i verden". Har lidt familie derovre, men det er min mors kusiner og de er selvfølgeligt en del ældre end jeg, (ja selv deres børn er meget ældre end jeg) så det er ikke lige dem jeg kan trække på..

Truss

Okay, så burde du kunne klare det, der er vist noget i den stil i afstand fra N og ud til uni:lol:

Og alle U'erne er temmelig aktive her i Odense.
Må man spørge på hvilken side, :genert:
Er selv politisk aktiv, send bare en pb, hvis du vil dele:genert:

og jeg var ikke den store festabe i starten, og det eer min opfattelse at folk acceptere de som ikke hænger i lysekronerne.

#6 Truss87

Truss87

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.322 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 14:01

Okay, så burde du kunne klare det, der er vist noget i den stil i afstand fra N og ud til uni:lol:

Og alle U'erne er temmelig aktive her i Odense.
Må man spørge på hvilken side, :genert:
Er selv politisk aktiv, send bare en pb, hvis du vil dele:genert:

og jeg var ikke den store festabe i starten, og det eer min opfattelse at folk acceptere de som ikke hænger i lysekronerne.

Oki.. Altså ville elske 7-8 km hver vej. Det giver mig min daglige motion i forhold til jeg min. gerne vil have en halv time om dagen:)

Hvad er U'erne:genert:

Jeg er skam DSU'er - det er du vist ikke vel?

Okay, sådan er det ikke helt mit nuværende sted. Føler lidt at enten er man til fredagsbar og alle fester, ellers er man lidt yt.. og kan man vågne i en busk er det endnu sejere..! <--- dét er ikke lige mig!

Truss

#7 Schottish

Schottish

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.147 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 14:15

Oki.. Altså ville elske 7-8 km hver vej. Det giver mig min daglige motion i forhold til jeg min. gerne vil have en halv time om dagen:)

Hvad er U'erne:genert:

Jeg er skam DSU'er - det er du vist ikke vel?

Okay, sådan er det ikke helt mit nuværende sted. Føler lidt at enten er man til fredagsbar og alle fester, ellers er man lidt yt.. og kan man vågne i en busk er det endnu sejere..! <--- dét er ikke lige mig!

Truss

Nope.
Jeg er til den anden side (KU)

U'erne er min fællesbetegnelse for Ungdomspartierne:-P

Sjovt, jeg har slet ikke den opfattelse af tingene på de to hold jeg har gået på (hovedfag og sidefag).
Der er klart nok dem som er til fest torsdag, fredag og lørdag, hver og hveranden uge.

#8 Truss87

Truss87

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.322 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 17:47

Nope.
Jeg er til den anden side (KU)

U'erne er min fællesbetegnelse for Ungdomspartierne:-P

Sjovt, jeg har slet ikke den opfattelse af tingene på de to hold jeg har gået på (hovedfag og sidefag).
Der er klart nok dem som er til fest torsdag, fredag og lørdag, hver og hveranden uge.

Ja, det vidste jeg godt, har jo nok læst det et sted, men ville ikke lige afsløre dig, hvis du gerne ville holde det over pb;) Nogle kan godt synes pol. overbevisning er privat, og det skal jo respekteres:)

Så er jeg med:lol: u'erne...

Det er dejligt du ikke har den opfattelse... Puhh er sådan lidt... føler jeg allerede HAR taget den beslutning... Men nu står den lige på skriftlig matematik i morgen, så må vente med nogen som helst beslutning..

Truss

#9 Schottish

Schottish

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.147 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 18:03

Ja, det vidste jeg godt, har jo nok læst det et sted, men ville ikke lige afsløre dig, hvis du gerne ville holde det over pb;) Nogle kan godt synes pol. overbevisning er privat, og det skal jo respekteres:)

Så er jeg med:lol: u'erne...

Det er dejligt du ikke har den opfattelse... Puhh er sådan lidt... føler jeg allerede HAR taget den beslutning... Men nu står den lige på skriftlig matematik i morgen, så må vente med nogen som helst beslutning..

Truss

Privat om standpunkt røg vist, natten efter kommunalvalget, hvor jeg oprettede en tråd om det.;)

Pøj pøj med matematikeksamen, matematik er en killer.

#10 Truss87

Truss87

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.322 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 18:25

Privat om standpunkt røg vist, natten efter kommunalvalget, hvor jeg oprettede en tråd om det.;)

Pøj pøj med matematikeksamen, matematik er en killer.

Okay:lol:

Ja tak, det tror jeg på!

Er der andre der har nogle erfaringer??