Gå til indhold

Billede
- - - - -

god kur mod lus ?

• Låst emne Emnet er låst
14 svar på dette emne

#1 voss_86

voss_86

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 820 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 10:06

Hej !

min kæreste har en søster på 10 som døjer rigtigt meget med lus og hun har rigtigt mange :shock: min svigermor har prøvet diverse kurer mod det men intet hjælper. desuden har vi prøvet at putte en masse balsam i håret som skulle få lusene til at besvime og man derved skulle kunne tage dem ud men heller ikke det har hjulpet. vi synes vi har prøvet alt men intet har hjulpet nogen der kender noget der virker ? den stakkels tøs har så ondt i hovedbunden at hun græder når hun vasker og reder hår.

#2 saera18

saera18

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 2.871 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 10:13

har i prøvet hedrin?
det kræver mod og stille dumme spørgsmål

jeg samler på røde kort:devil: :banan:

#3 michael.kk

michael.kk

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.948 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 10:22

Meget balsam i håret,tætlukkende pose omkring,lad sidde i en time.(det føles meget varmt).Tættekam.
Det har altid virket på vores to børn.:)
Mod dumhed,kæmper selv guderne forgæves.
Vi kæmper ofte.:)

#4 pigenvestergaard

pigenvestergaard

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 678 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 10:27

ved vores frisør ka man få noget natur agtigt mod lus.. det koster omkring 130 kr, der er oz en kam med, det skal du bruge.

Og det lugter helt vildt af lakrids, næsten lige før man får det dårligt, men det er xtremt effektivt!
Im better than your ex.. and better than your next.. :klap:

#5 Lady_GK

Lady_GK

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.544 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 10:29

Farv håret...
Over and out...

#6 Majken24

Majken24

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.719 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 10:31

Hej !

min kæreste har en søster på 10 som døjer rigtigt meget med lus og hun har rigtigt mange :shock: min svigermor har prøvet diverse kurer mod det men intet hjælper. desuden har vi prøvet at putte en masse balsam i håret som skulle få lusene til at besvime og man derved skulle kunne tage dem ud men heller ikke det har hjulpet. vi synes vi har prøvet alt men intet har hjulpet nogen der kender noget der virker ? den stakkels tøs har så ondt i hovedbunden at hun græder når hun vasker og reder hår.

Har 2 piger med langt hår, som lusene elsker. Har døjet med det i 5 uger i streg :8:

Vi gik over til hedrin og lod dem sove med det, og dagene efter kæmmede jeg simpelthen meget! De blev faktisk reddet med kæmme børsten.
Puttede en billig balsam i deres tørre hår og kæmmede og kæmmede og atter kæmmede.
Det hjalp, men det skal siges de bliver kæmmet flere gange om ugen!
Vaskede alt deres senge tøj, HVER GANG jeg opdagede lus. vaskede bamser og andet stof, som de har kært. Kamme, børster, elastikker og andre hårbånd i FRYSEREN med det. Har jævnligt en pose med alt deres i fryseren natten over.

Og, nu har vi været fri for dem i nogle uger.

Det er noget irreterende at døje med, ikke mindst for børnene men osse som forældre, det er simpelthen et job der vil noget.
AC/DC billetter købes!! Send en PB!

#7 HyacinthB

HyacinthB

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.294 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 10:48

Kæm, kæm og kæm. Jeg vil foreslå at pigen bliver kæmmet hver dag, da hun åbenbart har mange, kan man også let overse nogen, og hvorfor lade dem sidde frit i et par dage, hvor de rigtig kan lægge æg, i stedet for at tage dem dagen efter.

Jeg fjernede alt hvad der hed puder, sengetæppe, tøjdyr osv. puttede det i store sække og gemte det væk, til vi var fri for lusene, og ja det kan nemt tage flere uger.

Med hensyn til sengetøj, kørte jeg med 3 sæt og 3 sovedyr, hver morgen røg det brugte sæt i fryseren og et nyt blev taget frem for at tørre.

Matas eget lusemiddel er rigtig godt, det er lavet af naturlige planteolier, dejligt for hovedbunden, kedeligt for lusene de dør eller bliver tydeligt svækket, det kan ses når man fanger dem, de er blevet langsomme.

#8 Havnemolen

Havnemolen

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 982 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 10:53

Hej !

De er altid opdateret med det sidste nye.

#9 voss_86

voss_86

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 820 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 11:07

tusind tak ! hun bliver kæmmet hver dag ved ikke om hun har prøvet hedrin vil jeg lige høre hende efter ! og så må alle hendes ting simpelthen i fryseren !

hun har været fri for dem i et stykke tid men det store problem er at hun går i klasse med nogen hvis forældre er ligeglade med at deres børn har lus så de gør ikke noget ved det ! ja ved en var det endda så slemt at hun blev nægtet adgang til skolen indtil hun fik gjort noget ved det.

#10 Majken24

Majken24

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.719 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2007 - 11:40

tusind tak ! hun bliver kæmmet hver dag ved ikke om hun har prøvet hedrin vil jeg lige høre hende efter ! og så må alle hendes ting simpelthen i fryseren !

hun har været fri for dem i et stykke tid men det store problem er at hun går i klasse med nogen hvis forældre er ligeglade med at deres børn har lus så de gør ikke noget ved det ! ja ved en var det endda så slemt at hun blev nægtet adgang til skolen indtil hun fik gjort noget ved det.

Ja, nogle tager det ikke så 'alvorligt' som andre! Det er meget irreterende, for det gør det uendeligt. Jeg er simpelthen begyndt og fortælle de forældrene til de børn som mine leger tit og tæt med når mine har det og at jeg gerne vil vide det hvis deres får det. Hvad de så fortæller ved jeg ikke, men de får det afvide fra mig hvergang! For de sedler som pædagogerne sætter op med 'Lus igen den og den dato' virker åbenbart ikke.

Forleden måtte de sende 5-6 børn hjem med lus, det er synd for de stakler.

Men håber det hjælper med nogle af de råd.
AC/DC billetter købes!! Send en PB!